Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

"Την Eλλάδα από το αυτί θα την αρπάξουμε και θα τη σώσουμε, θέλει δε θέλει"



Επειδή «θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία» (Ανδρέας Κάλβος) με χαρά διαβάσαμε και αναδημοσιεύουμε το άρθρο του αγωνιστή συναδέλφου των χαλεπών καιρών μας, κου Δημήτρη Νατσιού, προσβλέποντας στην κατά το δυνατόν μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, όσων τουλάχιστον εξ αυτών ενδιαφέρονται και αγωνιούν για την πνευματική πορεία αυτού του ευλογημένου και αγιασμένου από τα αίματα των αγίων και των ηρώων τόπου μας!


ν λλάδα π τ ατ θ τν ρπάξουμε κα θ τ σώσουμε, θέλει δ θέλει"
                              
Γράφειο Δημήτρης Νατσιός, Δάσκαλος

«Δημοσίευσα τ 2009 να κείμενο μ τν προτροπ ν φτιάξουμε "κρυφ σχολειά", φροντιστήρια πατριδογνωσίας οσιαστικά, γιατί δη εσήλθαμε σ νύχτα σκοτειν κα σέληνο στν Παιδεία. Τ ξαναδημοσιεύω μήπως κα τώρα κούσει κανείς, γιατί δν μς μένει καιρός. ν συνεχιστε τ παρν παιδομάζωμα σ λίγα χρόνια δν θ μιλμε γι κρίση ταυτότητας, λλ γι ριστικ πώλειά της. χω κατ νο τρία μαθήματα γ΄ατ τ σχολεα, τ ποα θ λειτουργον τ πογεύματα, φιλοκερδς γι σους συμμερίζονται τν γωνία γι τ μέλλον τν παιδιν μας. ρχαία λληνικά, διδάσκοντας κυρίως τυμολογίες λέξεων, πράγμα πο νθουσιάζει τ παιδιά, στορία, μ βαρύτητα στ πρόσωπα πο μεγαλούργησαν κα Θρησκευτικά, δηλαδ Εαγγελικς Περικοπς κα βίους γίων.

Παραθέτω τ κείμενο:

«Κάποτε, μι μέρα πο συζητοσαν δύο πλο νθρωποι - δυ ψαράδες ταν - γι τν πίεση πο σκον ο μεγάλες δεξις κα ο ριστερς Δυνάμεις (σ.σ. κα νν ο λεγόμενες πάλαι ποτ Μεγάλες Δυνάμεις) πάνω στν πολιτικ ζω το τόπου γι τ συμφέροντά τους, νας ξεστόμισε μι φράση πο μ ξαφνίασε. Επε ργισμένος: ν μς πιάσει καμμι μέρα τ λληνικό μας…». (Στρατς Μυριβήλης, πέρ. «Γνώσεις», τ. 14, 1959).

Τ θέμα εναι τί ννοοσε πλς νθρωπος, λέγοντας «ν μς πιάσει τ λληνικό μας»; Κάτι παρόμοιο επώθηκε κα π τν ω. Ζαμπέλιο στν Καποδίστρια. «Τ φρονεν κα πράττειν λληνικ» εναι βασιλικ δς γι ληθιν πρόοδο το θνους. σως δ ντοπίζεται κακοδαιμονία μας. Καταντήσαμε περιγελως τς οκουμένης κα μπαίγνιο το κάθε τυχάρπαστου χαρτογιακ τν Βρυξελλν, γιατί δν «σκλαβωθήκαμε ες τ γράμματα» (Κολοκοτρώνης). λλ σ ποι γράμματα; Στ γράμματα τ λληνικά, πως τ ραματίστηκε Καποδίστριας: «ν παροσα γενε δν νδυναμωθε π νθρώπους μορφωμένους ν καλ διδασκαλία, μάλιστα δ πρς τν κανόνα τς γίας μν πίστεως κα τν θν μας, θ εναι δυσοίωνό το μέλλον τς λλάδος κα διακυβέρνησις της δύνατη». (ω. Τσάγκα, « ρθόδοξη χριστιανικ γωγ στ κπαιδευτικ ργο το ω. Καποδίστρια», κδ. «Κυριακίδη», σέλ. 174). ς προσέξουμε τρία πράγματα π τ χρυσ λόγια το Κυβερνήτη. (Μόνο ατς δικαιοται τν ξοχο ατν τίτλο. Ψηφίστηκε π θνικ Συνέλευση, ο διάδοχοί του πρωθυπουργο ναρριχήθηκαν ετε μέσω κομμάτων ετε μέσω…πτωμάτων). Γι ν εσθενε τ κράτος, γι ν εναι εοίωνό το μέλλον τς πατρίδας, χρειάζονται: νθρωποι μορφωμένοι ν καλ διδασκαλία, σύμφωνοι κα σύμφωνη μ τ θη κα τν παράδοσή μας, «μάλιστα δ» πρς τν κανόνα τς γίας μν πίστεως. (Τ «μάλιστα» εναι περθετικς βαθμς το πιρρήματος «μάλα» πο σημαίνει πολύ). ρα, ν δν κανοναρχε τν Παιδεία, σ περθετικ βαθμό, γία μας ρθοδοξία, «οδν ποιομεν». ( λόγος το Σωτρος Χριστο εναι «τ μάλα» σαφής: «χωρς μο ο δύνασθε ποιεν οδέν», στ κατ ωάννην ΙΕ΄, 5).

«Τρία πράγματα χάλασαν τν Ρωμανίαν λην, φθόνος, φιλαργυρία κα κεν λπίδα», λεγε να σμάτιο τν ποχ τς λωσης τς Πόλης π τος Τούρκους. Τρία πράγματα χάλασαν κα τν λλάδα λην, μορφωσιά, περιφρόνηση τς παράδοσης κα τ «γκιστρον τς θεΐας» θ πρέπει ν λέει τ κύκνειο σμα τς τωρινς λωσης. Κα τ τι σήμερα ξοβελίστηκε τ πίθετο «θνικ» π τ πουργεο Παιδείας, εναι συνεπέστερη κα ελικρινέστερη πράξη τν κυβερνώντων. Μι Παιδεία πο δν φρονε κα πράττει λληνικά, πως εναι ατ πο βιώνουμε τς τελευταες 3-4 δεκαετίες, δν μπορε ν νομάζεται θνική. «Τ θνος πρέπει ν μάθει ν θεωρε θνικν ,τι εναι ληθές», γράφει τ σολωμικ πίγραμμα. ταν μένα τν δάσκαλο τ κράτος μ ναγκάζει ν διδάξω «νανούρισμα γι χταπόδια» (γλώσσα Δ’ Δημοτικο) «δηγίες χρήσης καφετιέρας» (γλώσσα Στ΄ Δημοτικο), «μουρμουρίζοντας σπασμένες σκέψεις π ξένες γλσσες» (Σεφέρης) πατ τος μαθητς κα πατμαι. Ατ εναι μορφωσι κα κακή, κάκιστη διδασκαλία. ταν στν Στ΄ δημοτικο πάλι, θέλω ν διδάξω τν ρωισμό, τν ατοθυσία κα μφανίζω νώπιόν των μαθητν μου κείμενο σν ατ πο τιτλοφορεται «Μ λένε Σόνια» ψεύδομαι κα κυρώνομαι ς δάσκαλος. ξηγ, ν περιλήψει, τ «λληνοπρεπς» κείμενο. «να σπίτι πρε φωτιά. Σόνια τρέχει, ρπάζει τ λάστιχο γι ν τ σβήσει, φωνάζει. Τελικ κάποιος κοιμώμενος ξυπν, εδοποιε τν Πυροσβεστική. φωτι σβησε γρήγορα. λοι μακαρίζουν κα παινον τν Σόνια». (Τ κείμενο καταλαμβάνει τρες σελίδες!!). Στ τέλος ο μαθητς μαθαίνουν τι Σόνια, ρωίδα ατς τς σπουδαίας πραγματικ πράξης, εναι μιά…γάτα.

Στ παλαιότερα βιβλία μποροσες ν μιλήσεις γι τν ρωισμ μέσω νς ξαίσιου ποιήματος γι τν Εαγόρα Παλληκαρίδη. Κα κόμη πι παλι να κείμενο μ τίτλο τ «φίλημα», τ ποο ναφερόταν στν ατοθυσία το Παπαφλέσσα στ Μανιάκι. π τν Παπαφλέσσα κα τν Παλληκαρίδη «ρθήκαμε» στν ρωισμ μις γάτας. Ατ εναι κατάργηση τς παράδοσης κα τν θν μας, ποία, ν συνδυαστε μ τν «δεμβαριεστισμ» (δν βαριέσαι) κα τν παφλάζοντα ριστερισμθνομηδενισμ πολλν κπαιδευτν (δν εναι λάθος λέξη) ξηγομε τν πρωτοφαν διάλυση το κράτους κα νθρώπων. Παιδεία μας χασε τν ψυχή της, τν παράδοσή της, χασε τ μάτιον τς σωφροσύνης. Κα πως τ δαιμονισμένο πλθος τν Γαδαρηνν, κδίωξε κα τν Χριστό. Παιδεία χωρς «ψυχ κα Χριστ» (γιος Κοσμς Ατωλς) φήνει τ παιδι μόρφωτα, γράμματα, «παιδι σν τ γουρουνόπουλα» ( διος γιος). («Κα ρμησεν γέλη τν χοίρων κατ το κρημνο ες τν λίμνην κα πεπνίγη», στ κατ Λουκν ΄, 33). Τ κακ εναι τι τώρα πο κρίση θ μς «τηγανίσει» κα θ μς «καύσει» μείναμε οπλοι, χωρς «τν θυρεν τς πίστεως» κα τν πανοπλίαν τς παράδοσής μας. (Παράδοση εναι ζωνταν φων τν κεκοιμημένων σύμφωνα μ ναν ξοχο ρισμό. παράδοση δν εναι ναχρονισμς πως διατείνονται ο μαθες. παράδοση, σύμφωνα μ τν τυμολογία τς λέξης, εναι ,τι θ παραδώσουμε - π τ ρμα παραδίδωμι- κα χι ,τι παραλαμβάνουμε. λλις θ λεγόταν παραλαβή).

Τί μπορομε ν κάνουμε, πάρχει λπίδα πάρχει, λλά, πρώτον «θέλει μελτέμι γερό, γεννημένο στν Τνο, πο ν ‘ρθε μ τν εχ τς Παναγίας κα ν καθαρίσει τν τόπο π’ λων των λογιν τς Τουρκις κα τς γηραις Ερώπης τ’ πομεινάρια» (λύτης) καί, δεύτερον, «π’ ξω μαυροφόρ’ πελπισι/ πικρς σκλαβις χειροπιαστ σκοτάδι», Κρυφ Σχολειό. να σ κάθε νορία, δάσκαλοι, ρθόδοξοι Χριστιανοί, πάρχουν, «γι ν θεριώσουν τν ποσταμένη λπίδα, μ λόγια μαγικά». Ο κκλησις ν μν νοίγουν μόνο κάθε Κυριακ κα γιορτή. Ν τς κάνουμε Κρυφ Σχολειά, ν διδάσκουμε τ ερ γράμματα κα χι τ θεά της σήμερον, πο μς φτασαν στ χελος το γκρεμο. Ν μείνει μαγι γι τ αριαν φύραμα. Παπάδες κα δάσκαλοι (ο ρωικς «δασκαλίτσες» το Μακεδονικο γώνα) σωσαν κάποτε τν Μακεδονία. «ρα δη μς ξ πνου γερθναι». Τν πατρίδα τ ’21 δν τν λευθέρωσε Ερώπη κα κανένα Δ.Ν.Τ.. Τν νέστησε μαγιά, τ πνευματικοπαίδια το Πατροκοσμ, τν Δασκάλων το Γένους , τν Νεομαρτύρων.

«Τν λλάδα π τ ατ θ τν ρπάξουμε κα θ τ σώσουμε, θέλει δ θέλει», λεγε Ν. Πλαστήρας. Ο πίσκοποί τς κκλησίας μας, "σοι ζωντανοί", εναι ο πρτοι πο πρέπει ν ρπάξουν τν δύσμοιρη πατρίδα π τ ατί...»

Πηγή μας: