Ὅλα τά
βλέμματα στραμμένα στήν Θεσσαλονίκη ἀφοῦ
τελέστηκε συλλείτουργο στόν Ἱερό Ναό τῆς
Παναγίας Ἀχειροποιήτου Θεσσαλονίκης. Ὁ
Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος
συλλειτούργησε μέ τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος Ἱερώνυμο καί μνημόνευσε τόν σχισματικό
Μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας Ἐπιφάνιο! Οἱ δραματικές ἐξελίξεις ἔρχονται…
Τό ἐν λόγω
συλλείτουργο πραγματοποιήθηκε στόν ἀπόηχο τῆς ἀπόφασης
ποῦ ἔλαβε ἡ Ἱερά
Σύνοδος τοῦ Πατριαρχείου τῆς Μόσχας
νά διακόψει τό Μνημόσυνο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου
Ἀθηνῶν σέ
περίπτωση ποῦ ἐκεῖνος
μνημονεύσει τόν Ἐπικεφαλῆς τῆς αὐτοκέφαλης
σχισματικῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας
Μητροπολίτη Κιέβου Ἐπιφάνιο.
Τούς δύο Προκαθημένους πλαισίωσαν
οἱ
Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Λαοδικείας Θεοδώρητος, Δράμας Παῦλος καί Ἀδριανουπόλεως
Ἀμφιλόχιος,
ὡς μέλη τῆς
Πατριαρχικῆς Συνοδείας, καθώς ἐπίσης οἱ Βρυούλων
Παντελεήμων, Κασσανδρείας Νικόδημος, Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως Βαρνάβας,
Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Λαγκαδά, Λητής καί Ρεντίνης Ἰωάννης,
Νέας Κρήνης καί Καλαμαριᾶς Ἰουστίνος,
καί ὁ Θεοφιλέστατος
Ἐπίσκοπος Ὠρεῶν
Φιλόθεος, Ἀρχιγραμματέας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
τῆς Ἐκκλησίας
τῆς Ἑλλάδος.
Οἱ στιγμές
ποῦ ἐκτυλίσσονται
ἐντός του
ναοῦ εἶναι ἔντονες,
μνημόνευσε τόν σχισματικό Μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας Ἐπιφάνιο
καί τήν ψευδό-ἐκκλησιαστική δομή τοῦ ὁ Οἰκουμενικός
Πατριάρχης… (1)
Κι ὅλα αὐτά, ἐνῶ ἕνας πανάξιος ἱεράρχης τῶν χαλεπῶν καιρῶν μας, ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ, προειδοποιοῦσε: (2)
«Μύρια
κακά ἕπονται τῆς κανονικό - ἐκκλησιολογικῆς ἐκτροπῆς τοῦ Οὐκρανικοῦ «Αὐτοκεφάλου»
Ἔκκληση τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
κ. Σερεφείμ στόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν κ. Ἱερωνυμο γιά τό Οὐκρανικό
Αὐτοκέφαλο
Μακαριώτατε ἅγιε
Προκαθήμενε, Εὐλογεῖτε,
Εὐσεβάστως
προάγομαι μετά τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ καί τῆς τιμῆς πρός
τήν Μακαριότητά Σας νά ἀπευθύνω πρός Ὑμᾶς τήν ὑστάτην αὐτήν ὥραν
θερμοτάτην παράκλησιν καί ἔκκλησιν, ἐν ὄψει τῶν
ραγδαίως ἐξελισσομένων γεγονότων εἰς τόν
Πανορθόδοξον ἐκκλησιαστικόν χῶρον, ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἀνυπερθέτου
καί ἀνοικονομήτου
πλέον κανονικοῦ καί ἐκκλησιολογικού
προβλήματος -διά τήν ὅλως ἰδιάζουσαν
μορφήν τοῦ- τοῦ Οὐκρανικοῦ «Αὐτοκεφάλου»,
τό ὁποῖον
ζητήματα ἐπί ζητημάτων καί ἀναταράξεις
ἐπί ἀναταράξεων
προκαλεῖ εἰς
παγκόσμιον κλίμακα.
Διχασμοί, διαιρέσεις, διαφωνίαι,
διχοστασίαι, διαπληκτισμοί, σχίσματα ἐμφανῆ και ἀφανῆ καί
μύρια κακά ἕπονται αὐτῆς τῆς ὀγκηρᾶς
κανονικό-ἐκκλησιολογικῆς ἐκτροπῆς. Δέν τό
βλέπετε, Μακαριώτατε, δέν τό ζῆτε, δέν τό αἰσθάνεσθε,
δέν τό εἰσπράττετε;
Νομίζω ὅτι τό ἀντιλαμβάνεσθε
καλῶς ὅτι τά
πράγματα ὠξύνθησαν ἐπικινδύνως
καί λίαν ἀνησυχητικῶς καί δέν
βαίνουν ὁμαλῶς, ἰδιαιτέρως
μετά τήν Ἔκτακτον Σύγκλησιν τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας
μας τήν 12ην Ὀκτωβρίου ἐ.ε. διά
τό πολύκροτον καί πολύπλοκον αὐτό ζήτημα.
Μετά τήν Εἰσήγησίν
Σας εἰς τήν
Ι.Σ.Ι. ἐγένοντο εἰς
τεταμένην ἀτμόσφαιραν αἵ ἐπ’ αὐτῆς
τοποθετήσεις 33 Σέβ. Συνέδρων καί μή ληφθείσης κανονικῶς Ἀποφάσεως,
κατά τά καθιερωμένα (διεξαγωγή ψηφοφορίας), πάλιν σύγχυσις ἐπεκράτησε.
Ἡ χθεσινή
Σύγκλησις τῆς Πατριαρχικῆς Συνόδου
τοῦ Ὀρθοδόξου
Πατριαρχείου τῆς Ρωσίας, μέ τάς καταγραφείσας ἐν τοῖς
Πρακτικοῖς
διαβουλεύσεις τοῦ Ἱεροῦ Σώματος,
ἀπεικονίζει
τήν παρατεταμένην ἀγωνίαν τῶν ἁγίων
Συνέδρων διά τό τί μέλλει γενέσθαι μετά τήν εἰρημένην
Σύγκλησιν τῆς Ἱεραρχίας
τῆς ἡμετέρας Ἐκκλησίας.
Τό εἰδικόν
βάρος τῆς Συνοδικῆς τῶν αὐτῆς
Συνδιασκέψεως ἑστιάζεται εἰς τό ὀξύτατον
πρόβλημα τῆς ἐκκλησιαστικῆς
κοινωνίας μέ τούς ἀχειροτονήτους, καθηρημένους καί
μή κανονικῶς ἀποκατασταθέντας
σχισματικούς. Αὐτή εἶναι ἡ διήκουσα
ἔννοια τοῦ σκεπτικοῦ της Ἀποφάσεως
τῶν.
Τούτου ἕνεκα, ἐρευνήσαντες
τά σχετικά κείμενα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
καί Ἱεραρχῶν τινῶν τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας,
καθώς ἐπίσης καί
τό ἐκδοθέν Ἀνακοινωθέν
τῆς Ι.Σ.Ι.,
ἀπεφάσισαν
τότε μόνον νά διακόψουν τήν ἐκκλησιαστικήν καί τήν μυστηριακήν
κοινωνίαν μετά τῆς ἡμετέρας Ἐκκλησίας,
ὅταν ἡ Ὑμετέρα
Μακαριότης προβῆ εἰς
μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματος
τοῦ «νέου
Προκαθημένου». Εἶναι σαφής καί κατηγορηματική ἡ Ἀπόφασις αὐτή.
Εἰς τάς
γενομένας τέσσαρας (4) χειροτονίας Σέβ. Μητροπολιτῶν καί Θεοφ.
Ἐπισκόπων
της Ἐκκλησίας
μᾶς θεία
νεύσει δέν ἐμνημονεύσατε τοῦ ὀνόματός
του μή ἔχοντος
κανονικήν χειροτονίαν καί ἀνάδειξιν εἰς
Προκαθήμενον κ.Ἐπιφανίου.
Μή ὑποχωρήσετε,
Μακαριώτατε, διότι αὐτό
θά ἀποτελέση «ἀρχή ὠδίνων».
Ἄς
παραπεμφθῆ τό θέμα εἰς μελλοντικήν
Σύναξιν Προκαθημένων.
Μακαριώτατε,
Τήν ὑστάτην αὐτήν καί
λίαν κρίσιμον ὥραν παράκλησιν ὑποβάλλω
νά μέ ἀνεχθῆτε ἐπ’ ὀλίγον, ἅπαξ ἔτι,
παρακαλοῦντα καί ἱκετεύοντα
νά μή συμβῆ τό ὀδυνηρόν
καί ἐπώδυνόν
της διακοπῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς καί
μυστηριακῆς κοινωνίας τῆς ὁμοδόξου
Ρωσικῆς Ἐκκλησίας
μετά τῆς καθ’ Ἑλλάδα ἡμετέρας.
Φρικτόν καί ὡς ἁπλή
σκέψις, μέ πολλᾶς παραμέτρους.
Μή θελήσετε, παρακαλῶ, νά ἐπωμισθῆτε ἕν τοιοῦτον ἐπαχθέστατον
φορτίον βαρυτάτης εὐθύνης, τό ὁποῖον ἀφεύκτως
θά ἀμαυρώση
τήν εὐλογημένην
παρά Κυρίου Ἀρχιεπισκοπικήν Διακονίαν Σας.
Ἐνθυμηθῆτε αὐτό τό ὁποῖον ἐπανειλημμένως
ἐλέγατε εἰς τά μέλη
τῆς
παρελθούσης Διαρκοῦς Ἱερᾶς
Συνόδου: «νά μή βιασθοῦμε? νά προηγηθοῦν τά
πρεσβυγενῆ Πατριαρχεῖα καί αἵ πρό ἠμῶν Αὐτοκέφαλοι
Ἐκκλησίαι
καί ἔπειτα νά
τοποθετηθοῦμε ἐμεῖς μέ τή
σειρά μας».
Φοβηθῶμεν τάς
φρικτᾶς
συνεπείας ἑνός εἰσέτι
σχίσματος. Μετά τήν χθεσινήν δήλωσιν τῆς Ὁμοδόξου τῶν Ρώσων Ἐκκλησίας
τά ὄμματα ὅλων τῶν Ἑλλήνων
καί ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων,
τῶν ἁπανταχοῦ της γής ἀδελφῶν μας εἶναι ἐστραμμένα
πρός τό σεπτόν πρόσωπόν Σας.
Ἄς ἀναπαύσωμεν
τόν λογισμόν καί τήν καρδίαν τῶν ἀδελφῶν μας, τοῦ Ὀρθοδόξου
Χριστεπωνύμου Πληρώματος τῆς Ἁγιωτάτης ἠμῶν Ὀρθοδόξου
Καθολικῆς Ἐκκλησίας.
Καί αἵ Ὁμόδοξοι Ἀδελφαί Ἐκκλησίαι:
τό Πατριαρχεῖον Μόσχας ὑπό τόν
Μακαρ. Πατριάρχην κ.Κύριλλον καί ἡ Κανονική
Ἐκκλησία
Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας ὑπό τόν
Μακαρ. Μητροπολίτην κ.Ὀνούφριον, ἄς ἐνθυμηθοῦν τούς αἰωνίους
καί ἀκαταλύτους
πνευματικούς δεσμούς τῶν μέ τό Βυζάντιον καί τήν
Ρωμηοσύνην μέ τήν καθ’ ἠμᾶς Ἁγίαν
Τοπικήν Ἐκκλησίαν.
Ἄς
γνωρίζουν ὅτι παρά τά φαινόμενα ἕνας πολύ
σεβαστός ἀριθμός Ἐπισκόπων
της Ἑλλαδικῆς ἠμῶν Ἐκκλησίας,
ἀλλά καί
πολυάριθμοι Κληρικοί τῶν ἄλλων βαθμῶν,
Μοναχοί καί ἡ συντριπτική πλειοοψηφία τῶν εὐσεβῶν καί ὀρθοδόξων
χριστιανῶν, οἱ ὁποῖοι ἐνσυνειδήτως
ἀνήκουν εἰς τό Σῶμα τῆς Ἁγιωτάτης ἠμῶν καθ’ Ἑλλάδα Ἐκκλησίας,
προσηλωμένοι ὄντες εἰς τήν
μακραίωμνα παράδοσιν τῆς Ὀρθοδόξου
Καθολικῆς Ἐκκλησίας,
δέν ἀποδέχονται
τό ἐν Οὐκρανία «ἐκκλησιαστικόν»
μόρφωμα.
Βαθυσεβάστως
†
ὁ Κυθήρων Σεραφείμ
Υ/Γ Θά ἐπεθύμουν
διά ζώσης νά ὑποβάλω τό ἐγκάρδιον
τοῦτο αἴτημα - ἔκκλησιν ἤ ἐπιστολικῶς.
Προτίμησα τήν ἀνοικτήν ἔκκλησιν -
ἐπιστολήν,
διότι τοῦτο ἀποτελεῖ κοινόν αἴτημα,
Κληρικῶν, Μοναχῶν καί
Λαϊκῶν, ἀγωνιώντων
διά τήν ἔκβασιν αὐτοῦ του ἀκανθώδους
θέματος.
†
Κ. Σ.
Πηγές μας: