Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

"Οἱ Πατέρες μας τέτοιες ἐνδημικές καταστάσεις τίς ἀντιμετώπιζαν ὄχι ὀρθολογιστικά, ἀλλά πνευματικά καί λεβέντικα!"


ς λοιπόν ατοί πο μς κυβερνον θά κατανοήσουν τό πέρλογο τς Θείας Εχαριστίας;"



 


Ο Πατέρες μας τέτοιες νδημικές καταστάσεις τίς ντιμετώπιζαν χι ρθολογιστικά, λλά πνευματικά καί λεβέντικα!

Γράφει Γεώργιος Κ. ξαρχος

θεία Κοινωνία εναι νεκτίμητος θησαυρός πο κατέχουν μόνο ο ρθόδοξοι Χριστιανοί. Χριστός λθε στήν γ, χι γιά νά «φέρει» μιά καινούργια θρησκεία. Μιά διαφορετική φιλοσοφία. λθε γιά νά καταλύσει τά ργα το διαβόλου καί νά νώσει τά παιδιά Του, δίνοντάς τους τήν δυνατότητα νά θεωθον, σύμφωνα μέ τόν Εαγγελιστή ωάννη. Χριστός λθε πρίν πό 2020 χρόνια περίπου καί μεινε. λθε καί χάρισε στόν κόσμο τό θεανθρώπινο σμα Του. Κι τσι μς δωσε τήν δυνατότητα χι μόνο νά τόν σκεφτόμαστε νά τόν θυμόμαστε, πως πιστεύουν λες ο προτεσταντικές μάδες, λλά νά τόν ζομε καί νά νωνόμαστε μαζί του κυριολεκτικά: « τρώγων μου τήν σάρκα καί πίνων μου τό αμα ν μοί μένει καγ ν ατ».

Ατή τήν δυνατότητα μς προσφέρει μόνον θεία λειτουργία. Στήν θεία λειτουργία δέν πμε μόνον γιά νά προσευχηθομε. Τό κεντρικό γεγονός καί σκοπός τς θείας λειτουργίας εναι θεία μετάληψη. Γιά ατον τόν λόγο ο φιλοκαλικοί Πατέρες μς προτρέπουν στήν συχνή θεία Μετάληψη. Εχε πικρατήσει δυστυχς, πό τήν περίοδο τς βαυαροκρατίας ντορθόδοξη ντίληψή της μή συχνς θείας κοινωνίας. Καί ατό διότι προτεσταντική ντιβασιλεία πό τήν μιά, καί καθολικός θων πό τήν λλη δέν μποροσαν νά κατανοήσουν λογικά τό περλόγο τς κκλησίας μας.

Βρκαν βεβαίως καί «ρθοδόξους» συμπαραστάτες στό γχείρημά τους. Τούς μαθητές το Κορα. Μισαήλ ποστολίδη, Θεοκλητό Φαρμακίδη, Θεόφιλο Καΐρη κ.λ.


Μόνον νά σκεφτομε τι κείνη τήν περίοδο κλεισαν 450 μοναστήρια τς ττικς καί το Μωριά μέ τήν συγκατάθεση τν παραπάνω, καί πεσχηματίσθησαν βιαίως κατοντάδες μοναχές. Πς λοιπόν ατοί πο μς κυβερνον θά κατανοήσουν τό περλόγο τς Θείας Εχαριστίας. φο εναι προσδεδεμένοι στό ρμα τς Δύσεως ψυχή τέ καί σώματι. Τό πλέον νησυχητικό μως γκειται στό τι καί Διοικοσα κκλησία χει «συρθε» πίσω πό ατές τίς δέες καί δέν στέκεται στό ψος Τς πως καναν χιλιάδεςε χρόνια τόσοι καί τόσοι λειτουργοί Της. Ο Πατέρες μας ετε τήν περίοδο τς Χριστιανικς Ρωμαϊκς Ατοκρατορίας, ετε τς θωμανοκρατίας, ετε τς Λατινοκρατίας• τέτοιες νδημικές καταστάσεις, καί μάλιστα πολύ χειρότερες, τίς ντιμετώπιζαν χι ρθολογιστικά π.χ. μέ πανικό καί κλείσιμο ναν, λλά πνευματικά καί λεβέντικα. καναν λιτανεες στούς γίους μας πο εναι ζωντανοί! ν βγάλουμε τόν Χριστό πό τήν μέση, σκεπτόμενοι ρθολογιστικά, θά καταντήσουμε σάν τήν παπική ταλία, που Πάπας κλεισε τούς ναούς (ατό πο σκέφτεται νά πράξει καί ΔΙΣ αριο) καί θρηνον κατόμβες θυμάτων. ς προσέξουμε δέ, τι σχεδόν ο νεκροί εναι στήν Β.ταλία καί χι στήν Κάτω ταλία, που νθε τά τελευταία χρόνια ρθοδοξία καί ξεφυτρώνουν πάλι ρωμαίικα μοναστηράκια!

ταν μεταλαμβάνουμε, νωνόμαστε μέ τόν Χριστό. Τό δύναμο, νθρώπινο σμα μας, νώνεται μέ τό Θεανθρώπινο σμα το Χριστο. Τό νθρώπινο αμα μας, ποτίζεται μέ τό αμα το Χριστο. Στίς φλέβες μς κυκλοφορε πλέον τό αμα Του. χι συμβολικά, λλά πραγματικά. Παράλληλα, φόσον νωνόμαστε μέ τόν Χριστό, νωνόμαστε καί μέ τούς δελφούς μας. λοι χουμε πλέον τό διο σμα καί στίς φλέβες μς ρέει τό διο αμα. Γινόμαστε πό συγγενες κ πνεύματος, συγγενες ξ αματος. ποτελομε πλέον μία Οκογένεια, μποτισμένη μέ τό αμα το Θεο. Ατή Οκογένεια εναι κκλησία, πως τήν νομάζουμε θεία κοινωνία.

Πς λοιπόν μπορομε μέ διάφορες προφάσεις, νά ποκόπτουμε τόν αυτό μας πό τό Σμα το Χριστο καί νά κρωτηριάζουμε τήν κκλησία; Γί  ατό καί ο κανόνες τς κκλησίας εναι διαίτερα αστηροί. «Πάντας τούς εσιόντας πιστούς καί τν γραφν κούοντας, μή παραμένοντας δέ τή προσευχή καί τή γία μεταλήψει, ς ταξίαν μποιούντας τή κκλησία, φορίζεσθη χρή».

Πηγή μας: