Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης: «Πιο εύκολα, μπορώ να σας πω ότι αύριο δεν θα βγει ο ήλιος, παρά ότι δεν υπάρχει η άλλη ζωή»



« Γέρων Πορφύριος πάντοτε τόνιζε στ παιδιά μου τι πάρχει αώνια ζωή. Πι εκολα, τος λεγε, μπορ ν σς π τι αριο δν θ βγε λιος, παρ τι δν πάρχει λλη ζωή. Τ ξέρουμε ατό, τ βλέπουμε.

Κ..: Γέρων Πορφύριος εχε τ χάρισμα ν βλέπει κα π τς δύο χθες.

Χ.Χ.: Ναί, πράγματι. λεγε στ παιδιά μου πόσο ραία εναι λλη ζω κι τι τ σμα μας, ατ πο μπαίνει μέσα στν τάφο, εναι μν δικό μας, λλά, πως επε κα σ’ μένα τν δια, «τν ρα πο βάζουν τ σμα μας μέσα στν τάφο, ατ γίνεται πως τ κοστούμι το νθρώπου».

Κι ατ τ λόγια του μ βοήθησαν πάρα πολ στς δύσκολες κεινες ρες τς κηδείας κα τς ταφς το συζύγου μου.

Γέρων Πορφύριος ποκάλυψε στ παιδιά μου, πο τν γαποσαν πάρα πολύ, πολλς θεολογικς λήθειες, χρησιμοποιώντας μόνο τ παραδείγματα κα τ παραμύθια.

Κάποια στιγμ μεγάλος μου γυις μο επε: «Καλά, μαμά, τ κατάλαβα τι μπαμπς μας εναι καλ κε, πο πγε. λλ τώρα θ πρέπει γ ν περιμένω βδομντα, γδόντα χρόνια, γι ν τν ξαναδ;». Τ επα στν Γέροντα κι κενος μο επε ν π στ γυιό μου ν ρωτήσει να λικιωμένο νθρωπο πότε φτασε στ γδόντα του χρόνια κα ν’ κούσει τν πάντηση, πο θ το δινε. Πράγματι γυιός μου πέβαλε ατ τν ρώτηση στν πατέρα μου. Κι κενος το πάντησε: «Παιδί μου, σν νά ’ταν χθές, πο πέρασαν τ χρόνια».

Κ.Κ: Σ’ σς τν δια, κυρία Χ., τί λεγε τς ρες τς μοναξις κα το πόνου σας, πο νδρας σας πέθανε τόσο πρόωρα κα τόσο νέος;

Χ.Χ.: Μ βοήθησε πάρα πολ τς στιγμς κενες, πο εναι φυσικ ν σ πιάνει κατάθλιψη κι ρχίζουν ν σ βασανίζουν τ ρωτηματικ: «Γιατί, Θεέ μου, γιατ τόσο νωρίς;». νιωθα τότε μι κηδία κι να βούλιαγμα στ κάθισμα κα δν μποροσα ν σηκωθ. Μ συμβούλευσε τότε: «Μόλις ασθάνεσαι ατ τ πράγμα, ν πετάγεσαι ρθια, κα ν πηγαίνεις μι βόλτα στ βουνό». Κι ταν τν ρώτησα πς ν βγαινα ξω μα ταν βράδυ, μο πάντησε: «μα δν μπορες ν βγες, ν φέρνεις στ νο σου λο ραες εκόνες, πως, ς πομε, κενο τ πάρκο πο εχατε πισκεφθε μ τν νδρα σου κα τ παιδιά σου κενο τ ραο λιοβασίλεμα, πο πολαύσατε στ θάλασσα. Θ διώχνεις τος σχημους λογισμος κα θ λές: “Κύριε ησο Χριστέ, λέησε τν νδρα μου, λέησε κι μς”». Μο νεφύσησε, κριβς, ατ τν πεποίθηση τι πάρχει πικοινωνία μεταξ τς ζώσας κα τς θριαμβεύουσας κκλησίας.

Κ..: Πάρα πολ ραο ατό, πο επατε. Σς μίλησε γι τν νδρα σας στν λλη χθη;

Χ.Χ.: Τ φορ κείνη, πο σς επα τι εχα πάει μ τ μεγάλο γυιό μου, εχε δε κα τν ψυχ το συζύγου μου.

Κ..: Ατ εναι πάρα πολ σπουδαο, διότι ποτελε μι κόμη χειροπιαστ πόδειξη τς παρξης τς λλης ζως ντας δ στ γ Γέρων Πορφύριος, ν βλέπει τν ψυχ νς κεκοιμημένου δελφο.

Χ.Χ.: Μο ξήγησε κα πς μπορομε ν βοηθομε τος κεκοιμημένους μας.

Κ..: Τί σς επε;

Χ.Χ.: Ν κάμνουμε πολλ προσευχή, γαθοεργίες, λεημοσύνες, ν συμμετέχουμε στς θεες Λειτουργίες – κάμνοντας πρόσφορο κα δίνοντας τ νομα το κεκοιμημένου – κα κοινωνώντας μες κα τ παιδιά μας σο τ δυνατ πι συχνά, σ κάθε θεία Λειτουργία, ν εναι δυνατό.

Κ..: Μιλώντας μαζί σας, κυρία Χ., ασθανόμαστε πολ μεγάλη συγκίνηση, διότι μς μεταφέρετε λόγια το Γέροντος Πορφυρίου, πο χουν σχέση μ τ ζω μετ θάνατο τ πρόβλημα το θανάτου πασχολε λους τους νθρώπους κα εναι, πραγματικά, συγκλονιστικό, λλ κα μεγάλη δωρε το Θεο, ν’ κούει νας π τ στόμα νς γίου νθρώπου, πως ταν Γέρων Πορφύριος, μαρτυρίες κα ποδείξεις γι τν αώνια ζωή.

Χ.Χ.: Μ τν ναρξη τς δοκιμασίας μου εχα τν εκαιρία ν διαπιστώσω γι πρώτη φορ πόσο θαυματουργικ ταν προσευχ το Γέροντος.

ταν πγα ν το νακοινώσω τι πέθανε νδρας μου – μουν μόνη μου κείνη τ φορά, λλη μέρα μετ πγα μ τ γυιό μου – δν ταν στ δωμάτιό του.

Τν συνάντησα γι μι στιγμ ξω, στ δρόμο, κι πειδ Γέρων Πορφύριος συμμετεχε πολ στν νθρώπινο πόνο, δν μο μίλησε καθόλου σ σημεο, πο διερωτήθηκα ν εχε κούσει πο το επα τι πέθανε νδρας μου.

Τ πόγευμα τς διας μέρας, ν βρισκόμουν στ σπίτι μου, νιωσα ξαφνικ ν φεύγει λο τ βάρος π τν ψυχή μου κα ν’ ναβλύζει π μέσα μου μι χαρά.

Σταυροκοπήθηκα κα επα: «Θεέ μου, εναι λογικ ατ ντίδρασή μου;».

Μετ μαθα κα διασταύρωσα ατ τν πληροφορία τι, κείνη κριβς τν ρα, πο ασθανόμουν τσι, Γέρων Πορφύριος προσευχόταν γι μένα.»

π τ βιβλίο το Κλείτου ωαννίδη, “ Γέρων Πορφύριος. Μαρτυρίες κα μπειρίες“.

Πηγή:


Πηγή μας: