Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Μνημόνευση πρώτη φορά τοῦ σχισματικοῦ Οὐκρανίας Ἐπιφανίου ἀπό Πατριάρχη Βαρθολομαῖο καί Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο! Δραματικές ἐξελίξεις ἔρχονται…



λα τά βλέμματα στραμμένα στήν Θεσσαλονίκη φο τελέστηκε συλλείτουργο στόν ερό Ναό τς Παναγίας χειροποιήτου Θεσσαλονίκης. Οκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαος συλλειτούργησε μέ τόν ρχιεπίσκοπο θηνν καί Πάσης λλάδος ερώνυμο καί μνημόνευσε τόν σχισματικό Μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οκρανίας πιφάνιο! Ο δραματικές ξελίξεις ρχονται…

Τό ν λόγω συλλείτουργο πραγματοποιήθηκε στόν πόηχο τς πόφασης πο λαβε ερά Σύνοδος το Πατριαρχείου τς Μόσχας νά διακόψει τό Μνημόσυνο το ρχιεπισκόπου θηνν σέ περίπτωση πο κενος μνημονεύσει τόν πικεφαλς τς ατοκέφαλης σχισματικς Οκρανικς κκλησίας Μητροπολίτη Κιέβου πιφάνιο.

Τούς δύο Προκαθημένους πλαισίωσαν ο Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Λαοδικείας Θεοδώρητος, Δράμας Παλος καί δριανουπόλεως μφιλόχιος, ς μέλη τς Πατριαρχικς Συνοδείας, καθώς πίσης ο Βρυούλων Παντελεήμων, Κασσανδρείας Νικόδημος, Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως Βαρνάβας, Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Λαγκαδά, Λητής καί Ρεντίνης ωάννης, Νέας Κρήνης καί Καλαμαρις ουστίνος, καί Θεοφιλέστατος πίσκοπος ρεν Φιλόθεος, ρχιγραμματέας τς ερς Συνόδου τς κκλησίας τς λλάδος.

Ο στιγμές πο κτυλίσσονται ντός του ναο εναι ντονες, μνημόνευσε τόν σχισματικό Μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οκρανίας πιφάνιο καί τήν ψευδό-κκλησιαστική δομή το Οκουμενικός Πατριάρχης… (1)

Κι λα ατά, ν νας πανάξιος εράρχης τν χαλεπν καιρν μας, Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ, προειδοποιοσε: (2)

«Μύρια κακά πονται τς κανονικό - κκλησιολογικς κτροπς το Οκρανικο «Ατοκεφάλου»


κκληση το Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων καί ντικυθήρων κ. Σερεφείμ στόν ρχιεπίσκοπο θηνν κ. ερωνυμο γιά τό Οκρανικό Ατοκέφαλο

Μακαριώτατε γιε Προκαθήμενε, Ελογετε,

Εσεβάστως προάγομαι μετά το προσήκοντος σεβασμο καί τς τιμς πρός τήν Μακαριότητά Σας νά πευθύνω πρός μς τήν στάτην ατήν ραν θερμοτάτην παράκλησιν καί κκλησιν, ν ψει τν ραγδαίως ξελισσομένων γεγονότων ες τόν Πανορθόδοξον κκλησιαστικόν χρον, ξ φορμς το νυπερθέτου καί νοικονομήτου πλέον κανονικο καί κκλησιολογικού προβλήματος -διά τήν λως διάζουσαν μορφήν το- το Οκρανικο «Ατοκεφάλου», τό ποον ζητήματα πί ζητημάτων καί ναταράξεις πί ναταράξεων προκαλε ες παγκόσμιον κλίμακα.

Διχασμοί, διαιρέσεις, διαφωνίαι, διχοστασίαι, διαπληκτισμοί, σχίσματα μφαν και φαν καί μύρια κακά πονται ατς τς γκηρς κανονικό-κκλησιολογικς κτροπς. Δέν τό βλέπετε, Μακαριώτατε, δέν τό ζτε, δέν τό ασθάνεσθε, δέν τό εσπράττετε;

Νομίζω τι τό ντιλαμβάνεσθε καλς τι τά πράγματα ξύνθησαν πικινδύνως καί λίαν νησυχητικς καί δέν βαίνουν μαλς, διαιτέρως μετά τήν κτακτον Σύγκλησιν τς Σεπτς εραρχίας μας τήν 12ην κτωβρίου .ε. διά τό πολύκροτον καί πολύπλοκον ατό ζήτημα.

Μετά τήν Εσήγησίν Σας ες τήν Ι.Σ.Ι. γένοντο ες τεταμένην τμόσφαιραν α π’ ατς τοποθετήσεις 33 Σέβ. Συνέδρων καί μή ληφθείσης κανονικς ποφάσεως, κατά τά καθιερωμένα (διεξαγωγή ψηφοφορίας), πάλιν σύγχυσις πεκράτησε.

χθεσινή Σύγκλησις τς Πατριαρχικς Συνόδου το ρθοδόξου Πατριαρχείου τς Ρωσίας, μέ τάς καταγραφείσας ν τος Πρακτικος διαβουλεύσεις το ερο Σώματος, πεικονίζει τήν παρατεταμένην γωνίαν τν γίων Συνέδρων διά τό τί μέλλει γενέσθαι μετά τήν ερημένην Σύγκλησιν τς εραρχίας τς μετέρας κκλησίας. 

Τό εδικόν βάρος τς Συνοδικς τν ατς Συνδιασκέψεως στιάζεται ες τό ξύτατον πρόβλημα τς κκλησιαστικς κοινωνίας μέ τούς χειροτονήτους, καθηρημένους καί μή κανονικς ποκατασταθέντας σχισματικούς. Ατή εναι διήκουσα ννοια το σκεπτικο της ποφάσεως τν.

Τούτου νεκα, ρευνήσαντες τά σχετικά κείμενα τς ερς Συνόδου καί εραρχν τινν τς λλαδικς μας κκλησίας, καθώς πίσης καί τό κδοθέν νακοινωθέν τς Ι.Σ.Ι., πεφάσισαν τότε μόνον νά διακόψουν τήν κκλησιαστικήν καί τήν μυστηριακήν κοινωνίαν μετά τς μετέρας κκλησίας, ταν μετέρα Μακαριότης προβ ες μνημόνευσιν το νόματος το «νέου Προκαθημένου». Εναι σαφής καί κατηγορηματική πόφασις ατή. 

Ες τάς γενομένας τέσσαρας (4) χειροτονίας Σέβ. Μητροπολιτν καί Θεοφ. πισκόπων της κκλησίας μς θεία νεύσει δέν μνημονεύσατε το νόματός του μή χοντος κανονικήν χειροτονίαν καί νάδειξιν ες Προκαθήμενον κ.πιφανίου. 

Μή ποχωρήσετε, Μακαριώτατε, διότι ατό θά ποτελέση «ρχή δίνων». 

ς παραπεμφθ τό θέμα ες μελλοντικήν Σύναξιν Προκαθημένων.


Μακαριώτατε,

Τήν στάτην ατήν καί λίαν κρίσιμον ραν παράκλησιν ποβάλλω νά μέ νεχθτε π’ λίγον, παξ τι, παρακαλοντα καί κετεύοντα νά μή συμβ τό δυνηρόν καί πώδυνόν της διακοπς τς κκλησιαστικς καί μυστηριακς κοινωνίας τς μοδόξου Ρωσικς κκλησίας μετά τς καθ’ λλάδα μετέρας. 

Φρικτόν καί ς πλή σκέψις, μέ πολλς παραμέτρους.

Μή θελήσετε, παρακαλ, νά πωμισθτε ν τοιοτον παχθέστατον φορτίον βαρυτάτης εθύνης, τό ποον φεύκτως θά μαυρώση τήν ελογημένην παρά Κυρίου ρχιεπισκοπικήν Διακονίαν Σας. 

νθυμηθτε ατό τό ποον πανειλημμένως λέγατε ες τά μέλη τς παρελθούσης Διαρκος ερς Συνόδου: «νά μή βιασθομε? νά προηγηθον τά πρεσβυγεν Πατριαρχεα καί α πρό μν Ατοκέφαλοι κκλησίαι καί πειτα νά τοποθετηθομε μες μέ τή σειρά μας».

Φοβηθμεν τάς φρικτς συνεπείας νός εσέτι σχίσματος. Μετά τήν χθεσινήν δήλωσιν τς μοδόξου τν Ρώσων κκλησίας τά μματα λων τν λλήνων καί λων τν ρθοδόξων, τν πανταχο της γής δελφν μας εναι στραμμένα πρός τό σεπτόν πρόσωπόν Σας. 

ς ναπαύσωμεν τόν λογισμόν καί τήν καρδίαν τν δελφν μας, το ρθοδόξου Χριστεπωνύμου Πληρώματος τς γιωτάτης μν ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας.

Καί α μόδοξοι δελφαί κκλησίαι: τό Πατριαρχεον Μόσχας πό τόν Μακαρ. Πατριάρχην κ.Κύριλλον καί Κανονική κκλησία Κιέβου καί πάσης Οκρανίας πό τόν Μακαρ. Μητροπολίτην κ.νούφριον, ς νθυμηθον τούς αωνίους καί καταλύτους πνευματικούς δεσμούς τν μέ τό Βυζάντιον καί τήν Ρωμηοσύνην μέ τήν καθ’ μς γίαν Τοπικήν κκλησίαν. 

ς γνωρίζουν τι παρά τά φαινόμενα νας πολύ σεβαστός ριθμός πισκόπων της λλαδικς μν κκλησίας, λλά καί πολυάριθμοι Κληρικοί τν λλων βαθμν, Μοναχοί καί συντριπτική πλειοοψηφία τν εσεβν καί ρθοδόξων χριστιανν, ο ποοι νσυνειδήτως νήκουν ες τό Σμα τς γιωτάτης μν καθ’ λλάδα κκλησίας, προσηλωμένοι ντες ες τήν μακραίωμνα παράδοσιν τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, δέν ποδέχονται τό ν Οκρανία «κκλησιαστικόν» μόρφωμα.

Βαθυσεβάστως

Κυθήρων Σεραφείμ

Υ/Γ Θά πεθύμουν διά ζώσης νά ποβάλω τό γκάρδιον τοτο ατημα - κκλησιν πιστολικς. Προτίμησα τήν νοικτήν κκλησιν - πιστολήν, διότι τοτο ποτελε κοινόν ατημα, Κληρικν, Μοναχν καί Λαϊκν, γωνιώντων διά τήν κβασιν ατο του κανθώδους θέματος.

† Κ. Σ.



Πηγές μας: