Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας: '' Για το Θέμα του Αγίου Μόρφου''



Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας: 
"Για το Θέμα του Αγίου Μόρφου''

«Ἀργά καί καθυστερημένα μαθα τό θέμα πού δημιουργήθηκε γύρω πό τό ερό πρόσωπο το Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου γίου Μόρφου κ. Νεοφύτου γιά ναν ποιμαντικό του λόγο καί τόν θόρυβο πολλν σχετικά μέ τό θέμα ατό.

πειδή δέ τά ποιμαντικά θέματα τν πισκόπων χουν καθολική σχύ, πιθυμ νά καταθέσω καί γώ ς ταπεινός πίσκοπος μερικές σκέψεις, φέλιμες, ς νομίζω, γιά τό λον θέμα.

Τά σα θά γράψω θά τά καταθέσω μέ πλότητα, ς μία κατήχηση καί γιά τόν λαό, πό τόν ποο καί θά ναγνωσθον.

1. Εναι λήθεια τι μαρτία γενικς καί παρά φύσιν μαρτία εδικς εναι αξημένη στίς μέρες μας, τόσο πολύ, στε χει γίνει νόμος!

λλά ατό, γιά μς πού μελετομε τήν γία Γραφή, δέν πρέπει νά μς ξενίζει, γιατί τό γράφει γία Γραφή.

Τό τελευταο της βιβλίο, ποκάλυψη, λέγει τι περί τά σχατα καί μαρτία θά γίνεται πιό ρυπαρή καί βδελυκτή, λλά καί ρετή θά γίνεται πιό μεγάλη καί λαμπρή: « ρυπαρός ρυπαρευθήτω τι καί γιος γιασθήτω τι» (22,11).

Καθόλου λοιπόν περίεργον πληθυνθεσα καί γκωμένη λοέν καί περισσότερον μαρτία τς ποχς μας, φο τό διο συνέβαινε καί στήν πρό Χριστο ποχή μέ τά φρικτά της παρά φύσιν μαρτήματα, πως τά λέγει πόστολος Παλος στήν πρός Ρωμαίους πιστολή του (1,25-27).

λλά ποχή ατή, τόσο μαρτωλή καί ρυπαρή, βγαλε ΠΑΝΑΓΙΑ!

τσι καί ποχή μας, παρά τήν κόλασή της, χει παραδείσια νθη.

Καί χουμε λοιπόν ραία καί μεγάλη δουλειά νά κάνουμε μες ο ερες μέ ατά τά μοσχοβολητά νθη, μέ τίς μυροβόλες ατές ψυχές, μέ τό νά γίνουμε φράκτης τους, μιλώντας σ ατές γιά τά γλυκά χτυποκάρδια τς γάπης το Χριστο καί γιά τά νόστιμα τς θεολογίας τς κκλησίας μας νοήματα.


τσι, κατά πρτον, νομίζω ς μήν σχολούμεθα συνεχς μέ τήν μαρτία, μιλώντας λο γι ατήν καί λέγχοντας ατήν, φο μάλιστα χουμε ντολή πό τόν πόστολο Παλο οτε τό νομα τν σαρκικν μαρτιν νά μή λέγουμε: «Πορνεία δέ καί πσα καθαρσία μηδέ νομαζέσθω ν μν, καθώς πρέπει γίοις» (φεσ. 5,3). 

Καί ὁ διος πάλι μιλώντας πρός τούς Θεσσαλονικες γιά τό μάρτημα τς πορνείας καί θέλοντας νά μιλήσει παρακάτω σαφέστερα γιά τό θέμα ατό, ποφεύγει νά παναλάβει τήν δια κφραση (τήν λέξη «πορνεία») καί χρησιμοποιε τήν κφραση «ν τ πράγματι», σάν νά λεγε, «γιά τό πράγμα, γιά τό θέμα πού σς μίλησα» (Α´ Θεσ. 4,3-6α).

2. πό τήν λλη μως πλευρά θά πομε τι κκλησία, πού σκοπό χει νά φυλάγει τά τέκνα της στόν παράδεισό της, πρέπει νά μιλάει σ ατά καθαρά γιά τήν μαρτία, πού τά χωρίζει πό τόν Θεό.

Καί πίσης νά μιλάει γιά τά φθοροποιά καί καταστρεπτικά ποτελέσματα τς μαρτίας. λλά προσοχή!

Δέν τιμωρε Θεός τόν μαρτωλό, λλά τόν τιμωρε δια μαρτία του. «Παιδεύσει σε μαρτία σου καί κακία σου λέγξει σε» (ερ. 2,19)!

Ατό κανε καί Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης γιος Μόρφου κ. Νεόφυτος.

ρωτηθείς γιά τήν μαρτία τς μοφυλοφιλίας μιλν περί ατς επε τι μαρτία ατή εναι μεγάλη, εναι πολύ μεγάλη, εναι παρά φύσιν. Καί πικαλούμενος πειτα λόγον γίου πατρός, το πατρός Πορφυρίου, επε τι πάρχουν περιπτώσεις πού εθύνονται καί ο γονες γιά τήν μαρτία ατή τν παιδιν τους.

Καί επε γιά τό πς εθύνονται, παναλαμβάνοντας κριβς τούς λόγους το γίου Πορφυρίου.

Καί λοι μας ο ερες, σοι χουμε πόθο γιά τόν λαό το Θεο νά κρατηθε καθαρός πό τήν μαρτία, καθένας μας μέ τόν τρόπο του, τόν διο περίπου λόγο λέγουμε, σάν τόν λόγο το γίου Μόρφου.

γιος Μόρφου βέβαια μίλησε δυναμικώτερα καί σαφέστερα, πως πάντα τσι μιλε, κατά τήν Χάρη το Θεο τήν νοικοσαν ες Ατόν.

Τόν εχαριστομε διά τόν σωστικό του λόγο.

3. λλά πειδή τό θέμα πρέπει νά χει τήν θεολογική του δικαίωση, πιθυμ νά καταφύγω στήν Παλαιά Διαθήκη, στό πρτο μέρος τς θείας ποκαλύψεως, γιά νά δώσω, σο μπορ, τήν βιβλική βάση του.

Πολλοί χριστιανοί μας ρωτον, γιατί Παλαιά Διαθήκη χει σκανδαλώδεις διηγήσεις, πως, λόγου χάριν, γιά τήν γύμνωση το Νε, γιά τό μάρτημα τν Σοδόμων γιά τήν συνεύρεση τν θυγατέρων το Λώτ μέ τόν πατέρα τους κ..

κατηγορία ατή πρός τήν Παλαιά Διαθήκη εναι περίπου δια μέ τήν κατηγορία στίς μέρες μας πρός τόν γιο Μόρφου, γιατί μίλησε γιά τήν μοφυλοφιλία καί τίς μή φυσικές σχέσεις τν νδρογύνων μέ τά δυσάρεστα ποτελέσματά τους καί στά παιδιά τους κόμη.

κοστε, λοιπόν, γαπητοί ναγνστες.

Παλαιά Διαθήκη παραλαμβάνει τόν νθρωπο στήν πεπτωκυία θέση του, στήν παρά φύσιν κατάστασή του, καί το μιλε λοιπόν τήν γλώσσα το πεπτωκότος νθρώπου. Καί μέ τήν θεία διδασκαλία, τόν Νόμο το Μωυσ καί τά κηρύγματα τν προφητν, πό τήν παρά φύσιν τόν φέρει στήν κατά φύσιν κατάσταση, γιά νά τόν παραλάβει πό τήν κατάσταση ατή Καινή Διαθήκη καί νά τόν ναγάγει στό πέρ φύσιν, στήν θέωση.

φο λοιπόν Παλαιά Διαθήκη παραλαμβάνει τόν νθρωπο στήν παρά φύσιν κατάσταση, το μιλε γιά τά παρά φύσιν μαρτήματα καί, γιά νά τά ποστραφε, το μιλε γιά τό καταστρεπτικό κατάντημα, πού φέρουν τά μαρτήματα ατά. ναφέρω παράδειγμα: Παλαιά Διαθήκη μιλε γιά τήν γύμνωση το Νε καί τι υός του Χάμ εδε τήν γύμνωση το πατέρα του καί τόν νέπαιξε (Γεν. 9,20 ξ.).

Δέν πρόκειται καθόλου γιά γύμνωση το Νε. κφραση γιά κάποιον «εδε τήν γύμνωση το πατέρα του» «τς νύφης του» κ.λπ. εναι μιά καλυμμένη εγενής κφραση γιά νά δηλώσει σαρκική σχέση μέ τόν πατέρα του καί τήν νύφη του μέ λλο πρόσωπο (βλ. Λευιτ. 18,6 ξ.).

Τό τι, λοιπόν Χάμ εδε τήν γύμνωση το πατέρα του Νε ατό σημαίνει τό μάρτημα τς μοφυλοφιλίας το υο πρός τόν πατέρα, γιά τό ποο μάρτημα δέν εθύνεται καθόλου Νε, γιατί ταν σέ κατάσταση μέθης καί δέν μετεχε καθόλου στό μάρτημα.

Καί ποιός λόγος νά ναφέρει Παλαιά Διαθήκη τό περιστατικό ατό;

Τό ναφέρει γιά νά δημιουργήσει πό τήν ρχή τήν ποστροφή τν σραηλιτν πρός τούς Χαναναίους, στε νά μήν συναναστρέφονται μαζί τους καί παραλάβουν τά θη τους.

Γιά τόν διο λόγο ναφέρει Παλαιά Διαθήκη καί τίς αμομιξίες τν θυγατέρων το Λώτ μέ τόν πατέρα τους.

Τίς ναφέρει γιά νά ποστρέφονται ο σραηλτες τούς Μωαβτες καί τούς μμωντες.

Γιατί υός πού γεννήθηκε πό τήν μίξη τς μις θυγατρός νομάστηκε «Μωάβ», πό τόν ποο προλθε τό γένος τν Μωαβιτν.

«Μωάβ» σημαίνει «γεννημένος πό τόν πατέρα». Καί υός πού γεννήθηκε πό τήν μίξη τς λλης θυγατρός νομάστηκε «μμάν», πό τόν ποο προλθε τό γένος τν μμωνιτν.

«μμάν» σημαίνει «υός το γονέως μου».

Γιά νά διαφυλάξει λοιπόν Παλαιά Διαθήκη τόν λαό της σραήλ πό τούς περιοίκους εδωλολατρικούς λαούς, το λέγει: «Πέρα π ατούς, γιατί χουν βρώμικα θη, γιατί χουν σιχαμερή προέλευση, γιατί τούς περιμένει φρικτή καταστροφή γιά τήν μοφυλοφιλία τους, σάν τήν καταστροφή τν Σοδόμων».

Καί γιος πίσκοπος Μόρφου, λοιπόν, καί λοι ο κήρυκες το λόγου το Θεο, μιλμε στά κηρύγματά μας μέ τόν διο τρόπο: Καταγγέλλουμε τά μαρτήματα το λαο, γιατί χουμε ντολή πό τόν Θεό νά τό κάνουμε ατό (βλ. σ. 58,1) καί γιά νά ποτρέψουμε πειτα τόν λαό το Θεο πό τήν μαρτία καί γιά νά το κεντρίσουμε τήν στροφή του πρός μετάνοια, το μιλμε γιά τό νοστο καί βδελυκτό τς μαρτίας καί γιά τήν καταστροφή, στήν ποία δηγε ατή.

Ατό, κύριοι πικριτές μας, εναι τό ργο μας καί λλοίμονό μας, ν δέν τό κάνουμε.

λλοίμονό μας πό τόν φέντη μας ησο Χριστό τήν μέρα τς κρίσεως!...

4. θελα μέ λίγα λόγια νά ναφερθ καί στόν λόγο το γίου Κυρηνείας κ. Χρυσοστόμου, τι « κληρικός δέν πρέπει νά νακατεύεται μέσα στίς κρεββατοκάμαρες τν ζευγαριν».

λόγος ατός εναι σωστός καί στόν πνευματικό πού νεργε διαφορετικά καί ξετάζει μέ πρεπα ρωτήματα περί τς σχέσεως τν συζύγων, πίσκοπος πρέπει νά το στερήσει τήν πνευματική πατρότητα.

Δέν πιτρέπεται δηλαδή πνευματικός στόν γγαμο νδρα γυναίκα, πού θά λθουν νά ξομολογηθον, νά ρωτήσει μόνος του περί τν συζυγικν τους σχέσεων, περί το τρόπου διενεργείας ατν κ.λπ.

Διαφορετικά μως πρόκειται, ν ο διοι ο σύζυγοι θίξουν τό πρόβλημα ατό, ν πίσκοπος ερεύς, σέ κάποια δημόσια μιλία του σέ να κύκλο χριστιανν, μιλήσει περί ατο, ποτρέποντας τούς χριστιανούς πό τίς παρά φύσιν ασχρότητες καί λέγοντας κόμη τι ατές ο ασχρότητες ποδιώκουν τήν Χάρη το Θεο πό τήν οκογένειά τους.

Καί λλοίμονο, χριστιανοί μου, ν φύγει Χάρη το Θεο πό τήν οκογένειά μας.

Ατό λέγεται «ργή Θεο»!

Τό θέμα το γίου Μόρφου πίπτει κριβς σ ατήν δ τήν περίπτωση καί πομένως εναι σχετη ναφορά το γίου Κυρηνείας στό λο θέμα.

5. Πείραξε πως κατάλαβα, πολύ πείραξε πολλούς μερικούς λόγος το γίου Μόρφου τι πό τίς παρά φύσιν σχέσεις τν συζύγων γεννονται τέκνα μέ νώμαλες τάσεις.

Γιατί μως νά τούς πειράξει λόγος ατός, φο εναι λόγος γίου πατρός, το γίου Πορφυρίου;

Καί μες ο κήρυκες το λόγου το Θεο πρέπει νά εμαστε τά μεγάφωνα τν λόγων τν γίων Πατέρων μας. λλά καί πο εναι τό περίεργο το λόγου;

Δέν λέγει γία Γραφή τι πό τήν μίξη τν δύο γενεν, τς καλς καί τς κακς γενες, γιά τήν ποία μίξη Θεός επε τι τούς παίρνει τήν Χάρη του (τό «Πνεμα» του), γιατί γιναν «σάρκες» (Γεν. 6,3), δέν λέγει γία Γραφή τι γεννήθηκαν τερατώδη ντα, ο «γίγαντες»; (Γεν. 6,5). – Δέν πάρχει χρος καί χρόνος γιά περισσότερα.

Τό λο θέμα εναι σοβαρό καί θίγει τό μέγα θέμα περί το χριστιανικο γάμου.

λλά περί ατο λλοτε, ν δοθε κάποια εκαιρία.»

Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως ερεμίας


Πηγή μας: