Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018

Ο AΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ



Ο AΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

«Τά παιδιά μέ τούς συνεχες παίνους δέν οκοδομονται. Γίνονται γωιστές καί κενόδοξοι. Θά θέλουν σ' λη τους τή ζωή νά τούς παινον λοι διαρκς, στω κι ν τούς λένε καί ψέματα. Δυστυχς, σήμερα μάθανε λοι νά λένε καί ψέματα καί τά δέχονται ο κενόδοξοι, εναι τροφή τους. «Πές το, κι ς εναι ψέμα, κι ς εναι ερωνεία», λένε. Θεός ατό δέν τό θέλει. Θεός θέλει τήν λήθεια. Δυστυχς, ατό δέν τό καταλαβαίνουν λοι καί κάνουν τό ντελς ντίθετο.

Τά παιδιά, ταν τά παινες συνεχς, χωρίς διάκριση, τά πειράζει ντίθετος. Τούς ξεσηκώνει τό μυαλό το γωισμο καί, συνηθισμένα πό μικρά στούς παίνους πό γονες καί δασκάλους, προχωρον σως στά γράμματα, λλά τί τό φελος; Στή ζωή θά βγον γωιστές καί χι Χριστιανοί. Ο γωιστές δέν μπορον νά εναι ποτέ Χριστιανοί. Ο γωιστές θέλουν διαρκς λοι νά τούς παινον, λοι νά τούς γαπνε, λοι νά λένε καλά γί ατούς, πράγμα πού Θεός μας, κκλησία μας, Χριστός μας δέν τό θέλει.

Θρησκεία μας δέν θέλει ατόν τόν τρόπο, ατή τήν γωγή. ντίθετα, θέλει τά παιδιά πό μικρά νά μαθαίνουν στήν λήθεια. λήθεια το Χριστο τονίζει τι, μα παινες διαρκς ναν νθρωπο, τόν κάνεις γωιστή. γωιστής εναι «μπερδεμένος», δηγούμενος πό το Διαβόλου καί το κακο πνεύματος. τσι, μεγαλώνοντας μέσα στόν γωισμό, πρώτη του δουλειά εναι ν' ρνεται τό Θεό καί νά εναι νας γωιστής προσάρμοστος μέσα στήν κοινωνία.

Πρέπει νά πες τήν λήθεια, νά τή μάθει νθρωπος. λλις τόν ποστηρίζεις στήν μορφωσιά του. ταν πες στόν λλο τήν λήθεια, ατός κατατοπίζεται, προσέχει, κούει καί τούς λλους, γκρατεύεται. τσι καί στό παιδί, θά πες τήν λήθεια, θά τό μαλώσεις, γιά νά κατατοπισθε τι ατό πού κάνει δέν εναι καλό. Τί λέει σοφός Σολομν; «ς φείδεται τς βακτηρίας (=μαγκούρας) μισε τόν υόν ατο, δέ γαπν πιμελς παιδεύει» (Παροιμ. 13, 24). χι μως νά τό δέρνεις μέ τή μαγκούρα. Τότε φεύγουμε π' τά ρια καί γίνεται τό ντίθετο. Μέ τόν παινο πό μικρά τά παιδιά μας τά δηγομε στόν γωισμό. Καί τόν γωιστή μπορε καί νά τόν κοροϊδεύεις, ρκε νά το λές τι εναι καλός, νά το φουσκώνεις τό γώ του. Κι τσι σου λέει: «Ά, ατός πο μ' παινε, ατός εναι καλός». Ατά δέν εναι σωστά πράγματα. πειδή νθρωπος μεγαλώνει μέ τόν γωισμό, ρχίζουν τά «μπερδέματα» μέσα του, ποφέρει, δέν ξέρει Τί νά κάνει. Ατία τς ψυχικς καταστασίας εναι γωισμός. Ατό τό πράγμα καί ο διοι ο ψυχίατροι, μα τό μελετήσουν, θά τό δον, τι δηλαδή γωιστής εναι ρρωστος.

Ποτέ δέν πρέπει νά παινομε τούς συνανθρώπους μας καί νά τούς κολακεύουμε, λλά νά τούς δηγομε στήν ταπείνωση καί στήν γάπη το Θεο. Κι οτε νά πιζητομε μες νά μς γαπνε, λέγοντας παίνους στούς λλους. Νά μαθαίνουμε ν' γαπμε κι χι νά ζητομε νά μς γαπνε. Ν' γαπμε λους καί νά κάνουμε θυσίες, σο μπορομε μεγάλες, γιά λους τους ν Χριστ δελφούς νιδιοτελς, χωρίς νά περιμένουμε παίνους κι γάπη π' ατούς. Ατοί θά κάνουνε γιά μς ,τι Θεός τούς λέει. ν εναι κι κενοι Χριστιανοί, θά δώσουνε δόξα στό Θεό, πού βρεθήκαμε καί τούς βοηθήσαμε τούς επαμε ναν καλό λόγο.

τσι νά δηγετε καί τά παιδιά το Σχολείου. Ατή εναι λήθεια. λλις γίνονται προσάρμοστα. Δέν ξέρουν Τί κάνουν καί πού βαδίζουν καί ατία εμαστε μες, πο τά κάναμε τσι. Δέν τά δηγήσαμε στήν λήθεια, στήν ταπείνωση, στήν γάπη το Θεο. Τά κάναμε γωιστές καί νά τό ποτέλεσμα τώρα.

πάρχουν μως καί παιδιά πού προέρχονται πό γονες ταπεινούς κι πό μικρά ταν εναι, τούς μιλνε γιά τό Θεό καί γιά τήν γία ταπείνωση. Ατά τά παιδιά δέν δημιουργον προβλήματα στούς συνανθρώπους τους. Δέν θυμώνουν, ταν τούς ποδεικνύεις τό λάθος τους, λλά προσπαθον νά τό διορθώσουν καί προσεύχονται Θεός νά τούς βοηθήσει νά μή γίνουν γωιστές.

γώ, Τί νά σς π; "ταν εχα πάει στό γιον ρος, πγα σέ κάτι Γέροντες γιότατους. Ατοί ποτέ δέν μο επαν «μπράβο». Πάντα μέ συμβουλεύανε πς ν' γαπάω τό Θεό καί πς νά εμαι πάντα ταπεινός. Νά πικαλομαι τό Θεό νά μ' νισχύει στήν ψυχή μου καί νά τόν γαπάω πολύ. Οτε τό ξερα ατό τό «μπράβο», οτε ποτέ τό ζήτησα. ντίθετα, στενοχωριόμουνα, μα ο Γέροντές μου δέν μέ μαλώνανε.

λεγα: - Νά πάρει εχή, δέν ηρα Γέροντες καλούς!. θελα νά μέ παιδεύουνε, νά μέ μαλώνουνε, νά μο φέρονται σκληρά. Ατά πο σς λέω τώρα, άν τ' κούσει νας Χριστιανός, Τί θά πε; Θά τά χάσει καί θά τ' πορρίψει. Κι μως ατό εναι τό σωστό, τό ταπεινό, τό κραιφνές.

Σ' ποιον τά πες ατά, θά πε: «Τί λές, καλέ; μα δέν παινέσεις τό παιδί, οτε νά διαβάσει μπορε, οτε, οτε...». Μά συμβαίνει ατό, γιατί τσι εμαστε μες καί κάνουμε καί τό παιδί μας τσι. Δηλαδή χουμε ξεφύγει π' τήν λήθεια.

Τό συμπέρασμα πού βγαίνει εναι τι πρέπει νά μάθουμε στά παιδιά νά ζον ταπεινά καί πλά καί νά μή ζητον τούς παίνους καί τά «μπράβο». Νά τά μάθουμε τι πάρχει ταπείνωση, πού εναι γεία τς ζως.

νοοτροπία τς σημερινς κοινωνίας κάνει κακό στά παιδιά. χει λλη ψυχολογία, λλη παιδαγωγική, πού πευθύνονται σέ παιδιά θεων. νοοτροπία ατή δηγε στήν συδοσία. Καί βλέπετε τά ποτελέσματα στά παιδιά καί στούς νέους. Φωνάζουν σήμερα ο νέοι. Λένε: «Πρέπει νά μς καταλάβετε». Δέν πρέπει μως νά πμε μες σ' ατούς. ντίθετα, θά προσευχόμαστε γι' ατούς, θά λέμε τό σωστό, θά τό ζομε, θά τό κηρύττουμε, λλά δέν θά προσαρμοστομε μέ τό πνεμα τους. Νά μή χαλάσουμε τό μεγαλεο της Πίστεώς μας. Δέν γίνεται, γιά νά τούς βοηθήσουμε, ν' ποκτήσουμε τή δική τους νοοτροπία. Πρέπει νά εμαστε ατοί πού εμαστε καί νά κηρύττουμε τήν λήθεια, τό φς.

πό τούς Πατέρες θά μάθουν τά παιδιά. διδασκαλία τν Πατέρων θά μάθει στά παιδιά μας γιά τήν ξομολόγηση, γιά τά πάθη, γιά τίς κακίες, πώς νικοσαν ο γιοι τόν κακό αυτό τους. Κι μες θά εχόμαστε Θεός νά γκύψει μέσα τους.»

Πηγή μας: