Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

Ανοικτή επιστολή του Μοναχού Γαβριήλ προς την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους

 


«Εναι θλιβερό καί συνάμα ποκαρδιωτικό νά διαπιστώνει κανείς τι τό σύγχρονο γιον ρος χει ν πολλος μεταλλαχθε καί λλοιωθε σέ να χρο κκοσμικεύσεως»

 

Πρός τήν Σεβαστή ερά Κοινότητα το γίου ρους θω

Πανοσιολογιώτατοι,

ελογετε!

ταπεινός Μοναχός Γαβριήλ, λέ Χριστο καί φιλοξενί τς Παναγίας μας, Γέρων το ερο Κουτλουμουσιανο Κελλίου το σίου Χριστοδούλου τς Πάτμου, μέ πόνο καρδίας καί συνοχή ψυχς, προάγομαι, πως δηλώσω καί καταθέσω ταπεινς νώπιον το Παντεπόπτου Σωτρος μν Χριστο, τς φόρου το γίου ρους θω Προστάτιδος μν Κυρίας Θεοτόκου καί μν τά ξς:

Εναι θλιβερό καί συνάμα ποκαρδιωτικό νά διαπιστώνει κανείς τι τό σύγχρονο γιον ρος, πό κοιτίδα καί λίκνο ρθοδοξίας καί πολιτισμο, πό ργαστήριο παραγωγς μεγάλων σκητικν καί γιασμένων σίων μορφν, μαρτύρων καί μολογητν τς ρθοδόξου πίστεώς μας, χει ν πολλος μεταλλαχθε καί λλοιωθε σέ να χρο κκοσμικεύσεως, συγκρητισμο οκουμενισμο καί πηνος διωγμο τν δυνάτων μέν πό πλευρς σχύος, παραδοσιακν δέ Μονν, πού ντιδρον σ’ατόν τόν λισθηρό κατήφορο. Βλέπουμε σήμερα να γιον ρος σχεδόν ξένο καί γνώριστο, πρόθυμο καί πάκουο σέ ξένα καί κοσμικά κελεύσματα, πάντοτε ντορθόδοξα, πού χουν σάν ποτέλεσμα νά νσπείρουν καί μεταξύ μας νάδελφη, διχαστική καί σκληρή συμπεριφορά τν πό θέσεως, τήν ποία κατέχουν, σχυροτέρων ναντι τν σθενεστέρων (νέων καί λικιωμένων) μοναχν, πού ντιδρον, σύμφωνα μέ τά σχύοντα μέχρι πρότινος ερά θέσμια το γιωνύμου τούτου ρους, μπρός στήν πέλαση καινοφανν καί λίαν κκοσμικευμένων δεν καί συμπεριφορν, πού πιδιώκουν πλέον ξεκάθαρα τήν λλοίωση τς ρθοδόξου πίστεως καί ερς Παραδόσεως τς κκλησίας μας.

ς κ τούτου εναι πόμενο τι σέ καίρια καί κύρια θέματα ρθοδόξου πίστεως τό γιον ρος εναι, χι μόνο νευρο καί σιωπηρό, λλά συνευδοκον καί συνεργον στήν ξάπλωση το συγκρητιστικο καί οκουμενιστικο πνεύματος, συστοιχούμενο στήν λλότρια, λυσιτελ καί λέθρια γιά τήν καινοτόμητη ρθόδοξη κκλησία μας κολουθούμενη πορεία. Μεγάλη βέβαια εναι θλίψη τν πιστν χριστιανν, πού βλέπουν νά καταρρέει καί τό τελευταο ατό κάστρο τς ρθοδοξίας. Πολύ φοβμαι πώς, ν δέν συνέλθουμε καί νακάμψουμε πό τόν πνευματικό ατόν λήθαργο, τό διακύβευμα θά εναι ριστική πώλεια τς σωτηρίας μας!

Βεβαίως, τά παραπάνω δέν φορον λες τίς ερές Μονές καί λους τούς γιορετες μοναχούς, λλά κυρίως τά διοικητικά ργανα το θω, τήν ερά Κοινότητα καί τήν ερά πιστασία. ντως, πάρχουν Μονές καί ρκετοί μοναχοί στά Κοινόβια, στίς Σκτες καί στά Κελλιά, πού ντιτίθενται στήν πέλαση τς κκοσμικεύσεως καί το οκουμενισμο, μέ ποτέλεσμα νά πόκεινται σέ ποικίλες πιέσεις, πειλές καί διώξεις. Ατές ο τελευταες φείλονται καί στό γεγονός τι ο γιορειτικές Μονές χουν δεχθε στίς τάξεις τους τίς τελευταες δεκαετίες νέες γενεές μοναχν, ο ποοι λίγη σχέση χουν μέ τούς παλαιούς πατέρες, καί κυρίως εναι μοιροι σοβαρς θεολογικς καί δή δογματικς παιδείας, καί - τό κυριώτερο - πολείπονται δο σκήσεως.

πειδή μπορε να χαρακτηριστ τι κινδυνολογ ορίστως, θά σς ναφέρω - πρός πίρρωση τν νωτέρω - ρισμένα χαρακτηριστικά γεγονότα καί τήν πίσημη θέση, πού πήραμε μες ο γιορετες (κατασκανδαλίζοντας τούς πιστούς λαϊκούς δελφούς μας), πού ποδεικνύουν τό ληθές τν σχυρισμν μου. 

Α) Στήν «σύνοδο» τς Κρήτης (ούνιος 2016) πεμπολίσαμε τήν Μοναδικότητα τς ρθοδόξου κκλησίας μας καί παραδεχθήκαμε - τς φροσύνης μας! – (ραγε πιεζόμενοι πό ποιές ξωεκκλησιαστές δυνάμεις;) τι δέν κατέχουμε λόκληρη τήν λήθεια (δηλαδή δέν χουμε κέραιο καί λόκληρο τόν ησο Χριστό, πως διος δήλωσε γιά τόν αυτό Του, τι δηλαδή εναι δός,  λήθεια καί Ζωή), λλά σέ ντίθεση πρός ,τι πίστευε, δίδασκε καί βίωνε θαυματουργικς δ καί 2.000 χρόνια ρθόδοξη κκλησία μας, βρισκόμαστε κι μες σέ ναζήτησή της. Σ’ατή τή «σύνοδο» λήθεια ποδομήθηκε πό πρόσωπο, πού εναι, καί γινε «λήθεια», μικρή «λήθεια», χοντας σχετική ννοια. (Μιλμε δηλαδή περί καθαρς ποστασίας)! ναγνωρίσαμε (διότι ατό νδιέφερε λους τούς διεθνες, νεοταξικούς, ξωεκκλησιαστικούς κύκλους) μες ο ρθόδοξοι Χριστιανοί πλέον τι κατέχουμε να μόνο μέρος τς «ληθείας», πως λες ο λλες κατ’νομα χριστιανικές πλανεμένες καί αρετικές συναγωγές («κκλησίες»).

πακόλουθο ατς τς ναγνωρίσεως πρξε α) τι το λοιπο παύουμε νά τίς ποκαλομε ς τέτοιες, δηλαδή αρετικές κλπ, καί β) τι ατή «λήθεια» εναι τό ζητούμενο, καί ς κ τούτου πορευόμαστε πλέον λοι μαζί πό κοινο πρός ερεσή της. Σ’ατό τό τελευταο δέν μπορομε νά μποδίσουμε τόν λογισμό τι νδεχομένως ατή τήν διηρημένη καί σχετική «λήθεια» νά τήν νακαλύψουμε τελικς κάποια στιγμή λοκληρωμένη στό πρόσωπο το ντιχρίστου! Δέν τό βάζει νος το νθρώπου τό γεγονός τι πήγαμε σ’ατή τήν ‘’σύνοδο’’, γιά νά κκοσμικευθομε καί πισήμως, ατοκαταργούμενοι ς Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία καί νά ταυτιστομε μέ τίς μή «κκλησίες» σάν μία κι μες πό ατές. 

Β) Τό τραγικό εναι τι παρών καί συμμετέχων στήν ‘’σύνοδο’’ ατή ταν  Καθηγούμενος τς ερς Μονς Σταυρονικήτα Πανοσιολογιώτατος ρχιμανδρίτης Τύχων. Προφανς πιλογή γινε, γιά νά δειχθε τι συμφωνε μέ τά τεκταινόμενα καί τό γιον ρος μέ τήν κπροσώπησή του σ’ατή. Καί γιά νά μή νομισθε τι ερέθη κε τυχαία καί νδεχομένως θελά του παγιδεύθηκε, προέβη σέ δηλώσεις προφορικές καί γραπτές θετικές περί ατς. 

Γ) Πρός πιβεβαίωση δέ τι συμμετοχή του τελοσε ν γνώσει τς ερς Κοινότητος εναι τό γραφέν πό το Πανοσιολογιωτάτου ερομονάχου Βασιλείου Γοντικάκη καί υοθετηθέν π’ατς ‘’Μήνυμα[1] το γίου ρους’’ (17/30-062017), μέ τό ποο ποφαίνεται τι «δέν πάρχει λόγος ταραχς» ξαιτίας τς ‘’συνόδου’’ καί τν ποφάσεών της, δίνοντας τήν ντύπωση τι τήν ποδέχεται ερά Κοινότης. 

Τό γεγονός ατό προκάλεσε δυνηρή κπληξη γιά μς τούς γιορετες, λλά καί τούς πανταχο τς γς ρθοδόξους πιστούς κληρικούς καί λαϊκούς δελφούς μας, πού μέχρι τότε θεωροσαν – καί χι δικα – τό γιον ρος ς πλαν θεματοφύλακα τς μωμήτου ρθοδόξου πίστεώς μας. Ατό τό τελευταο χαρακτηριστικό παψε πλέον τό γιον ρος νά τό διεκδικε καί σύρεται πλέον νευ οδεμις - στω καί χαλαρς - ντιστάσεως στόν λισθηρό δρόμο τς κκοσμικεύσεως (παγκοσμιοποιήσεως).

Δ) Ατή προϋπόθετη στάση μας ναντι τς «συνόδου» τς Κρήτης ρχισε νά ποδίδει τούς «καρπούς» της, ο ποοι ν συντομί εναι : 

α)  πόδοση «ατοκεφαλίας» κ μέρους το Οκουμενικο Πατριαρχείου στούς σχισματοαιρετικούς, χειροτονήτους, ατοχειροτονημένους, φορισμένους, ναθεματισμένους καί κοινωνήτους τς Οκρανίας, κκλησιαστική κοινωνία μ’ατούς καί μνημόνευσή τους.

β) Συνέπεια το νωτέρω εναι πλέον ο συμπροσευχές καί τά συλλείτουργα τόσο ερομονάχων μεμονομένων σο καί Καθηγουμένων, πως τς ερς Μονς Ξενοφντος Πανοσιολογιωτάτου ρχιμανδρίτου λεξίου, τς ερς Μονς Παντοκράτορος Πανοσιολογιωτάτου ρχιμανδρίτου Γαβριήλ, τς νέας δελφότητας τς ερς Μονς σφιγμένου Πανοσιολογιωτάτου ρχιμανδρίτου Βαρθολομαίου, τς ερς Μονς Σίμωνος Πέτρας Πανοσιολογιωτάτου ρχιμανδρίτου λισσαίου καί τς ερς Μεγίστης Μονς Βατοπαιδίου Πανοσιολογιωτάτου ρχιμανδρίτου φραίμ. Τούς ν λόγ Καθηγουμένους τούς νέφερα, διότι προΐστανται συνοδειν καί ο προσωπικές τους πιλογές χουν σωτηριολογικές συνέπειες γιά τούς ποτακτικούς τους!

γ)  ντικανονική συμπροσευχή, πού κανε σέ μουσουλμανικό νεκροταφεο, στήν Τραπεζούντα, τόν κτώβριο το 2018,  Καθηγούμενος τς ερς Μονς γίου Διονυσίου Πανοσιολογιώτατος ρχιμανδρίτης Πέτρος, μαζί μέ τόν μάμη τς περιοχς, πέρ τς ψυχς το μουσουλμάνου παππο το πιχειρηματία φκάν Μπασκάν[2], και

δ)  ντικανονική συμπροσευχή το Καθηγουμένου τς ερς Μονς Ξενοφντος Πανοσιολογιωτάτου ρχιμανδρίτου λεξίου στίς 12-11-2019 μέ αρετικούς Παπικούς στό ββαεο Notre-Dame de Saint-Rémy στό Rochefort, που τελέστηκε σπερινός κατά τόν λατινικό ρυθμό στό Καθολικό τς Μονς[3].

Ε) Τό γιον ρος δέχεται τά τελευταα χρόνια ντονη πίεση πό ντόπιους, λλά κυρίως ξένους πολιτειακούς παράγοντες καί διεθν οκουμενιστικά κέντρα προς λλοίωση τς ρθοδόξου διοσυστασίας του. τσι, νός κακο δοθέντος, μύρια πονται. Δηλαδή τό κακό ταν ‘’σύνοδος’’ καί πονται ο συνέπειες. λα τά παραπάνω δέν φάνηκαν νά σς νόχλησαν, οτε σς νησύχησαν, οτε κν πλά σς προβλημάτισαν, στε νά σκήσετε στω καί γιά τίς ντυπώσεις μία διακριτική ντίθεση νσταση στά νωτέρω γεγονότα, πού σς νέφερα μέ πολύ συντομία. λλά, ντιθέτως, μετά περισσο νάδελφου ζήλου διώκετε καί τιμωρετε τούς ν Χριστ δελφούς σας, λάχιστους ερομονάχους καί μοναχούς (σέ ατόν τόν ζλο σας πεσε καί τό «δεκανίκι» μου, ποτακτικός μου, ποος, λόγ το προχωρημένου γήρατός μου, ταν τό πρόσωπο, πού μέ διακονοσε). Ποιό ταν τό μεγάλο τους μάρτημα, πού σς κανε νά μεταμορφωθετε σέ οονεί δημίους; ταν τι τόλμησαν ο δυστυχες τό ατονόητο καθκον τους. τι δηλαδή μοναχός (καί μάλιστα γιορείτης) φείλει πρωτίστως νά εναι μολογητής τς πίστεως καί θεματοφύλακας ατς, ταν φίσταται λλοιώσεις καί συνειδητή πλέον ποδόμηση. λλωστε, ατή ατη νάγνωση το «μώμου» (118ος ψαλμός) καθ’λη τήν διάρκεια τς βδομάδος μς παρακινε νά μήν λησμονομε : τά μαρτύρια, τίς ντολές, τά δικαιώματα, τά κρίματα, τίς κρίσεις, τούς λόγους, τίς δούς, τήν λήθεια, τίς διατάξεις καί τόν νόμο το Κυρίου. Ατά δέ τά δικαιώματα το Κυρίου πρέπει νά βρίσκονται πάντοτε πρό τν φθαλμν μας, κτός καί ν τά «διαβάζουμε», γιά νά συμπληρώσουμε μόνο τόν μερήσιο λειτουργικό χρόνο μας. Περί ατο καί μόνον το λόγου γωνίζονται καί διώκονται δίκως ο δελφοί μας, μή προσδοκώντες τίποτε λλο, παρά τό πς νά ρέσουν στόν Θεό μόνο, φιστάμενοι ς ντίδωρο κ μέρους μν μόνο διώξεις καί πελάσεις. Εναι ποτέ δυνατόν νά σκεφτήκατε σοβαρά τι ξαιτίας τς σκησης ατς τς κριτικς κ μέρους τους κινδυνεύει πίστη μας, κι σες, διώκοντάς τους, τήν διασώζετε, νεργώντας ς ρακλες της;

Κλείνοντας τήν παροσα, παραθέτω σχετικά δάφια τς Καινς Διαθήκης μέ λο τόν σεβασμό μου προς σς, λλά κφράζοντας καί τήν δύνη μου ταυτόχρονα γιά τό πς πορευόμαστε, μή ναλογιζόμενοι γιά τό πς θά ντιμετωπίσουμε παξάπαντες, ετε τήν θέλουμε ετε χι, ετε τήν πιστεύουμε ετε χι, τήν Κρίση το Δικαίου καί δεκάστου Κριτο Κυρίου μν ησο Χριστο, που δέν σχύουν ο ποιες νθρώπινες ξουσίες καί σκοπιμότητες!

«Μακάριοι ο δεδιωγμένοι νεκεν δικαιοσνης, τι ατν στιν βασιλεα τν ορανν»[4].

«Μακάριο στε ταν νειδσωσιν μς κα διξωσιν κα επωσιν πν πονηρν ῥῆμα καθ’ μν ψευδόμενοι νεκεν μο»[5].

«Πάντες δ ο θέλοντες εσεβς ζν ν Χριστ ησο διωχθήσονται»[6].

«Πονηρο δέ νθρωποι κα γόητες προκόψουσιν π τ χερον, πλανντες κα πλανμενοι»[7].

Συνεπς, διωγμός καί ο νυπόστατες περί πακος κατηγορίες κ μέρους προφανς ψευδαδέλφων δελφν μας (εναι παραίτητο βλέπετε νά βρεθε μιά λογικοφανής ατία γιά τίς διώξεις) εναι Σταυρός καί τό τίμημα (πως γινε καί κατά τό παρελθόν μέ τό λεγόμενο Κολυβαδικό ζήτημα), πού πρέπει νά φέρουν καί νά πληρώσουν ο ν τος πράγμασι ργοις καί λόγοις ερομόναχοι καί μοναχοί, πού γάπησαν, πέραν τς φίλαυτης καλοπέρασης το θνητο σαρκίου τους, τόν Κύριο Λυτρωτή καί Θεό μας ησο Χριστό, γωνιζόμενοι μόνο πέρ τς ν τος πράγμασι ρθοτομούσης κκλησίας Του, ρχόμενοι σέ ντίθεση καί σύγκρουση μέ τούς ποιους κατά φαντασίαν δυνατούς τς μέρας το αἰῶνος τούτου το πατενος. 

Τελειώνω, παναλαμβάνοντας ατό, πού χω πε ρκετές φορές τελευταα. Ο σχισματοαιρετικοί τς Οκρανίας δέν θα σωθον, θά πνε στήν κόλαση. σα μοναστήρια (γιορείτικα καί μή) τούς δέχτηκαν, συλλειτούργησαν, συμπροσευχήθηκαν, καί τούς κοινώνησαν, δέν θά σωθον κι ατοί καί θά πνε κι ατοί στήν κόλαση. 45ος ποστολικός Κανών λέγει : «πσκοπος πρεσβτερος διάκονος αρετικος συνευξάμενος μόνον, φοριζέσθω, ε δέ πέτρεψεν ατος, ς κληρικος νεργσα τι, καθαιρεσθω»[8]. λοι ατοί, πού συλλειτούργησαν καί συμπροσευχήθηκαν μέ τούς σχισματικούς, σύμφωνα μέ τόν Κανόνα ατόν, εναι φορισμένοι καί καθηρημένοι. Καί σύμφωνα μέ τόν Β΄ Κανόνα τς ν ντιοχεί Συνόδου, εναι κοινώνητοι. «…Μ ξεναι δ κοινωνεν τος κοινωνήτοις… Ε δ φανείῃ τις τν πισκόπων, πρεσβυτέρων, διακόνων, τις το κανόνος τος κοινωνήτοις κοινωνν, κα τοτον κοιννητον εναι, ς ν συγχέοντα τν κανόνα τς κκλησας»9.


Μετά πολλς τιμς καί σεβασμο,

Μοναχός Γαβριήλ

Γέρων ερο Κουτλουμουσιανο Κελλίου σίου Χριστοδούλου τς Πάτμου


[1] γιον ρος γιά Μεγάλη Σύνοδο : ''Δέν πάρχει λόγος ταραχς'', 30-6-2017, http://www.romfea.gr/agioritikanea/15666-agion-oros-gia-megali-sunodo-den-uparxei-logos-taraxis

[2] Πανθρησκεία : ρθόδοξοι Μητρoπολίτες... προσεύχονται σέ μουσουλμανικό νεκροταφείο (βίντεο)20-10-2018, https://www.pronews.gr/thriskeia/721512_orthodoxoi-mitrpolites-proseyhontai-se-moysoylmaniko-nekrotafeiovinteo, http://www.romfea.gr/diafora/24480-oi-mitropolites-dramas-kai-neapoleos-proseuxithikan-gia-ton-pappoutourkou-epixeirimatia 

[3] Πατριάρχης καί γιορετες τελον τόν σπερινό μέ Παπικούς, 18-11-2019, https://orthodoxostypos.gr/πατριάρχης-και-αγιορείτες-τελούν-τον/,  Πατρ. Βαρθολομαος σέ σπερινό κατά τόν λατινικό ρυθμό στό Παπικό ββαεο Notre-Dame de Saint-Rémy στό Rochefort, 16-11-2019, https://katanixi.gr/2019/11/16/ο-πατρ-βαρθολομαίος-σε-εσπερινό-κατά-τ/

[4] Ματθ. 5, 10.

[5] Ματθ. 5, 11.

[6] Β΄ Τιμ. 3, 12.

[7] Β΄ Τιμ. 3, 13.

[8] Σχ. βλ. σιος Νικόδημος γιορείτης, Πηδάλιον, κδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσσαλονίκη 2003, σελ. 50-51. 9 νθ’νωτ., σελ. 407-408.

 

Πηγή μας:

https://www.pentapostagma.gr/ekklisia/agio-oros/6966877_anoikti-epistoli-toy-monahoy-gabriil-pros-tin-iera-koinotita-toy-agioy