Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : Φανάρι καί Μόσχα. Ἀντίπαλοι στίς διεκδικήσεις. Συνοδοιπόροι στόν Οἰκουμενισμό.




π. γγελος γγελακόπουλος :
Φανάρι καί Μόσχα. ντίπαλοι στίς διεκδικήσεις. Συνοδοιπόροι στόν Οκουμενισμό.

ν Πειραιε 30-10-2018

ΦΑΝΑΡΙ ΚΑΙ ΜΟΣΧΑ.
ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΕΣ. ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ.


οκουμενικός πατήρ, καθηγητής τς Δογματικς, καί σύγχρονος γιος τς γιοσαββιτικς Σερβικς κκλησίας, λλά καί τς καθόλου κκλησίας, σιος ουστνος Πόποβιτς, κφράζοντας τήν βαθειά του ασθηση καί τήν πλήρη δύνης πίγνωση γιά τήν (τότε) μέλλουσα νά συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδο, πεγράμμισε τό 1971 : «Καί, ες τό τέλος τέλος, τί δύναται νά περιμέν κανείς πό μίαν τοιαύτην Οκουμενικήν Σύνοδον; ν, καί μόνον ν : σχίσματα καί αρέσεις καί διαφόρους λλας συμφοράς»[1]. 

προφητεία ατή το σίου ουστίνου παληθεύθηκε δύο φορές ως τώρα.  πρώτη παλήθευση λθε στά τέλη ουνίου το 2016, ταν συνεκλήθη ληστρική, αρετική, ονιτική, οκουμενιστική ψευδοσύνοδος το Κολυμπαρίου τς Κρήτης, ποία νεγνώρισε τίς αρέσεις το Παπισμο, το Προτεσταντισμο καί το Μονοφυσιτισμο ς κκλησίες, ξετίμησε θετικά τό «Παγκόσμιο Συμβούλιο κκλησιν», δηλ. αρέσεων, καί τούς οκουμενιστικούς διαλόγους, καί εσήγαγε τήν παναίρεση το Οκουμενισμο μέσα στήν ρθόδοξη κκλησία.


1. Σχέση ψευδοσυνόδου Κρήτης καί Οκρανικο ζητήματος 

Εναι γνωστό τι πό τήν ψευδοσύνοδο πουσίαζε, κτός τν Πατριαρχείων ντιοχείας, Βουλγαρίας καί Γεωργίας, καί τό Πατριαρχεο Μόσχας καί μαζί μ’ατή Κανονική ρθόδοξη κκλησία τς Οκρανίας πό τόν Μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οκρανίας κ. νούφριο. Μάλιστα, τό Πατριαρχεο Μόσχας, μέ πόφαση τς ερς Συνόδου τς εραρχίας του τόν Δεκέμβριο το 2017 τονίζει σχετικά μέ τήν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης : « ν λγ Σνοδος δν δναται ν θεωρεται Πανορθδοξη οτε κα ο ποφσεις της ς δεσμευτικς γι λο τό ρθδοξο πλρωμα, πειδ μ ξασφλιση τς σμφωνης γνμης ρισμνων κατ τπους Ατοκεφλων κκλησιν γι τή σγκλησ της στς προκαθορισμνες μερομηνες παραβασε τήν ρχ τς μοφωνας. Ταυτχρονα πρπει ν δεχθομε τι Σνοδος στν Κρτη ποτελε σημαντικ σταθμ στν στορα τς ρθοδξου κκλησας»[2].

ντιθέτως, σχισματικς ψευδοπατριρχης Κιβου Φιλρετος στριξε τήν ψευδοσνοδο τς Κρτης. «ποδεχμαστε τά γγραφα, πο γκρθηκαν στν γα κα Μεγλη Σνοδο», νφερε σ μνυμ του γι τήν ψευδοσνοδο τς Κρτης. ψευδοπατριρχης Κιβου, πο δν ναγνωρζεται π καμα λλη πσημη κκλησα, καταφρθηκε ναντον τς Μσχας κα μνησε τόν Πατριρχη κ. Βαρθολομαο. κ. Φιλάρετος σημεωσε πς « Σνοδος χει δημιουργσει ναν μηχανισμ γι συνοδικς ποφσεις μσα, χι μνο π μα τοπικ κκλησα μδα τοπικν κκλησιν, πως χει συμβε κατ τους τελευταους αἰῶνες, λλ μσα σ Πανορθδοξο ππεδο». Μλησε γι τήν «διατερη διακονα το Οκουμενικο Πατριρχη ς πρτος μεταξ σων πρωτεοντα τς ρθδοξης κκλησας κα προδρου τς Πανορθοδξου Συνδου». Γι τή δικ του πουσα σχολασε : «Τό Πατριαρχεο Κιβου εναι εασθητο στ γεγονς τι δν κλθηκε ν συμμετσχει ν στελει ντιπροσπους στ Σνοδο, διτι τό ζτημα τς ναγνρισης το ατοκεφλου τς κκλησας τς Οκρανας π λλες Τοπικς κκλησες πρπει κμη ν ντιμετωπιστε. στσο, τό Πατριαρχεο Κιβου, μ τήν μπιστοσνη κα τήν γπη γι τήν Μητρα κκλησα μας τς Κωνσταντινοπολης κα μ κοιν νο μ τς Τοπικς ρθδοξες κκλησες, θεωρε τι τά θματα, πο συμφωνθηκαν π τή Σνοδο εναι παρκς ποδεδειγμνα γι τήν ρθδοξη κκλησα. θση κα πντηση το Πατριαρχεου Κιβου πρς τήν γα κα Μεγλη Σνοδο κα σχετικ μ τς ποφσεις της θ πιστοποιηθε πσημα στν πμενη συνεδραση τς ερς Συνδου το UOC-KP, λλ μπορομε ν βεβαισουμε σμερα τι στση μας πναντ ​​τους εναι θετικ κα τι ποδεχμαστε τά γγραφα, πο γκρθηκαν»[3].

Τό γεγονός τς πουσίας το Πατριαρχείου Μόσχας πό τήν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης, Πατριάρχης Βαρθολομαος τό φερε βαρέως μέσα του καί ζητοσε εκαιρία νά τούς τό νταποδώσει, νά τούς δικηθε. Καί νά τώρα Πατριαρχης Βαρθολομαος μέ τήν στήριξη τς μερικς βεβαίως, ποία εχε τόν λεγχο καί τς ψευδοσυνόδου, φαρπάζει μέ τό τσι θέλω τήν Οκρανία πό τό Πατριαρχεο Μόσχας, μέ τόν πλέον ντικανονικό τρόπο, προκαλώντας νέο σχίσμα στούς κόλπους τς κκλησίας. τσι χουμε τήν δεύτερη παλήθευση τς προφητείας το σίου ουστίνου Πόποβιτς, τι δηλαδή ψευδοσύνοδος δημιουργε, κτός πό αρέσεις, σχίσματα καί λλες συμφορές.  


ς προσέξουμε δ τήν τακτική το Πατριάρχου Βαρθολομαίου. πιβραβεύει σους εναι πέρ ατο καί πέρ τς ψευδοσυνόδου, ν τιμωρε σους εναι ναντίον του καί κατά τς ψευδοσυνόδου. πιβραβεύει τούς σχισματικούς Φιλάρετο καί Μακάριο καί τόν ονίτη Ποροσένκο, ν τιμωρε τήν Μόσχα μέ τήν φαρπαγή τς Οκρανίας.

Στή συγκεκριμένη περίπτωση, μπορομε νά πομε τι Πατριάρχης Βαρθολομαος προχωρ κκλησιολογικά να βήμα πιό πέρα πό τήν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης. ν μέχρι τώρα νεγνώριζε ς κκλησίες μόνο τίς αρέσεις καί τούς αρετικούς, τώρα μέ τήν εκαιρία το Οκρανικο ναγνωρίζει ς κκλησίες καί τά σχίσματα καί τούς σχισματικούς. Γιά τόν Πατριάρχη Βαρθολομαο ο αρέσεις καί τά σχίσματα, ο αρετικοί καί ο σχισματικοί εναι πλέον κκλησίες. λοι εναι κκλησίες. Δέν πάρχουν αρέσεις καί σχίσματα, κατά τόν Πατριάρχη Βαρθολομαο. Ατό φάνηκε πό τήν ποκατάσταση τν μέν Φιλαρέτου καί Μακαρίου στόν ρχιερατικό βαθμό, τν δέ πιστν τους σέ κκλησιαστική κοινωνία.

ς προσέξουμε πίσης καί τόν τρόπο, μέ τόν ποο Πατριάρχης Βαρθολομαος κινεται σ’ατή τήν περίπτωση. Πατριάρχης Βαρθολομαος, ποος θεωρεται δεινός πέρμαχος το διαλόγου καί που καί ν σταθε κηρύττει τόν διάλογο ς τή μόνη καί ναγκαία λύση τν προβλημάτων, ατός ποος χει πικληθε ς «Πατριάρχης Βαρθολομαος Διάλογος», ατός, λοιπόν, στή συγκεκριμένη περίπτωση δέν διαλέγεται καθόλου οτε μέ τούς κανονικούς δελφούς του στήν Μόσχα καί τήν Οκρανία, οτε μέ τούς πολοίπους Προκαθημένους τν Τοπικν ρθοδόξων κκλησιν, λλά πλς τούς νακοινώνει τήν πό τόν πρίλιο το 2018 δη ελημμένη μονομερς πόφαση τς ποδόσεως Ατοκεφαλίας στούς σχισματικούς τς Οκρανίας μέ πόλυτο καί αταρχικό τρόπο, μέ τό «ποφασίζομεν καί διατάσσομεν», μέ τήν ποστήριξη βεβαίως τς μερικς[4]. Καί, γιά νά ποδείξει τι ατός διος εναι πού κατέχει τά πρωτεα ξουσίας στην ρθοδοξία, τι ατός εναι πρτος νευ σων, πρτος τς ρθοδοξίας, Πάπας τς νατολς, κατ’πομίμησιν το Πάπα τς Ρώμης, καί τι χει δικαιοδοσιακά δικαιώματα στήν Οκρανία, βάζει τά ξαπτέρυγά του νά τόν πευφημον ς πρτο καί κεφαλή τς ρθόδοξης κκλησίας καί ς κρογωνιαο λίθο το ρθοδόξου οκοδομήματος[5].

χουν γραφε πολλά ξιόλογα κριτικά κείμενα γιά τίς ντικανονικές νέργειες το Πατριάρχου Βαρθολομαίου στό Οκρανικό ζήτημα. Δύο, μως, ξεχωρίζουν. Το Σεβ. Μητρ. Πειραις κ. Σεραφείμ καί το μοτίμου καθηγητο τς Θεολογικς Σχολς το Α.Π.Θ., Αδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση. μέν Σεβ. Μητρ. Πειραις μέ κείμενό του[6] κονιορτοποε τους σχυρισμούς το πατριαρχικο νακοινωθέντος τς 11ης-10-2018[7], δέ π. Θεόδωρος ποδεικνύει μπεριστατωμένα τι Οκρανία ποτελε κανονικό δαφος το Πατριαρχείου Μόσχας[8] καί χι το Φαναρίου.

2. περόριες πεμβάσεις καί πρόκληση σχίσματος

Οκρανία ναμφισβήτητα ποτελε κανονικ δαφος τς κκλησίας τς Ρωσίας. Γι’ατό πόδοση Ατοκεφαλίας πό τό Φανάρι στούς σχισματικούς το λεγομένου «Πατριαρχείου το Κιέβου» πό τόν καθηρημένο, φορισμένο καί ναθεματισμένο Φιλάρετο καί τς λεγομένης «Οκρανικς Ατοκέφαλης ρθόδοξης κκλησίας» πό τόν Μακάριο, ποτελε τό βαρ κανονικ παράπτωμα τς εσπηδήσεως σ ξένη κκλησιαστικ δικαιοδοσία[9]. πάρχει μάλιστα τόση ποφασιστικότητα γιά τήν πόδοση Ατοκεφαλίας στούς μερικανόφιλους καί φιλοπαπικούς σχισματικούς τς Οκρανίας καί στν δυτικόφιλο ονίτη πρόεδρο τς Οκρανίας Ποροσένκο, στε δέν πολογίζεται κόμη καί κίνδυνος νός νέου σχίσματος στήν ρθοδοξία. Ο το Φαναρίου εναι διατεθειμένοι νά προκαλέσουν καί νέο τραμα, νέο σχίσμα, μετά πό ατό πού προκάλεσαν τό 2016 μέ τήν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης. 

3. Συνοδοιπόροι, συνόμιλοι καί αχμάλωτοι στόν Οκουμενισμό Φανάρι καί Μόσχα

Φανάρι καί Μόσχα, παρά τίς φιστάμενες διαφορές τους σέ θέματα δικαιοδοσίας καί ξουσίας, δέν διαφέρουν οσιαστικς ς πρός τήν στάση τους πέναντι τς παναιρέσεως το Οκουμενισμο.

Τό Οκουμενικό Πατριαρχεο βρίσκεται δ καί παραπάνω πό να αώνα, σέ νέα αχμαλωσία, μετά πό κείνη τς Τουρκοκρατίας, στήν αχμαλωσία το Οκουμενισμο. ποτυγχάνει καί συρρικνοται, γιατί το λειψε δυναμική τς φυλακς καί προστασίας τς ρθοδόξου πίστεως. παναπόκτηση ατο το ρόλου θά το παναπροσφέρει δυναμισμό, φοσιωμένα καί κανά στελέχη μέ πνεμα καί διάθεση μολογίας καί θυσίας μέχρι θανάτου, περάνω μως λων θά το προσφέρει τήν δύναμη, τήν ελογία, τήν μεσιτεία, τήν συναντίληψη τν μολογητν τς πίστεως, τν μαρτύρων καί τν νεομαρτύρων, τήν συμμαχία το Θεο.

Ο Μοσχοβτες τελευταα πιθυμον νά γίνουν «βασιλικώτεροι το βασιλέως», οκουμενιστικώτεροι τν οκουμενιστν Φαναριωτν. Μόσχα τελευταα ναπτύσσει σχάτως ρκετές οκουμενιστικές πρωτοβουλίες, γνοντας τό Φανάρι. ρκε νά θυμηθε κανείς τήν πογραφή το κοινο Κειμένου τς βάνας πό τόν αρεσιάρχη Πάπα Φραγκσκο καί τόν οκουμενιστή Πατριάρχη Ρωσίας κ. Κύριλλο τόν Φεβρουάριο το 2016[10], μόλις τεσσερεις μνες πρίν τήν σύγκληση τς ψευδοσυνόδου τς Κρήτης. πίσης, ν διαβάσει κανείς τό πίσημο κείμενο μέ τίτλο «Ο βασικές ρχές ντιμετώπισης τν τερoδόξων πό τή Ρωσική ρθόδοξη κκλησία»[11], πού εναι ναρτημένο στόν πίσημο διαδικτυακό στότοπο το Πατριαρχείου Μόσχας, στό Τμμα ξωτερικν κκλησιαστικν Σχέσεων, που εναι πεύθυνος οκουμενιστής Σεβ. Μητρ. Βολοκολάμσκ κ. λαρίων, θά διαπιστώσει τι ατό εναι γεμτο πό τίς αρετικές θεωρίες το Οκουμενισμο, τι εναι μοιο κατά πάντα μέ τό κείμενο τς ψευδοσυνόδου «Σχέσεις τς ρθοδόξου κκλησίας πρός τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», καί τι οσιαστικά ποτελε μία λλη ρωσική - θά λέγαμε - ψευδοσύνοδο τς Κρήτης. Σέ τί, λοιπόν, φέλησε τήν Μόσχα πουσία της πό τήν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης, φο κι ατή τά δια καί παράλλακτα πιστεύει περί Οκουμενισμο, πως καί τό Φανάρι; Οκουμενισμός καί φιλοπαπισμός τς Μόσχας καταδεικνύεται καί πό τίς συχνότατες καί λεπάλληλες πισκέψεις το οκουμενιστο Σεβ. Μητρ. Βολοκολάμσκ κ. λαρίωνος στό Βατικανό πρός συνάντηση το αρεσιάρχου Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου. πρόσφατη μάλιστα πίσκεψη το προαναφερομένου εράρχου στόν Ποντίφηκα, γιά νά τόν νημερώσει περί τν ποφάσεων τς Ρωσικς εραρχίας γιά τό Οκρανικό καί τόν Πατριάρχη Βαρθολομαο[12], καταδεικνύει το λόγου τό ληθές.  
  
σως ατά καί λλα, κτός τν δικαιοδοσιν καί τν πρωτείων, νά νισχύουν τήν διαμάχη, τήν ντιπαλότητα καί τόν νταγωνισμό ς εσπήδηση σέ χώρους, που λλοι χουν τά πρωτοτόκια, τίς περγαμηνές καί τά πνευματικά δικαιώματα. Καί πειδή υοθέτηση το Οκουμενισμο ποτελε φοβερή καί τραγική πομείωση καί προδοσία τς ρθοδόξου πίστεως καί πιφέρει ναποδράστως τήν γκατάλειψη το Θεο, τήν Θεοεγκατάληψη, τήν ρση τς Χάριτός Του, ς προσέξουμε πς Θεός πιτρέπει κατά παραχώρησιν νά κδηλώνεται παιδαγωγική τιμωρία Του σέ Φανάρι καί Μόσχα, μέ σκοπό πάντα τήν μετάνοια καί τήν ποτίναξη το Οκουμενισμο. πό τήν μία, ξαιτίας το Οκουμενισμο το Φαναρίου πιτρέπει στόν Μόσχας Κύριλλο καί τήν περί ατόν Σύνοδο νά προβε σέ διακοπή μνημοσύνου το Πατριάρχου Βαρθολομαίου καί νά μφισβητε τόν γετικό του ρόλο στήν ρθοδοξία[13]. πό τήν λλη, ξαιτίας το Οκουμενισμο τς Μόσχας πιτρέπει στόν Πατριάρχη Βαρθολομαο καί τήν περί ατόν Σύνοδο νά προβε στήν πόδοση Ατοκεφαλίας στούς σχισματικούς τς Οκρανίας, πργμα πού θά χει ς αποτέλεσμα τήν πόσπασή της πό τήν Μόσχα.
   
4. Προτιμότερη διακοπή μνημονεύσεως μέ βάση τόν 15ο Κανόνα τς ΑΒ΄ Συνόδου

Θά πρέπει, πίσης, νά πισημανθε καί νά πογραμμισθε δεόντως τι διακοπή μνημονεύσεως το νόματος το Πατριάρχου Βαρθολομαίου πό τόν Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο θα ταν προτιμώτερο νά γίνει μέ βάση τόν 15ο ερό Κανόνα τς ΑΒ΄ Σύνοδου πί Μ. Φωτίου[14]. Βεβαίως δέν πουσιάζει καί τώρα κανονική βάση καί θεμελίωση, φο Πατριάρχης Βαρθολομαος κοινωνε μέ καταδικασμένους, καθηρημένους καί ναθεματισμένους κληρικούς, τν ποίων κατάσταση δέν χει λλάξει, διότι κκλησία τς Ρωσίας, πού τούς τιμώρησε, ξακολουθε νά τούς θεωρε ς σχισματικούς, καί μαζί με ατήν σύμπασα ρθόδοξη κκλησία. Στίς περιπτώσεις ατές σχύει Κανών Β΄ τς ν ντιοχεί Τοπικς Συνόδου[15], ναγνωρισμένης πό Οκουμενικές, τι « κοινωνών κοινωνήτ κοινώνητος σται» καί λλοι συμφωνοντες Κανόνες.

Τό ρθόδοξο πάντως πλήρωμα πιθυμε διακας νά τεθε ς βάση διακοπς τς κοινωνίας καί κατ’κολουθίαν καί τς μνημονεύσεως, μομφή πί αρέσει, νά κατηγορηθε Πατριάρχης Βαρθολομαος ς αρετικός καί οκουμενιστής. Τό τι Πατριάρχης Βαρθολομαος αρετίζει καί οκουμενίζει εναι πάρα πολύ εκολο νά ποδειχθε. χουν γραφε πάρα πολλά σημαντικά κείμενα, πού ποδεικνύουν τήν αρεση καί τόν οκουμενισμό το Πατριάρχου Βαρθολομαίου. πό ατά ξεχωρίζουν πιστολή το Σεβ. Μητρ. Πειραις κ. Σεραφείμ πρός τόν Οκουμενικόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαο[16], τό κείμενο τς Συνάξεως ρθοδόξων Κληρικν καί Μοναχν μέ θέμα : « νέα κκλησιολογία το Οκουμενικο Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου»[17] καί τό κείμενο το ρχιμ. Χρυσοστόμου Ν. Πήχου, γουμένου τς ερς Κοινοβιακς Μονς « Ζωοδόχος Πηγ» Λογγοβάρδας Πάρου, μέ θέμα : «Κατάγνωσις τεροδιδασκαλιν, διατυπωθεισν π τς ατο Θειοτάτης Παναγιότητος το Οκουμενικο Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου»[18]. Μπορον ο Μοσχοβτες νά μελετήσουν τά νωτέρω κείμενα καί νά βγάλουν τά συμπεράσματά τους. τσι θα καταστε δυνατόν εκολότερα νά συγκληθε Πανορθόδοξη Σύνοδος πού πιθυμον, γιά νά καταδικαστε Πατριάρχης Βαρθολομαος πρωτίστως καί κυρίως ς αρετικός καί οκουμενιστής.

Βεβαίως, Ρωσική κκλησία, πρίν προχωρήσει στό νωτέρω ναγκαο βμα, θά πρέπει προηγουμένως νά κάνει να ξίσου σπουδαο καί ναγκαο βμα. Νά ποτινάξει πό πάνω της τόν ζυγό το Οκουμενισμο, πού τήν κρατ αχμάλωτη, καί νά ρθοδοξοποιηθε. Ατό μπορε νά γίνει μέ τήν συνοδική καταδίκη το Οκουμενισμο καί τς ψευδοσυνόδου τς Κρήτης, μέ τήν διακοπή τς συμμετοχς στούς διαφόρους διαχριστιανικούς καί διαθρησκειακούς ργανισμούς καί μέ τήν πόρριψη τν διαφόρων οκουμενιστικν κειμένων, πως το Κειμένου τς βάνας, το Κειμένου γιά τίς ρχές ντιμετώπισης τν τερoδόξων καί λλων παρομοίων κειμένων.      
          
5. πίλογος

διένεξη Φαναρίου καί Μόσχας, ν μς στενοχωρε, μς σκανδαλίζει καί μς πικραίνει, μπορε νά ρμηνευθε, κατά τό πόμενο, κατά παραχώρησιν, θέλημα το Θεο καί χι κατά τό προηγούμενο, τό κατ’εδοκίαν, ς ρύθμιση ποδυναμώσεως καί ξασθενήσεως τς οκουμενιστικς ξυνωρίδος Φαναρίου καί Μόσχας. ν τά δύο κκλησιαστικά κέντρα δέν εχαν προβλήματα καί μονοοσαν, τότε οκουμενιστική πορεία θά συντελονταν μέ μεγαλύτερη πιτάχυνση.

Πόσο θά εφραινόμασταν καί θά χειροκροτούσαμε λοι μας, λλά καί διος Τριαδικός Θεός, ν Φανάρι καί Μόσχα, ντί νά μιλλνται σέ οκουμενιστικά νοίγματα, μιλλντο στήν κατίσχυση τς ρθοδόξου διδασκαλίας καί ζως, τν παραδόσεων, θεσμν καί δογμάτων τς φιλτάτης ρθοδοξίας!

Νιώθουμε κα μες μεγάλο πόνο γι τ πιχειρούμενο νέο σχισματικ τόλμημα το οκουμενιστο Πατριάρχου Βαρθολομαίου, διαίτερα σοι π τη γωνιζόμαστε ν συγκρατήσουμε τν παράφορη ρμή του στν κατάλυση κα περιφρόνηση τν δογμάτων τς Πίστεως κα τν ερν Κανόνων. Εχόμαστε ν πέλθει συνεννόηση κα καταλλαγ, χι μόνον γι τ θέμα τς Οκρανίας, λλ γι τ πολ σοβαρότερο θέμα τς καταδίκης το Οκουμενισμο κα τς ψευδοσυνόδου τς Κρήτης. Θες βοηθς κα περασπιστς κα χι ο ρχοντες κα ο πλανητάρχες, ο ποοι πιθυμον καί χαίρονται γιά τήν διάσπαση τς ρθοδοξίας, χρησιμοποιντας ς μέσα τό Φανάρι καί τή Μόσχα.



[1] ΟΣΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ, «κθεσις πί το θεματος τς «Πανορθοδόξου Συνόδου», ποβληθεσα πρός τήν εράν Σύνοδον τς ν Σερβία κκλησίας, τό 1971», ν Α.Δ.ΔΕΛΗΜΠΑΣΗΣ, Πανορθόδοξος Σύνοδος, Σύνοδοι, ντισύνοδοι καί «Πανορθόδοξος Σύνοδος», θήναι 1976, σσ. 111-118.

[2] ποφσεις τς ερς Συνδου τς εραρχας τς ρθοδξου κκλησας τς Ρωσας (29 Νοεμβρου – 2 Δεκεμβρου 2017)  § 38, https://mospat.ru/gr/2017/12/02/news153781/

[3] μνοι το σχισματικού Φιλάρετου γιά Βαρθολομαίο καί πυρά κατά Μόσχας - ποδεχόμαστε τά γγραφα τς Πανορθόδοξης, 6-7-2017, http://www.vimaorthodoxias.gr/patriarcheia/item/84715. Σχ. βλ. μέτερον κείμενο μέ τίτλο « κτός κκλησίας αρετικός κόσμος παινε τήν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης», ν Θεοδρομία Κ(πρίλιος - ούνιος 2018), Πρακτικά μερίδος μέ θέμα : ‘’ρθοδοξία καί Κολυμπάρι. Δύο χρόνια μετά’’, σσ. 278-299, https://www.katanixis.gr/2018/06/blog-post_170.html

[4] State Department : ''Φωνή τς θρησκευτικς νοχς Βαρθολομαίος'', 17-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24432-state-department-foni-tis-thriskeutikis-anoxis-o-bartholomaios

[5] Σχ. βλ. μέτερον κείμενο μέ θέμα : «ησος Χριστός˙ κρογωνιαος λίθος, μοναδική κεφαλή καί πρτος νευ σων τς ρθοδόξου κκλησίας», 27-9-2018, https://www.katanixis.gr/2018/09/blog-post_623.html

[6] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, φίσταται ν τ ρθοδόξ Καθολικ κκλησί δικαιοδοτική ρμοδιότης φ’λης τς κκλησίας κτός τς ρμοδιότητος τς Οκουμενικς Συνόδου; 18-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24454-o-mitropolitis-peiraios-gia-to-oukraniko-zitima

[7] Τί ποφάσισε τό Οκουμενικό Πατριαρχεο γιά τήν Οκρανία (11 κτ. 2018), http://aktines.blogspot.com/2018/10/11-2018.html

[8] ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ,  Οκρανία εναι κανονικό δαφος τς κκλησίας τς Ρωσίας. Δν πάρχουν ποδεικτικ γγραφα πρ τς Κωνσταντινούπολης, 10-10-2018, https://katihisis.blogspot.com/2018/10/blog-post_10.html

[9] 8ος ερός Κανών τς Γ΄ γίας καί Οκουμενικς Συνόδου. ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, κδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σσ. 176-178.

[10] Κοιν δλωσις το Ππα Ρμης Φραγκσκου κα το Πατριάρχου Μόσχας καί πασν τν Ρωσσιν Κυρίλλου, 12-2-2016, https://mospat.ru/gr/2016/02/13/news128178/
[11] Ο βασικές ρχές ντιμετώπισης τν τερoδόξων πό τή Ρωσική ρθόδοξηκκλησία,  

[12] Συνάντηση Βολοκολάμσκ λαρίωνα μέ τόν Πάπα Φραγκσκο, 19-10-2018, https://www.vimaorthodoxias.gr/rosiki-ekklisia/synantisi-volokolamsk-ilariona-me-ton-papa-fragkisko/ καί http://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-mosxas/24486-me-ton-papa-fragkisko-sunantithike-o-mitropolitis-bolokolamsk, πίσης, ποστάσεις πό Βατικανό στήν κόντρα Φαναρίου - Μόσχας – Διατηρε τήν κοινωνία τό Οκουμενικό Πατριαρχεο – Τί επε Βουλγαρία, 19-10-2018, https://www.pentapostagma.gr/2018/10/αποστάσεις-από-βατικανό-στην-κόντρα-φ.html

[13] Βολοκολάμσκ λαρίωνας : « Βαρθολομαος δέν εναι πλέον γέτης τς οκουμενικς ρθοδοξίας», 23-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24555-bolokolamsk-ilarionas-o-bartholomaios-den-einai-pleon-o-igetis-tis-oikoumenikis-orthodojias

[14] ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, κδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σ. 358

[15] . π., σσ. 407-408.




Πηγή μας: