Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017

Συμβαδίζει η δερματοστιξία (τατουάζ) με την ιδιότητα του αληθινού Χριστιανού;



«Τατουάζ καί Χριστιανός

λίας θ. Θεοχαράκης - Θεολόγος

Διαπιστώνουμε τι τά τελευταία χρόνια τό τατουάζ (δερματοστιξία) λαμβάνει νεξέλεγκτες διαστάσεις, κυρίως στούς νέους, λλά καί σέ μεγαλύτερης λικίας νθρώπους. μφανίζονται μέ διαφορές παραστάσεις σέ διάφορα σημεα το σώματος. Τά προηγούμενα, χρόνια τά τατουάζ ταν «προνόμιο» τν ναυτικν, τν φυλακισμένων καί τόμων περιθωριακν. Σήμερα τά βλέπουμε παντο, σέ θοποιούς, τραγουδιστές, ποδοσφαιριστές, μαθητές, στυνομικούς, Στρατιωτικούς, σέ λες τίς τάξεις νίοτε καί σέ τομα πο θεωρονται τς «ψηλς κοινωνίας».

Τό λυπηρό εναι τι λοι ατοί εναι βαπτισμένοι Χριστιανοί καί τό χειρότερο τι κάποιοι πό ατούς, θεωρον αυτούς πολύ πιστούς καί τό τατουάζ δέν ρχεται σέ ντίθεση μέ τήν πιστή στό Χριστό. Δυστυχς τόσο βαθιά χει εσχωρήσει στήν ρθοδόξη λλάδα μας τό πνεμα τς Παγκοσμιοποίησης. κομε νά λέγεται εναι μόδα, τό κανον λοι, γιατί χι κι’ γώ, λλωστε εναι καί μία κφραση λευθερίας. Λένε λοιπόν, γώ κανα τόν Χριστό, γώ τήν Παναγία, γώ ναν γγελο κ.α. πο χουν σχέση μέ τή θρησκεία μας, δέν εναι μαρτία. Τόσο πολύ χουν μπερδευτε τά πράγματα καί χει κκοσμικευθε σημερινός Χριστιανός. χασε κάθε παφή μέ τήν γνήσια ρθοδόξη πιστή καί τήν πατερική παράδοση. ληθινός μως Χριστιανός... δέν χει σχέση μέ τό φρόνημα το κόσμου. Μς τό λέει διος Χριστός: «άν σεις σασταν πό τόν μαρτωλόν κόσμον καί εχατε τήν ρμαρτωλήν ζωήν το κόσμου, τότε κόσμος θά σς γαποσε, διότι θά σς θεωροσε ς δικούς του. πειδή μως δέν εσθε πό τόν κόσμον, λλ’ γώ σς διάλεξα πό τόν κόσμο, σς μισε (Κατά ωάν.Εαγγ. Κέφ.15 πάρ.19)». ληθινός Χριστιανός ντιστέκεται διαφωνε μ’ λα ατά πο συμβαίνουν γι’ ατό καί περιθωριοποιεται καί χαρακτηρίζεται ς πισθοδρομικός καί σκοταδιστής, νθρωπος το Μεσαίωνα. Τί μς λέει μως γιά τό λο θέμα γία Γραφή: ποιαδήποτε παρέμβαση λλαγή ποία λλοιώνει τήν εκόνα πο χει δώσει πανάγαθος Θεός στόν νθρωπο, με τόση σοφία καί γάπη, «πάντα ν σοφία ποίησε» (Ψαλμός ΡΓ΄, 24), θεωρεται προσβολή. Εναι σάν νά διορθώνει τό δημιούργημα τό Δημιουργό του. Καί πως λέει ββάς Δωρόθεος, «Τόν νθρωπο τόν πλασε μέ τά δια Το τά χέρια καί τόν καταστόλισε. Δημιούργησε Θεός τόν νθρωπο «κατ’ εκόνα», Θεο, τόν δημιούργησε καί φύσηξε πάνω στό προσωπό το πνοή ζως. ς μήν προσβάλουμε τήν εκόνα το Θεο, σύμφωνα μέ τήν ποία πλάστηκε», καί συμπληρώνει «ς τιμήσουμε τό ρχέτυπο».

λλωστε πάρχει καί ρητή ντολή το Θεο γιά τό θέμα το τατουάζ στήν Παλαιά Διαθήκη:

"...καί ντομίδας ο ποιήσετε πί ψυχή ν τ σώματι μν καί γράμματα στικτά ο ποιήσετε ν μίν γώ εμι Κύριος Θεός μν (δέν θά κάμετε ντομς στό σμα σας, οτε θά χαράξετε γράμματα στό δέρμα σας. γώ εμαι Κύριος Θεός σς)" (Λεύ.19, 28).

λοι μες πο νομίζουμε τι κάνουμε ,τι θέλουμε τό σμα μας, δυνατομε μως νά ντικαταστήσουμε να μέλος μας ταν κοπε σέ να τύχημα, νά τό διορθώσουμε, άν εναι κ γενετς νάπηρο. π. Παλος μς λέγει : «οκ οδατε τι τά σώματα μν μέλη Χριστο στι;», ποτε ποιαδήποτε παραποιήση το σώματος μς ποτελε σοβαρότατον μάρτημα. Πς θά παρουσιασθομε μπροστά στό θεό μέ τά στίγματα το τατουάζ, τά ποία μπορε νά περιέχουν καί σατανικά μηνύματα; Τί δικαιολογία θά το πομε ταν μς ρωτήσει γιατί καταστρέψαμε τό δρο πο μς κανε;

ποος ζε μέσα στούς κόλπους τς κκλησίας χι πό συνήθεια, μέ πνευματικό δηγό, συνειδητά, γωνίζεται καί Βιώνει τήν μυστηριακή ζωή, καταδιώκει τήν πιγνώση τς γάπης το Χριστο, νεργοποιε τό γιο Πνεμα πο πρε μέ τό Βάπτισμα καί τό Χρίσμα καί ναγνωρίζει τά πνεύματα πό πο προέρχονται, ν κάνει λάθος χι στίς πιλογές του.

Ατή βέβαια ταν Πνευματική διαστάση το θέματος. πάρχει μως καί ατρική ποψη πο διατυπώνουν ο πιστήμονες, τά ατρικά Κέντρα καί Πανεπιστήμια. Μς λένε λοιπόν, τά τατουάζ σχετίζονται μέ κινδύνους γιά τήν γεία, τούς ποίους πρέπει νά γνωρίζουμε, στε νά εμαστε πιό προσεκτικοί στίς πιλογές μας. δερματοστιξία προϋποθέτει λύση τς συνεχείας το δέρματος, δηλαδή πληγ, ξαιτίας ατο του γεγονότος μπορε νά πάρξουν πιπλοκές, στίς ποες περιλαμβάνονται καί λλεργικές ντιδράσεις, μολύνσεις, μετάδοση νοσημάτων : (τέτανος, πατίτιδα Β, πατίτιδα Ταυτόν) πιπλοκές στήν μαγνητική τομογραφία. Δέν θά πεκταθ περισσότερο, προσπαθ νά δώσω ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ κατά το λου θέματος πρίν τήν ποφάση. ρκε νά σκεφθομε τι στατιστικά τό 70% σων κανον τατουάζ ργότερα τό μετανιώνουν καί θέλουν νά τό βγάλουν, γεγονός πο συνήθως ποκρύπτεται, σως μέ σκοπιμότητα.

Μήπως θά πρεπε πολιτεία πο τά τελευταία χρόνια κδηλώνει να τόσο «προοδευτικό» νδιαφέρον γιά κάθε περίπτωση μειοψηφίας: μοφυλοφιλία, μφυλες ταυτότητες, λλαγή ταυτοτήτας νηλίκων (15 τν καί νω), διδαχή θρησκειολογίας στά σχολεα, σύμφωνο συμβίωσης κ.α. νά εαισθητοποιηθε, νά ριοθετήσει, νά νομοθετήσει νά νημερώσει τούς πολίτες της γιά τό λο θέμα;

ς παραμείνουμε πως μς πλασε Θεός. σο πιό πλοί εμαστε, τόσο περισσότερο ρέσουμε στό Θεό. Ατό εναι τό ζητούμενο νά ρέσουμε στό Θεό καί χι στούς νθρώπους. χουμε γιά παράδειγμα τήν Παναγία μας, καί τούς γίους μας γιά τό πς πρέπει νά εναι μφάνισή μας. Ποον τελικά θά κολουθήσουμε τόν Χριστό, τή μόδα; πειδή κάποιοι θέλουν νά προβαλον μέσα πό τή μόδα διάφορα σύμβολα καί πιθυμίες το σαταν, μες πρέπει νά τά υοθετήσουμε; τέλειος στολισμός εναι πως μς πλασε Θεός. πεμβάσεις κάνουμε στό σμα μας μόνο γιά θέματα γείας.

Κλείνοντας, πιβάλλεται νά καταθέσουμε πς τι κι’ ν κάνει νθρωπος συγχωρεται άν πάρχει ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ Μετάνοια. Δέν πάρχει κάτι πο νά μήν νικιέται πό τό πειρο ΕΛΕΟΣ τς γάπης το Χριστο πο ξαγόρασε μέ τό Τίμιο αμα Του στό Γολγοθά λες τίς μαρτίες λων τν νθρώπων, ρκε μως ατό νά ζητηθε πό τόν διο γιατί δέν παραβιάζει τήν λευθερία κανενός, δέχεται παντες. Χρειάζεται μως, συγκατάθεση μέ τήν βαθεία καί δολη ΜΕΤΑΝΟΙΑ καί ΑΜΕΣΩΣ γάπη το νεργε


Πηγή μας: