Χάθηκε κάθε ίχνος σεβασμού
απέναντι στα ιερά και στα όσιά μας!
Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς όλο
αυτό το «καρναβάλι», που μαεστρικά στήνουν κάθε λογής άθεοι και ιερόσυλοι για
την γιορτή τάχα του Αγίου Δημητρίου;!! Ποια σχέση μπορεί να έχει αυτό το φεστιβάλ
με τον Μεγαλομάρτυρα, Αθληφόρο και Μυροβλήτη, Άγιο Δημήτριο; Ποια τιμή περιποούν
στην αγαπημένη μας βυζαντινή συμβασιλεύουσα, και νυν συμπρωτεύουσα της Ορθόδοξης
Ελλάδας, όλες αυτές οι δήθεν «πολιτιστικές εκδηλώσεις»;
Ένα μόνο απομένει να πει κανείς:
ΑΙΔΩΣ ΙΕΡΟΣΥΛΟΙ !!!
Εἶναι
θέμα ἀξιοπρέπειας ἀπό πλευρᾶς τοῦ Δήμου Θεσσαλονίκης ἡ
ἀλλαγή ὀνόματος τῶν «ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ»
Γράφει
ὁ Σάββας Ἠλιάδης, Δάσκαλος – Κιλκίς:
“Ὁ
κόσμος τρελάθηκε! Σύγχυση φοβερή! Δέν ἐξηγεῖται ἀλλιῶς αὐτό ποῦ συμβαίνει μέ τά «ΔΗΜΗΤΡΙΑ» στήν Θεσσαλονίκη. Άνοιξα
τό φετινό πρόγραμμα, τό ὁποῖο
δημοσιεύτηκε ἀπό τόν ἁρμόδιο
φορέα, τό διάβασα καί ντράπηκα γιά τήν κατάντιά μας! Ἀηδίασα!
Γιά τήν κατάντια τῶν Θεσσαλονικέων κυρίως. Γιά τήν ἀδιαφορία καί τήν ἀνοχή
στήν πλήρη ἀπαξίωση κάθε ἑλληνικοῦ καί ὀρθοδόξου. Λίγη ἀξιοπρέπεια,
λίγος σεβασμός, λίγη συστολή μπροστά στά ἅγια καί ἱερά τῶν συμπολιτῶν τους! Τί σχέση ἔχει ὁ ἅγιος μέ ὅλα αὐτά ποῦ περιέχει
τό πρόγραμμα; Δέν θά ρωτήσω τούς ἐκπροσώπους
τῆς ἐκκλησιαστικῆς
διοίκησης. Δέν ὑπάρχει λόγος, διότι τό παιχνίδι
τό παίζουν οἱ ἄθεοι
μόνοι τους καί χωρίς ἀντίπαλο!
Ναί, τά «ΔΗΜΗΤΡΙΑ», ποῦ πῆραν τήν ὀνομασία
τους ἀπό
κάποιον «Δημήτριο», ὁ ὁποῖος
πιθανόν νά ἦταν κάποιος περαστικός ἀπό τήν
πόλη. Ἴσως
κάποιος ἄνθρωπος ἄγνωστος… γιά τήν Θεσσαλονίκη. Κάποιος ποῦ δέν ἔκανε
τίποτε σπουδαῖο γί` αὐτήν τήν
πόλη.
Πιθανόν νά ἀνακάλυψαν
τελευταία μάλιστα, πῶς ἦταν
κάποιος ποῦ ἀγαποῦσε τήν
μουσική, ὄχι ὅμως τήν
χωριάτικη, τήν ἐκκλησιαστική βυζαντινή ἤ τήν ἐπίσης
βλαχοχωριάτικη ἑλληνική παραδοσιακή, ἀλλά ἄλλες
μουσικές «ἐπιπέδου» (λέγε μουσουλμανικῆς,
σεφαραδικῆς!!! ;;;). Ἦταν ἀντισυμβατικός
καί πολύπλευρος κουλτουριάρης καί λάτρευε τό θέατρο, ποῦ ἀναδεικνύει
τήν παρά φύση συμπεριφορά. Μπορεῖ ἀκόμη νά ἦταν
γλεντζές καί νά ξενυχτοῦσε στά μισοσκότεινα μαγαζιά μέ ὡραῖα ποτά
καί ὄμορφες
γυναῖκες. Κάτι
τέτοιο θά ἦταν.
Ἀπό ποῦ βγαίνει
αὐτό τό
συμπέρασμα; Μά ἀπό τό περιεχόμενο τῶν ἐκδηλώσεων,
ποῦ φέρουν
τό ὄνομά του
καί οἱ ὁποῖες ἐκδηλώσεις
ἔχουν
προφανῶς σχέση
μέ τόν βίο καί τήν πολιτεία του! Αὐτό δέν
σημαίνει ὅταν λέω πῶς
γιορτάζω καί τιμῶ ἕνα ὄνομα; Δέν
προσεγγίζω θεματικά τό πρόσωπο καί τήν προσφορά του στόν τόπο ὅπου ἔζησε;
Γενικά, ἀποκλείεται
νά εἶχε σχέση
μέ κάτι ἄλλο, ποῦ μπορεῖ νά
λέγεται κάπως ἀλλιῶς, ἐκτός ἀπ` αὐτό ποῦ θέλει ἡ νέα
τάξη! Ἀποκλείεται
νά ἦταν ἀλλιώτικος
ἀπ` αὐτούς ποῦ τά
διοργανώνουν! Δέν μπορεῖ! Κι ἄν δέν ἦταν, τόν
κάνουν αὐτοί μέ τό
ἔτσι θέλω!
Τί
δουλειά ἔχουν αὐτοί οἱ ἱερόσυλοι μέ τό ὄνομα
τοῦ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ; Ἄν θέλουν
νά κάνουν τά καπρίτσια τους, ἄς ἐπιλέξουν ἄλλο ὄνομα, ἀφοῦ δέν
τολμάει κανείς νά μιλήσει γιά τήν κατάντια. Κανείς, ἀπό τήν ἄλλη
μεριά, ἐννοῶ! Καί
ξέρετε πολύ καλά ποιοί εἰ(μά)στέ ἀπό τήν ἄλλη
μεριά!
Ἀλλά, ἐν βρασμῶ ψυχῆς δέν
συνεχίζω, ὁ ἀσήμαντος.
Ἀχάριστη
καί ἀξιοθρήνητη
κόρη τοῦ ἁγίου,
Θεσσαλονίκη, καλά κάνεις καί τόν παραπετᾶς καί δέν
τόν ἐνοχλεῖς τόν ἅγιο. Τώρα
δέν τόν ἔχεις ἀνάγκη! Περίμενε, ὅταν θά ἔρθει ἡ δύσκολη ὥρα! Μακάρι νά μήν εἶναι
ἀργά! Ἄν δέν εἶναι αὐτονόητα ἄλλα
μύρια ὅσα, ἀξιοκατάκριτα
καί ἀξιόμεμπτα,
νά εἰπωθοῦν γιά τό
καρναβάλι, ποῦ θά «ἀπολαύσει
καί θά χαρεῖ ἡ
Θεσσαλονίκη, σύν γυναιξί καί τέκνοις», τότε … μέ γειά σας!!!”
Πηγή: dimitria.thessaloniki.gr
Σάββας Ἠλιάδης
Δάσκαλος – Κιλκίς, 27-9-2019
Πηγή μας:
Για να μην ξεχνάμε και κυρίως για να μην είμαστε αχάριστοι...
26 Οκτωβρίου 1912:
Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον Ελληνικό Στρατό, ανήμερα της εορτής του Αγίου Δημητρίου
26 Οκτωβρίου 1912:
Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον Ελληνικό Στρατό, ανήμερα της εορτής του Αγίου Δημητρίου