Κυριακή 21 Ιουλίου 2019

π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ: ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣΩΝΟΣ



π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ:
ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣΩΝΟΣ


Ο ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ «ΚΑΘ’ ΗΜΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΝ»




1.
Τεκτονισμός/Μασονία εναι μβόλιμο μέγεθος στήν λληνορθόδοξη κοινωνία, πο παρασιτε στό σμα της, μέ συνέπειες δυνηρές γιά την συνοχή καί ταυτότητά της. Τό σημαντικότερο: Τεκτονισμός εναι τοκετός ξένων δίνων, ξένος τελείως πρός τήν ταυτότητα το Γένους/θνους μας, καί μάλιστα στήν οσία του μή συμβατός μέ ατήν. τσι, νεργε τον δεολογικό διαμελισμό τς λληνικς κοινωνίας, κυρίως στά «ψηλότερα» κοινωνικά στρώματά της, συμβάλλοντας στή διαιώνιση καί τό βάθεμά του δεολογικο μας διχασμο. δράση του (πό τόν 18ο αώνα) στόν δικό μας γεωγραφικό χρο θεμελίωσε τήν βεβαιότητα τι Μασονία ταυτίζεται με τόν ποκρυφισμό καί τήν σκοτεινότητα λειτουργίας καί νέργειας, κάτι ποῦ ὑποστασιώνεται στή γνωστή στά όνια Νησιά καί παξιωτική γιά κάποιον διατύπωση• «σάν μασόνος»…


λλαδικός Τεκτονισμός χει προέλευση γγλική. Τό βρετανικό στοιχεο, ποια καί ν ταν δραστηριότητά του πιδόθηκε στήν δρυση (γγλικν) τεκτονικν στον. «εραποστολική» ατή κινητικότητα νίσχυε οσιαστικά καί τήν προώθηση τς βρετανικς πολιτικς. Τά ρχειακά στοιχεα διαψεύδουν τόν περί το ντιθέτου σχυρισμό τν δικν μς τεκτόνων, πρό πάντων τά ρχεα το Colonial Office (πουργείου ποικιν) γιά τά πτάνησα (1814-1864). πρώτη Στοά στήν «κάθ? μς νατολήν» δρύθηκε στή Σμύρνη μέ πρωτοστάτη σέ ατήν τήν κατεύθυνση τόν πιφαν τέκτονα λέξανδρο Ντρυμόν. πό τή Σμύρνη ξαπλώθηκαν ο Στοές στήν Κωνσταντινούπολη μέ τήν δρυση καί κε Στος τό 1848. Τό ερωπαϊκό πολιτιστικό κλίμα καί κοσμοπολίτικη πληθυσμιακή σύνθεση ενοοσαν την εσαγωγή νέων δεν, πο βαινε παράλληλα μέ τήν ποδυνάμωσή της χριστιανικς πίστης καί το συνδέσμου μέ τήν ρθόδοξη παράδοση. Δεν εναι συνεπς περίεργο, πο τέκτονες κατεχαν θέσεις καί σέ ατό το Φανάρι καί τό Πατριαρχεο δη περί τό 1755. Στά τέλη το 18ου αώνα, ξ λλου, εχαν δρυθε Στοές στήν θήνα, τήν Ζαγορά, τά μπελάκια, τά ωάννινα καί τά όνια Νησιά (πρτος «πολογητής» το τεκτονισμο στην Ζάκυνθο κληρικός ντώνιος Κατήφορος). Τεκτονισμός στηριζόταν κυρίως στό στικό στοιχεο, κινήθηκε δέ στόν χρο τν λογίων, τν μπόρων και τν Φαναριωτν.


2. ρθόδοξη κκλησία, στό λληνόφωνο τμμα της, λαβε νωρίς θέση πέναντι στό Τεκτονισμό καί τήν πειλή του, γιά τήν λληνορθόδοξη παράδοση, τήν ποία ναιρε καί μόνη παρουσία του. πρώτη θεωρητική καταδίκη του Μασονισμο στό κλίμα το Οκουμενικο Πατριαρχείου γινε σχεδόν σύγχρονα μέ τήν δρυση Στον του. Μαρτυρία γιορείτικου χειρογράφου ποστηρίζει τήν κδοση συνοδικο καταδικαστικο γράμματος το 1745. ποκήρυττε τούς τέκτονες ς «θέους», μέ τήν γνωστή ννοια ποεχε λέξη δη στήν Καινή Διαθήκη (φεσ. 2, 12), ς ρνούμενους δηλαδή τόν μόνο ληθινό Θεό, στό πρόσωπο το ησο Χριστο. πατριαρχικός φορισμός, ξ λλου, το 1793 (Νεόφυτος Β΄) συμπεριελάμβανέ «τους Βολταίρους καί Φρανκμαζόνας καί Ροσσούς καί Σπινόζας» –τούς πρωτεργάτες δηλαδή τς Γαλλικς πανάστασης. Πρέπει δέ δ νά πογραμμιστε τι Τεκτονισμός καί εσβολή του στό χρο τς Ρωμαίϊκης θναρχίας πηρέασαν καί τή στάση τς ναντί της Γαλλικς πανάστασης καί τν δεν της. λλωστε, καί Ναπολέων μέ τούς δελφούς του σαν διακεκριμένοι τέκτονες. Κατά τόν καλό γνώστη τν πραγμάτων Στβεν Ράνσιμαν, «ο δέες το Τεκτονισμο τόν ΙΘ΄ α. σαν χθρικές πρός τίς ρχαες κκλησίες». Μέ τήν εσχώρηση μάλιστα καί μερικν λλήνων κκλησιαστικν στή Μασονία πιτεύχθηκε «ξασθένιση τς πιρρος τς ρθόδοξης κκλησίας».




Πρό τν συνεξέδωσα μέ τόν κλεκτό φιλόλογο κ. Χαράλαμπο Μηνάογλου πολλά καί καλά ποσχόμενο, να ργο το 1782, γραμμένο πό τόν γάπιο Κολλυβά Παπαντωνάτο, μέ τίτλο «νατροπή τς Φραγμασονικς πίστεως». Τό γκδες ατό ργο   δείχνει μία προχωρημένη καί τεκμηριωμένη γνώση το Μασονισμο, πο μάλιστα ντιμετωπίζεται ς θρησκεία, ναιρετική της ρθοδοξίας καί γενικά του Χριστιανισμο.


Τόν 19ο αώνα Τεκτονισμός, φιλοσοφία καί ο πιδιώξεις του, λλά και μέθοδός του, γιναν πλέον σαφ στά γγλοκρατούμενα πτάνησα. Τό 1839 συνέταξε πολυσέλιδη (νέκδοτη κόμη, λλά παρουσιασμένη πιστημονικά) ναίρεση το Τεκτονισμο, τότε φορος (1837-1839) –πρύτανίς– της ονίου καδημίας καθηγητής τς Θεολογίας, ερομόναχος Κωνσταντνος Τυπάλδος- ακωβάτος (1795-1867), μετέπειτα πρτος σχολάρχης τς Ι. Θεολογικς Σχολς τς Χάλκης (Οκουμενικό Πατριαρχεο). Εναι γνωστή πίσης ντιμασονική δράση το Κοσμ Φλαμιάτου (†1852) καί το ποστ. Μακράκη (†1905), πως κατά τόν 20ο αώνα τά ντιμασονικά ργα του Καθηγητού Πν. Τρεμπέλα, το π. πιφανίου Θεοδωροπούλου, το Ν. Ψαρουδάκη, το Κ. Τσαρούχα, το Β. Λαμπρόπουλου, το Ν. Φιλιππόπουλου κ.α.


3. κκλησία τς λλάδος μέ τήν πολυδημοσιευμένη γκύκλιό της το 1933, μετά τήν γνωμάτευση τς Θεολογικς Σχολς θηνν, τηρε στάση σαφ και ρωμαλέα. Μέ βάση τά κείμενα τς ρθόδοξης Παράδοσης καί τά βιβλία του Τεκτονισμο κολουθε τήν ποψη τς Διορθόδοξης πιτροπς (γιον ρος, 1930) καί «καταδικάζει» τόν Τεκτονισμό, πως θά πράξει καί μέ λλα κείμενά της τό 1972, 1984 καί 1996. δη, τό 1933 ερά Σύνοδος δέχεται τόν χαρακτήρα το Τεκτονισμο ς θρησκείας, πιμένοντας στην πικινδυνότητά του. « Μασονία -δηλώνεται- δέν εναι πλή τίς φιλανθρωπική νωσις φιλοσοφική σχολή, λλ’  ποτελε μυσταγωγικόν σύστημα, περ πομιμνήσκει τάς παλαις θνικς θρησκείας λατρείας, πό τν ποίων κατάγεται καί τν ποίων συνέχειαν καί ναβίωσιν ποτελε. Τοτο χι πλς μολογούσιν, λλά καί ναβρυνόμενοι διακηρύττουσιν ατοί ο πρόκριτοι τν ν τας Στοας διδασκάλων…». Τά συμπέρασμα: «Οτως Μασονία ποδεδειγμένως τυγχάνει θρησκεία μυστηριακή, λως διάφορος, κεχωρισμένη καί ξένη της Χριστιανικς Θρησκείας».


Βέβαια ατά τά ρνονται πισήμως ο Τέκτονες, διαφωνον μως πρός τά δια τά κείμενα καί τίς κατά καιρούς διακηρύξεις γνωστν τεκτόνων. λλά καί Διορθόδοξη Διάσκεψη το 1930 χαρακτήρισε τήν Μασονία «ς σύστημα ντιχριστιανικόν καί πεπλανημένον». πάρχει δηλαδή διατάρακτη συνέχεια στήν περί Μασονίας ντίληψη καί στάση τς κκλησίας μας. Τό 1782 καί ὁ Ἀγάπιος Παπαντωνάτος εχε δηλώσει: « φραγμασονική πίστις εναι πλέα σεβεστέρα καί πλέα πιβλαβεστέρα ες τό νθρώπινον γένος πό σας σεβείας στάθησαν πό τήν ρχήν το αἰῶνος ως τς σήμερον». Καταλήγει δέ στό συμπέρασμα, τι κτονισμός εναι ντιχριστιανικός καί πλήρης νατροπή το Χριστιανισμο.


Εναι γεγονός τι Μασονία μέ τόν συγκρητιστικό τς χαρακτήρα («λα στο διο τσουκάλι») λειτουργε ς περθρησκεία περθεός θεός της Μ.Α.Τ.Σ.=Μέγας ρχιτέκτων το Σύμπαντος), πο καταβροχθίζει τά διάφορα θρησκεύματα σο καί ν σχυρίζεται τι δέν τά θίγει. διαίτερα το συμβίβαστο μέ τήν Μασονία σχύει γιά τόν (ρθόδοξο) Χριστιανό, διότι σοπεδώνει τόν Χριστό μας, ταυτίζοντας τόν μέ διάφορους «μύστες», ρνούμενη βάναυσα τήν μοναδικότητα καί ποκλειστικότητα (Πράξ. 4,12) στη σωτηρία, το μόνου ληθινο Θεο, το ησο Χριστο, πο ΜΟΝΟΣ μπορενά δηγήσει στήν θέωση ς νωση μαζί Του. Διότι Χριστός δίνει στον νθρωπο ς Θεάνθρωπος, ,τι Ατός χει, δηλαδή θεότητα, τήν κτιστη καί θεοποιό Χάρη Του. ντίθετα, Χριστός μς χαρακτηρίζεται πό πιφαντέκτονα (Βρατσάνος) « μεγάλος Ναζωραος Μύστης». Στό βιβλίο το («Το βιβλίο το Μαθητο») σημειώνει: « σημερινός τέκτων γνωρίζει καλά, τι μύησίς του στά τεκτονικά μυστήρια τόν καμε τέκτονα μοιο μέ τόν Ποσειδώνα καί τόν πόλλωνα καί τόν μφίωνα καί τόν Χριστό». σχυρισμός ρα λλήνων τεκτόνων, τι παραμένουν πιστοί ρθόδοξοι χριστιανοί, ποδεικνύει τι γνοον τόν Χριστιανισμό στό σύνολό του τι εναι πατενες. Τρίτον δέν πάρχει! Γι’ ατό καί σχύει πάντοτε τό σύμπτωτο καί συμβίβαστό της διότητας το Τέκτονος μέ τήν διότητά του (ρθοδόξου) Χριστιανο, κατά τίς διακηρύξεις τς ερς Συνόδου μας, ποῦ ἐπαναβεβαιώθηκαν πό τόν μακαριστό ρχιεπίσκοπο κυρό Χριστόδουλο τό 1988 μέ να γκύκλιο κείμενό του μέ τίτλο: «Γιατί δέν μπορε νά εμαι μασνος. ς λλην καί ρθόδοξος Χριστιανός δέν μπορε νά νήκω στην Μασωνία». Τό κείμενο ατό παραθέτει δέκα σημεα, πο ατιολογον την ποστροφή του στή μασονική διότητα. Στό σημεο 10 γράφει συμπερασματικά: « Μασωνία κατά τήν κκλησία μας, εναι σύστημα ντιχριστιανικόν καί πεπλανημένον, διά τοτο καί δέν συμβιβάζεται ἡ ἰδιότης το Χριστιανο μέ τήν διότητα το Μασώνου. Ο πιστοί φείλουν νά πέχουν τς Μασωνίας, καί σοι παρεπλανήθησαν καλονται να μετανοήσουν καί πανέλθουν στούς κόλπους τς ρθοδόξου κκλησίας μας». Καί κροτελεύτια φράση το κειμένου: «ν γίνω μασνος, πρέπει νά παύσω νά εμαι ρθόδοξος καί λλην»! Συνεπς, οδέν πρόβλημα θά πάρξει, ν ἡ Ἱεραρχία μας, γιά μία κόμη φορ, νανεώσει τίς παλαιότερες διακηρύξεις τς γιά τήν Μασονία.


Συμπερασματικά, δέν μπορε νά τίθεται τό ρώτημα, ν Μασονισμός χει καταδικασθε πό τήν κκλησία μας. Διότι χει λεγχθε πανειλημμένα, καί μάλιστα ς συγκρητιστική πολιτικοθρησκευτική πολυεθνική ργάνωση,συμβίβαστη πρός τόν Χριστιανισμό ς ρθοδοξία. Τόν πολιτικό του ρόλο σήμερα πραγματοποιε Λέσχη Bilderberg, πο χει αχμαλωτίσει τήνπλειονότητα τν πολιτικν δυνάμεων το τόπου μας.


Πηγή: ρθόδοξος Τύπος, 30/3/2012

Πηγή μας: