Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος : "Ουκρανικό Αυτοκέφαλο: Πρόσκληση για ενότητα ή πρόκληση στην ενότητα της Εκκλησίας;"



Η ομιλία του αγωνιστή των καιρών μας π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου, αν και είχε προγραμματιστεί να γίνει στη Διακίδειο Σχολή Πατρών την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020, τελικά δυστυχώς ματαιώθηκε. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ομιλία ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του  π. Γεωργίου Μεταλληνού.


«ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ: πρόσκληση γιά νότητα πρόκληση στήν νότητα τς κκλησίας;»


“Σεβαστοί πατέρες, σεβαστέ καί γαπητέ κ. Πρόεδρε τς Διακιδείου Σχολς, γαπητοί,

κ βάθους καρδίας εχομαι νά εναι καλή καί ελογημένη νέα χρονιά, νά ναδειχθε πράγματι σωτήριο τό τος 2020.

Εχαριστ κ. Πρόεδρε τς Διακιδείου γιά τήν πρόσκληση νά μιλήσω πό τό στορικό ατό βμα γιά τό τόσο κρίσιμο καί εαίσθητο θέμα το Οκρανικο Ατοκεφάλου μέ τόν τίτλο «Πρόσκληση γιά τήν κκλησιαστική νότητα πρόκληση στήν νότητα τς κκλησίας;» Εχαριστ, πίσης, καί λους σς γιά τήν ποψινή παρουσία σας.

Καθηκόντως καί φειλετικς παροσα μιλία φιερώνεται στή μνήμη το προσφάτως μεταστάντος σεβαστο μας π. Γεωργίου Μεταλληνο, γιά δύο λόγους:

α) Εναι γνωστό τι π. Γεώργιος γαποσε διαίτερα τή Διακίδειο καί, σς κ. Πρόεδρε καί τόν είμνηστο προκάτοχό σας Κν. Τριανταφύλλου. Πάντοτε, παρά τά προβλήματα καί τίς δυσκολίες στήν γεία του, νταποκρινόταν στήν πρόσκληση καί λάμπρυνε τό βμα τς Σχολς. Εναι, λλωστε, πρώτη μιλία δ, στή Σχολή, μετά τήν κδημία το π. Γεωργίου, καί

β) ρχές Σεπτεμβρίου, λίγες μέρες πρίν μπε στό νοσοκομεο, μο τηλεφώνησε γιά νά μέ ρωτήσει ν τελικά Σύνοδος (ΔΙΣ τέλος Αγούστου) νέκρινε τήν Ατοκεφαλία τς Οκρανίας, διότι, πως μου επε, Σύνοδος το νέθεσε τήν προεδρία τς πιστημονικς πιτροπς τν συνεδρίων γιά τό 1821 μετά τό θάνατο το καθηγητο Σβολοπούλου, καί σκεφτόταν νά τήν ρνηθε σέ νδειξη διαμαρτυρίας. γώ το επα τι «τό Οκρανικό παραπέμφθηκε στήν εραρχία λλά μήπως θά ταν καλύτερα, πάτερ, νά μήν παραιτηθετε στε νά πηρεάζετε κατά τό δυνατόν τόν ρχιεπίσκοπο στή σωστή κατεύθυνση;». πάντηση το π. Γεωργίου: «Δέν πολογίζουν τίποτα, πάτερ, θά τό γκρίνουν, διότι δέχονται ντολές καί κτελον τίς ντολές!». Δυστυχς, είμνηστος π. Γεώργιος εχε καί σέ ατό δίκιο. Μετά πό λίγες μέρες μπκε στό νοσοκομεο καί μέσα πό τό νοσοκομεο προσυπέγραψε τήν πιστολή πρός τήν εραρχία γιά τό Οκρανικό μέ mail πο στειλε:

«γαπητή Σύναξη. Διάβασα τά περί Οκρανίας καί συγχαίρω.
,τι δημοσιεύετε γιά τήν Πίστη παρακαλ νά φέρει καί τό νομά μου.
Συνεχίζεται περιπέτειά μου βελτιωτικά. Προσεύχεστε.
π. Γεώργιος Μεταλληνός».

Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Μεταλληνο, εη αωνία μνήμη!


ς ρθουμε στό θέμα τς μιλίας «Πρόσκληση γιά τήν κκλησιαστική νότητα πρόκληση στήν νότητα τς κκλησίας;».

να ρώτημα: ρθε στήν νορία σς νέος φημέριος μέ πολύ καλές περγαμηνές καί γνωριμίες μέ καθηγητές, ρχιεπισκόπους καί πατριάρχες. Τόν καλετε, λοιπόν, στό σπίτι γιά νά τελέσει τό μυστήριο το εχελαίου καί νά ξομολογήσει τόν γέροντα πατέρα σας πο δέν χει ξομολογηθε ποτέ. Στή συζήτηση μαζί του πέφτετε πό τά σύννεφα ταν πληροφορεσθε τι εναι οσιατικά χειροτόνητος, διότι χει χειροτονηθε πό ναν ψευδοεπίσκοπο, Βίκτωρα νόματι, μέ πολύ βεβαρημένο παρελθόν: ταν διάκονος στήν κανονική ρθόδοξη κκλησία, λλά καθαιρέθηκε διότι καταδικάστηκε καί φυλακίστηκε γιά παιδεραστία. ταν βγκε πό τή φυλακή ντάχθηκε σέ μία σχισματική μάδα στήν ποία παρουσιάστηκε ς πίσκοπος, χωρίς νά χει χειροτονηθε ποτέ καί πό κανένα, οτε κάν ς ερέας, καί ρχισε νά χειροτονε λλους πισκόπους καί ερες. ργότερα, φυγε πό τή σχισματική μάδα καί γινε πίσκοπος στούς Οντες. Τόν πραν εδηση μως τι εναι ντελς χειροτόνητος, καί τόν δίωξαν. Μάλιστα πάπας τιμώτησε καί τόν Ονίτη ρχιεπίσκοπο πο τόν εχε δεχθε. Στή συνέχεια ψευδοεπίσκοπος Βίκτωρας γινε προτεστάντης-γγλικανός πάστορας. Τελικά, μετά τήν “κκλησιαστική” το πορεία κατέληξε στήν Αστραλία καί παρουσιαζόταν ς «ψυχίατρος το μυστικο σχολείου τς KGB»! μως, μετά πό λίγο τόν συνέλαβαν καί καταδικάστηκε σέ 4 χρόνια καί 3 μνες γιά πάτη καί πλαστογραφία, διότι μφανιζόταν ς ψυχίατρος μέ πλαστά διπλώματα.

λήθεια, ν μαθαίνατε τι νέος σας φημέριος, λαμπρός κατά τά λλα, εναι οσιαστικά χειροτόνητος, γιατί χει χειροτονηθε πό τόν Βίκτωρα τόν τσαρλατάνο καί πατενα θά τόν φήνατε νά ξομολογήσει τόν γέροντα πατέρα σας; Θά παίρνατε τήν εχή του; Θά βαπτίζατε τό παιδί σας; Θά πηγαίνατε στή Θ. Λειτουργία πο τελοσε; Θά κοινωνούσατε πό τόν χειροτόνητο;



Θά μο πετε τι δέν γίνονται ατά τά πράγματα καί τι εναι πινόηση τς φαντασίας μου! Δυστυχς, γαπητοί μου, σα σς νέφερα εναι πραγματικότητα, εναι πολύτως ληθινά μέχρι καί στίς λεπτομέρειες. Ατό κριβς γινε στή νέα Ατοκέφαλη κκλησία, πο δημιούργησε πέρσι τό Οκουμενικό Πατριαρχεο στήν Οκρανία. Μία σειρά “πισκόπων” πο δέν χουν χνος ποστολικς Διαδοχς, διότι λκουν τήν καταγωγή τς χειροτονίας πό τόν ψευδοεπίσκοπο τσαρλατάνο, παιδεραστή, ονίτη, γγλικανό πάστορα, ψυχίατρο τς KGB, καί τώρα καταδικασθέντα γιά πάτη καί πλαστογραφία, Βίκτωρα Τσεκάλιν!

Ατούς ναγνώρισε, ναί γαπητοί μου, τέτοιους ναγνώρισε ς κανονικούς “πισκόπους” καί τούς τίμησε μέ τό ψιστο κκλησιαστικό status τς ατοκεφαλίας τό Οκουμενικό μας Πατριαρχεο, ατούς ναγνώρισε, δυστυχς, κκλησία τς λλάδος καί τό Πατριαρχεο λεξανδρείας!

Νά γιατί, γαπητοί μου, στενοχωρούμαστε, πονμε καί φωνάζουμε πό τόν πόνο μας, διότι παρά τίς πολλές μας μαρτίες δέν θέλουμε νά λειτουργηθομε πό ψευδοεπισκόπους, χειροτόνητους καί τσαρλατάνους. Χριστός μας μς νέχεται ς μαρτωλούς νά βρισκόμαστε στό θυσιαστήριο, λλά νομίζω τι δέν μπορε νά νεχθε χειροτόνητους νά παρουσιάζονται ς πίσκοποι καί νά ξαπατον τό Λαό Του. Χριστός μς καταδέχεται κόμα καί πό τόν πιό μαρτωλό ερέα καί πίσκοπο νά τελε τή Θ. Εχαριστία, καί νά μεταβάλει τό ψωμί καί τό κρασί σέ Σμα καί Αμα Του! μως, πό χειροτόνητο πότε! Δέν μπορε χειροτόνητος νά τελέσει κανένα γκυρο Μυστήριο. ξαπατ καί κοροϊδεύει τό Λαό το Θεο! Σέ τελική νάλυση, δέν εναι δυνατόν μιά χοφτα χειροτόνητων σχισματικν χωρίς ποστολική Διαδοχή νά μολύνουν, χι τήν κκλησία, λλά τό σμα τν νά τόν κόσμον ρθοδόξων πισκόπων.

Γι’ ατό φωνάζουμε καί θά συνεχίζουμε νά φωνάζουμε λο καί δυνατότερα καί ς λένε ,τι θέλουν τά φερέφωνα καί τά παπαγαλάκια, ντόπια καί ξένα. Οτε ρωσόφιλοι καί ρωσολάγνοι εμαστε, οτε ντολές παίρνουμε πό ρωσικά κέντρα, οτε ρούβλια εσπράττουμε, οτε προδότες το λληνισμο εμαστε. Ατοί ο συκοφαντικοί χαρακτηρισμοί δέν μς γγίζουν, καί τούς πιστρέφουμε… Ατοί ο χαρακτηρισμοί πο μς προσάπτουν χαλιβδώνουν τι πλέον τήν πεποίθησή μας τι δέν σφάλλουμε ν τος καιρίοις στό ζήτημα το Οκρανικο Ατοκεφάλου. ν εχαν θεολογικά ντεπιχειρήματα δέν θά προσέτρεχαν νά μς ντιμετωπίσουν μέ συκοφαντίες. Μήπως κούσατε σοβαρό θεολογικό ντίλογο;

Κύριός μας λίγο πρίν πό τό Σταυρικό του Θάνατο, στήν ρχιερατική Του προσευχή κανε διαίτερη ναφορά στήν νότητα τν μελν τς κκλησίας. Καί στή συνέχεια ο πόστολοι, ο Πατέρες τς κκλησίας καί σύνολη κκλησιστική μς παράδοση διαφύλαξε ς κόρη φθαλμο τήν ν ληθεῖᾳ νότητα τς κκλησίας μας.

λόκληρη κανονική παράδοση σέ ατό τό πλαίσιο χει ργανωθε, γι’ ατό καί ο κκλησιαστικοί θεσμοί δέν εναι ατονομημένοι, λλά ποβλέπουν στό σκοπό τς νότητας καί τς ν ληθεῖᾳ κοινωνίας μεταξύ τν μελν τς κκλησίας καί τν τοπικν κκλησιν.

Τό διο συμβαίνει καί μέ τό θεσμό τς Ατοκεφαλίας. Εναι καί ατός πηρετικός της κκλησιαστικς νότητος. Προσδιορίζοντας πολύ πιγραμματικά τήν ννοια το ατοκεφάλου μπορομε νά πομε τι χει διπλή διάσταση: α) σέ τοπικό πίπεδο καί β) σέ πανορθόδοξο πίπεδο.

α) Σέ τοπικό πίπεδο κδηλώνεται μέ τήν πληρότητα στήν κανονική δικαιοδοσία τς τοπικς κκλησίας, χωρίς καμία ξάρτηση πό λλο κκλησιαστικό κέντρο, γί΄ατό καί εναι παραίτητη γιά τήν κχώρησή του σύμφωνη γνώμη τς Μητέρας κκλησίας (πό τήν ποία ποσπται νέα κκλησία), καί

β) Σέ πανορθόδοξο πίπεδο κδηλώνεται μέ τήν μεση κοινωνία τς ατοκέφαλης κκλησίας μέ τήν οκογένεια τν ρθοδόξων τοπικν κκλησιν, γι’ ατό καί εναι ναγκαία π’ ατο πανορθόδοξη συμφωνία.

Δηλαδή, ατοκεφαλία λοκληρώνεται μέ τήν νταξη τς νέας κκλησίας στήν κοινωνία τν λοιπν τοπικν κκλησιν ς σότιμη δελφή-κκλησία. Τό σημεο ατό εναι διαίτερα κρίσιμο, διότι φορ στήν νότητα τς νά τήν Οκουμένη ρθοδόξου κκλησίας καί χι σέ να τμμα ατς. Συνεπς, πως μία λλιπής-κουτσουρεμένη δικαιοδοσία δέν συνιστ ατοκεφαλία, κατά τόν διο τρόπο καί μία ατοκεφαλία πο προσβάλει τήν πανορθόδοξη-οκουμενική νότητα τς ρθοδόξου κκλησίας εναι ντως κακοκεφαλία…

Στό σοβαρότατο ζήτημα τς πόδοσης ατοκεφαλίας στήν Οκρανία χουν τεθε, μεταξύ λλων, τρία βασικά ζητήματα, πό τή μελέτη τν ποίων κρίνεται ν πολλος κανονικότητα μή το Οκρανικο Ατοκεφάλου...

Ολόκληρη η βαρυσήμαντη ομιλία του π. Αναστασίου στον σύνδεσμο...