Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος - Δεν μολυνόμαστε στην Εκκλησία!

 

Πρωτοπρεσβύτερος

π. ναστάσιος Γκοτσόπουλος

φημέριος Ι. Ν. γ. Νικολάου Πατρών

6945-377621, agotsopo@gmail.com


Πάτρα 29.8.2020


πιτέλους, τέλος στά κρατικά καί παρακρατικά fake news.

 

ΔΕΝ ΜΟΛΥΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ !

Η ΜΑΣΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΗ ΣΤΟΝ Ι. ΝΑΟ !

 

Α. ρχιεπίσκοπος Κρήτης Ερηναος, πίσκοπος γνωσμένου θους καί κύρους, πο πολαμβάνει μεγάλου σεβασμο καί τιμς στίς συνειδήσεις τν πιστν, σέ μιλία του στόν πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό Ναό ποστ. Τίτου ρακλείου στίς 25.8.20 προέτρεψε τούς πιστούς νά μή χρησιμοποιον τή μάσκα μέσα στούς Ι. Ναούς διότι, δέν εναι δυνατόν κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας νά πάρξει διασπορά το ο, διότι δέν εναι ο Ναοί μς στίες μολύνσεως καί μεταδόσεως το κορωνοϊο. Μάλιστα σέ δήλωσή του σέ τοπικό τηλεοπτικό σταθμό μετά τή Θ. Λ. πέμεινε στήν προτροπή το δηλώνοντας: «εμαστε λεύθεροι στήν κκλησία, δέν εμαστε σκλαβωμένοι. Τουλάχιστον μέσα στό ναό νά μή φορομε. ξω πό τό ναό, ντάξει» 1.

 

πως ταν ναμενόμενο, τά κρατικά καί παρακρατικά στελέχη καί μισθωμένη ργυρώνητη δημοσιογραφία ρμησαν ναντίον το 2, διότι τόλμησε νά διαφοροποιηθε καί νά χαρακτηρίσει οσιαστικά ς fake news τόν σχυρισμό τι μολυνόμαστε μέσα στήν κκλησία κατά τή διάρκεια τν . κολουθιν.

 

ς προσπαθήσουμε λοιπόν νά συμβάλουμε καί μες στό δημόσιο προβληματισμό, ν πράγματι πάρχει κίνδυνος μολύνσεως τν πιστν κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας, ποτε χρήση μάσκας εναι παραίτητη ν σχυρισμός ατός εναι πιστημονικά ναπόδεικτος καί ς κ τούτου ψευδής.

 

πως εναι γνωστό, βάση κάθε πιστημονικς ρευνας καί ργασίας συνίσταται στό τρίπτυχο παρατήρηση - πόθεση - πείραμα. Στήν προκειμένη περίπτωση: i) παρατηρήθηκε καί καταγράφηκε τι παρξις τς νόσου το κορωνοϊο καί τς διασπορς της στήν κοινότητα εναι γεγονός, ii) γιά νά κατανοηθε δέ μηχανισμός τς διασπορς καί ο στίες μεταδόσεως διατυπώνεται μία θεωρία (πόθεση) ποία βασίζεται στά μέχρι τώρα δεδομένα καί τέλος, iii) γιά νά πιβεβαιωθε θεωρία ς πρός τίς στίες μετάδοσης διεξάγεται νάλογο πείραμα. ν διατυπωθεσα πόθεση εσταθε θά τήν πιβεβαιώσουν τά ποτελέσματα το πειραματικο λέγχου. ν τό πείραμα δέν πιβεβαιώσει τή θεωρία, θεωρία ατομάτως καταπίπτει καί –ν εμαστε σοβαροί– δέν δικαιολογούμαστε πλέον νά τήν ποστηρίζουμε. φείλουμε, τότε, νά ναζητήσουμε ποιές παράμετροι δέν ξιολογήθηκαν σωστά δέν λήφθησαν π’ ψιν κατά τή διατύπωση τς ποθέσεως-θεωρίας.

 

Β. Στό καθοριστικό γιά τήν κκλησία, τήν πιστημονική κοινότητα καί τήν κοινωνία ρώτημα ν ο Ναοί εναι στίες μολύνσεως καί διασπορς το ο καί ν πάρχει περίπτωση νά μολυνθε πό τόν κορωνοϊό νας πιστός, ποος συμμετέχει σέ Θ. Λειτουργία στή χώρα μς δίνονται δύο, κυρίως, παντήσεις:

 

1. πρώτη πάντηση εναι πίσημη, “κρατική” (τήν ποία ποστηρίζουν πολλοί κ τν εδικν, σχεδόν μόφωνα ο δημοσιογράφοι καί ρισμένοι κληρικοί): «Ναί, μπορε νά μολυνθε πιστός! Διότι στή Θ. Λειτουργία πάρχει συνωστισμός λαο καί φο στό συνωστισμό προκαλεται διασπορά, λαός πο παρίσταται μολύνεται. Γι’ ατό τό λόγο καλς παγορεύτηκαν ο Θ. Λειτουργίες καί καλς κλεισαν ο Ναοί, γιά νά προστατευτε δημόσια γεία. άν δέν λαμβάνονταν ατά τά μέτρα θά θρηνούσαμε χιλιάδες νεκρούς πως στήν ταλία! Καί τώρα καλς πιβάλλεται ποχρεωτική χρήση μάσκας μέσα στό Ναό! Εναι κρως παραίτητη!».

 

2. Τή δεύτερη ποψη διατυπώνουν πολλοί κ τν πιστν Χριστιανν καί σημαντικν κληρικν καί θεολόγων: «χι, δέν εναι δυνατόν νά μολυνθε πιστός μέσα στό Ναό κατά τή συμμετοχή του στή Θ. Λειτουργία καί συνεπς κακς παγορεύτηκε Θ. Λειτουργία καί κακς κλεισαν ο Ναοί καί σφαλς εναι ντελς περιττή ντός του Ναο χρήση μάσκας».

 

Ο ποστηρίζοντες τήν πρώτη ποψη κρατικοί πάλληλοι καί τά δημοσιογραφικά φερέφωνά τους –γιά νά ρμηνεύουμε ρθά τά δεδομένα, ποτέ δέν πρέπει νά ξεχνμε ταν ναφερόμαστε στήν λληνική δημοσιογραφία ν καιρ κορωνοϊού τι εσέπραξε πό τόν κρατικό κορβανά παρά τή δυσμεν δημοσιονομική κατάσταση τό στρονομικό ποσό τν 20.000.000 ερώ γιά νά πλασάρει στό λαό τήν κρατική προπαγάνδα– χαρακτηρίζουν τή δεύτερη ποψη ς «ντιεπιστημονική» καί fake news, ερωνεύονται καί παξιώνουν τούς κφραστές της ς … «ψεκασμένους», «συνομωσιολόγους», «φανατικούς», «λιθίους» κ.ο.κ.

 

Ο κφραστές τς δεύτερης ποψης ντλοντες στοιχεα πό τήν ρθόδοξη Πίστη καί Θεολογία, τή διδασκαλία τν γίων καί κυρίως πό τή δισχιλιόχρονη πορεία καί μπειρία τς κκλησίας ποστηρίζουν τι Ναός ς χρος γιος καί γιασμο παροχος διαιτέρως δέ κατά τήν ρα πο τελεται Θ. Λειτουργία, δέν μπορε νά εναι στία μολύνσεως καί διασπορς το θανάτου, σέ νθρώπους πο προσέρχονται μέ πίστη, ελάβεια καί μέ τίς ναγκαες προϋποθέσεις πο πιτρέπουν στή Θ. Χάρη νά νεργήσει σωστικά 3.

 

Τό ρώτημα πο τίθεται εναι: ποιά πό τίς δύο πόψεις εναι σωστή; Μπορε νά μολυνθε πιστός πό κορωνοϊό κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας, ναί χι; σφαλς, τό γεγονός τι τή μία ποψη τή διατυπώνουν ρισμένοι κ τν εδικν δέν τήν καθιστά ξ ατο καί μόνου του λόγου ληθινή, οτε τι πειδή τήν λλη ποψη τήν διατυπώνουν κάποιοι πιστοί, γι’ ατό καί μόνο τό λόγο εναι ψευδής.

 

Νομίζω, λοιπόν, πς εναι παραίτητο χωρίς προκαταλήψεις καί δεοληψίες νά θέσουμε πό τή βάσανο τς πιστημονικς μεθοδολογίας καί τίς δύο πόψεις. Καί πιστημονική μεθοδολογία παιτε ο πόψεις ατές νά παληθευθον πειραματικά!

 

Καί, δόξα τ Θε! πάρχει ατή δυνατότητα, κριβέστερα χουν τεθε καί χουν ξεταστε πειραματικά ο νωτέρω πόψεις σέ δεκάδες, κατοντάδες, χιλιάδες καί σως σέ κατομμύρια περιπτώσεις! Καί, μάλιστα, σέ πραγματικές συνθκες καί χι in vitro!

 

Εναι γνωστό τι τό τελευταο ξάμηνο πο χει νσκήψει κορωνοϊός στή χώρα μας ο νθρωποπαρουσίες συμμετοχς στή Θ. Λειτουργία συνολικά περβαίνουν κατά πολύ τό κατομμύριο. Σέ πολλά κατομμύρια νέρχονται ο σπασμοί τν ερν εκόνων καί βέβαια Θ. Κοινωνία σέ πιστούς! κόμα, καί στό δίμηνό της πρωτοφανος κρατικς παγόρευσης χιλιάδες πιστοί κκλησιάζονταν συστηματικά λλά κρυφά ς ν κατακόμβαις. Γνωρίζω μετά βεβαιότητος τι τό δίμηνο Μαρτίου-Μαΐου 2020 πο παγορευόταν συμμετοχή το λαο στή Θ. Λατρεία σέ κεντρικό Ναό τς πόλεως τν Πατρών λειτουργήθηκαν συνολικά περισσότεροι πό 1.200 πιστοί ο περισσότεροι τν ποίων κοινωνοσαν τακτικότατα! πίσης, περίχαρης πληρωφορήθηκα πό τόν πίσκοπό μου τι σέ λλους Ναούς τς Μητροπόλεως συντελέστηκε «πολύ σοβαρότερο καί σπουδαιότερο ργο» κατά τή διάρκεια τς παγόρευσης τς Θ. Λατρείας! Δόξα τ Θε! Νά σημειωθε, πίσης, τι λόγω τν κτάκτων συνθηκν στίς σύγχρονες “κατακόμβες” δέν μποροσαν νά τηρηθον ποστάσεις, ριθμός τόμων κ.λ.π. καί παρ’ λα ατά δέν πρξε τό παραμικρό πρόβλημα.

 

Μέ λλα λόγια: Ο πιστοί μας κατά δεκάδες, κατοντάδες, χιλιάδες σέ λη τή χώρα κκλησιάστηκαν χωρίς μάσκες κατά τήν πρώτη περίοδο το πανικο (16.3.-16.5.20) καί στή συνέχεια, ταν νοιξαν ο κκλησίες λοι κκλησιάζονταν χωρίς μάσκες (17.5.-31.7.20) καί τώρα, πό τίς 1.8.20 στούς περισσότερους Ναούς ο περισσότεροι πιστοί κκλησιάζονται καί πάλι χωρίς μάσκες, τηρουμένων, σφαλς, τν μέτρων γιεινς (καθαριότητα, ξοδος πό τό Ναό ν παρουσιαστον συμπτώματα βχα, φτερνίσματος κ.ο.κ.).

 

Τό «πείραμα» λοιπόν, πραγματοποιήθηκε!

 

Καί, παναλαμβάνω, χι in vitro, λλά in vivo, σέ πραγματικές συνθκες!

 

Ποιά τά ποτελέσματα το «πειράματος» ατο;

 

ρωτ τούς κυβερνητικούς παράγοντες καί τούς συνοδοιπόρους τους:

 

• Πόσοι πιστοί πό τίς κατοντάδες χιλιάδες πο συμμετεχαν στίς Θ. Λειτουργίες σέ λους τους Ναούς τς λλάδος πέθαναν νοσηλεύτηκαν στήν ντατική στω ρρώστησαν ξ ατίας τς παρουσίας τους στό Ναό;

 

• Πόσοι μολύνθηκαν, στω, πό τόν κορωνοϊό ντός του Ναο, κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας;

 

• Πόση διασπορά το κορωνοϊο, ξ ατίας τς Θ. Λειτουργίας;

 

• Πόση ζημιά γινε στή δημόσια γεία πό τή συμμετοχή τν πιστν στή Θ. Λειτουργία; Πόσο πιβαρύνθηκε τό θνικό σύστημα γείας πό τόν κκλησιασμό τν χιλιάδων πιστν;

 

πό τήν χνηλάτηση τν μέχρι σήμερα 10.000 κρουσμάτων τς χώρας μς πόσα κρούσματα μς δηγον στή Θ. Λειτουργία καί στή Θ. Κοινωνία καί στόν σπασμό τν εκόνων ς πηγή τς μολύνσεως;

 

Νομίζω, πς ο παντήσεις σέ λες τίς νωτέρω ρωτήσεις εναι ρνητικές, σύμφωνα μέ σα μέχρι σήμερα ο ρμόδιες πηρεσίες (ΕΟΔΥ, Πολιτική Προστασία) χουν νακοινώσει πισήμως!

 

Τά ποτελέσματα το πραγματικά γιγαντιαίου ατο «πειράματος» σέ λη τή χώρα εναι ντυπωσιακά καί πιβεβαιώνουν θριαμβευτικά τή δεύτερη ποψη: Ποτέ, πουθενά καί κανένας στή χώρα μας δέν μολύνθηκε πό τή συμμετοχή του στή Θ. Λειτουργία. Συνεπς, σύμφωνα μέ τά νωτέρω δεδομένα, ΚΑΚΩΣ παγορεύτηκε Θ. Λειτουργία, ΚΑΚΩΣ κλεισαν ο Ναοί, ΚΑΚΩΣ πιβάλλεται τό μασκάρεμα ντός τν Ναν! Δέν μεταδίδεται κορωνοϊός μέσα στό Ναό κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας! Δέν εναι ο Ναοί μς στίες μολύνσεως! Δέν χρειάζεται μάσκα μέσα στό Ναό!

 

Τό διο συνέβη καί στίς κκλησίες τς Γεωργίας καί τς Βουλγαρίας, ο ποες ποτέ δέν κλεισαν τούς Ναούς τους οτε σταμάτησαν τίς κολουθίες, καθώς καί σέ λες τίς ρθόδοξες κκλησίες (κτός της κκλησίας τς Ρωσίας, βλ. πιό κάτω § Δ.): Πουθενά δέν μολύνθηκαν ο πιστοί ξ ατίας τς συμμετοχς τους στή Θ. Λειτουργία. Μάλιστα, τήν 1.5.20 Γεωργία καί Βουλγαρία μέ νοικτούς τους Ναούς εχαν πολύ μικρότερο συντελεστή θανάτων νά κατομμύριο πληθυσμο π’ τι χώρα μας πο εχε κλειστούς τους Ναούς: Γεωργία (νοικτοί ναοί): 2 θάνατοι νά κατομμύριο πληθυσμο, Βουλγαρία (νοικτοί ναοί): 9 θ/κατομ, λλάδα (κλειστοί Ναοί): 13 θ/κατομ. 4!

 

Τότε, λοιπόν, πς τολμον κάποιοι νά συνεχίζουν νά σερβίρουν ς δθεν πιστημονικά πιβεβαιωμένα τά παραμύθια τν ντιεκκλησιαστικν δεοληψιν τους;

 

Πς τολμον νερυθρίαστα καί συκοφαντον τήν κκλησία;

 

Πς τολμον καί τρομοκρατον τόν κόσμο!

 

Πς τολμον καί περιφρονον τήν πιστημονική μεθοδολογία, ντας ο διοι πιστήμονες;

 

Μέ ποιά πιστημονικά δεδομένα πιβάλλουν ποχρεωτικό τό μασκάρεμα στούς Ναούς μας;

 

Δέν ντρέπονται νά συνεχίζουν νά ναμεταδίδουν τά κρατικά καί παρακρατικά fake news;

 

Γιατί κκλησιαστική μας γεσία δέν παίρνει σαφ καί ξεκάθαρη θέση νά περασπιστε τήν λήθεια καί τούς πιστούς; Γιατί πώλεσε τό προφητικό φρόνημα, τό προφητικό σθένος, τόν προφητικό λόγο νώπιον τν σχυρν του κόσμου; Γιατί λησμόνησε τό «οκ ξεστι σοί» το σήμερα ορταζομένου Τιμίου Προδρόμου;

 

Μήπως, λοι ο πέρμαχοι τς παγόρευσης τς Θ. Λειτουργίας καί το κλεισίματος τν Ναν φείλετε κάποια συγγνώμη στόν πιστό λαό;

 

Μήπως φείλετε κάποια συγγνώμη στούς κληρικούς, ρχιερες καί ερες, πο διασύρατε καί διώξατε καί λεκτικά προπηλακίσατε πειδή καναν τό (ρχι)ερατικό τους καθκον πακούοντας στό Χριστό καί τή συνείδησή τους; Μάταια προσμονή! Πο νά βρεθε τέτοια εαισθησία, φιλότιμο καί ταπείνωση γιά συγγνώμη!

 

Γ. ς προσπαθήσουμε νά ρμηνεύσουμε τήν πειραματικά, πλέον, πιβεβαιωμένη πραγματικότητα τι ποτέ καί πουθενά στόν λληνικό χρο δέν παρατηρήθηκε μέχρι σήμερα μετάδοση το κορωνοϊο κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας, παρά τή μεγάλη συμμετοχή, τήν πολύωρη παρουσία το λαο στούς Ναούς καί τήν προσέλευσή του στή Θ. Κοινωνία.

 

Γιά νά μήν πάρχει θελημένη θέλητη παρεξήγηση: σφαλς καί ο ερες καί ο μοναχοί καί ο πιστοί μας καί κολλμε κορωνοϊό καί ρρωσταίνουμε καί πιθανόν νά πεθάνουμε πό τή λοίμωξη ατή! Ποτέ καί κανένας ρθόδοξος δέν σχυρίστηκε τι εμαστε πρόσβλητοι! Τό ζήτημα εναι ν ός μεταδίδεται κατά τή σύναξη καί κατά τήν Θ. Μετάληψη στήν Θ. Λειτουργία. Καί στό ζήτημα ατό πάντηση εναι κατηγορηματικά ρνητική, σύμφωνα μέ τά μέχρι σήμερα πραγματικά δεδομένα!

 

ξίζει νά σημειωθε: διευθυντής το Ρ/Σ ΣΚΑΪ κ. Β. Χιώτης στήν κπομπή το τς 24.8.20 νέφερε τι στήν περιοχή πο κανε διακοπές σθένησαν πό τή λοίμωξη τρες ερες καί ερωνεύτηκε σους (ποιούς ραγε; Εμαι βέβαιος τι δέν πάρχει κανένας!) σχυρίζονται τι ο παπάδες δέν ρρωσταίνουν! σφαλς, πάρχουν σέ λη τή χώρα καί λλοι ερες πο σθένησαν καί πιθανόν πέθαναν πό τόν κορονοϊό. Καί μως, ν εχαμε σθενοντες ερες, ο ποοι, προφανς, στό ρχικό στάδιο, πο δέν θά εχαν συμπτώματα καί πρίν διαγνωστον τι εχαν προσβληθε πό τόν ό, πιτελοσαν κανονικά Θ. Λειτουργίες ντας ρρωστοι ο διοι, ν τούτοις δέν μετέδωσαν τή νόσο στούς κκλησιαζομένους!

 

Γιατί λοιπόν, στούς Ναούς μας, κατά τή διάρκεια τς Θ. Λ. ν χουμε πράγματι συνωστισμό καί μάλιστα πολύωρο δέν πάρχει καμία πόδειξη, οτε κάν νδειξη γιά μετάδοση καί διασπορά το ο; Νομίζω πς ο παντήσεις εναι δύο καί ντλονται πό τό χρο τς πίστεως καί τς λογικς:

 

1. Μαρτυρία-πάντηση πίστεως: φαρμοσμένη πίστη, δηλαδή μπειρία τν γίων μας διδάσκει τι Θ. Χάρις, ποία πλούσια κκέχυται κατά τή διάρκεια τς λατρείας καί διαίτερά της Θ. Λ. περνικ τή φυσική τάξη. φράση το νέου σίου της Γεωργιανς κκλησίας, τόν ποο ο Γεωργιανοί ελαβονται πως μες τόν γ. Παΐσιο, το γ. Γαβριήλ Τιφλίδος το μολογητο καί διά Χριστόν σαλο (+1995) «ν ξέρατε πόση Θ. Χάρη χει Ναός κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας, θά μαζεύατε τή σκόνη πό κάτω καί θά λείφατε τό πρόσωπό σας!» συνοψίζει πιγραμματικά τήν κκλησιαστική μπειρία καί κλόνητη βεβαιότητα. Κανένας ρθόδοξος δέν χει τό δικαίωμα, ν θέλει νά εναι συνεπής πιστός, νά περιφρονε τήν ζωντανή μπειρία το Σώματος το Χριστο.

 

Εναι δια μπειρία μέσα στήν ποία ζομε λοι ο ερες πο, ν κοινωνομε πολλούς σθενες κόμα καί μέ μολυσματικές σθένειες καί μετά καταλύουμε τό πόλοιπό της Θ. Κοινωνίας, ποτέ δέν ρρωστήσαμε ξ ατίας ατο. Καί παλαιότερα σέ λεπροκομεα καί φθισιατρεα πηρετοσαν ερες γιά δεκαετίες χωρίς νά μολυνθον νά ρρωστήσουν!

 

κκλησιαστική μπειρία διακηρύσσει αἰῶνες τώρα στεντορεία τή φωνή: «που γάρ βούλεται Θεός νικται φύσεως τάξις»!

 

2. Μαρτυρία-πάντηση λογικς: Γιά τούς δύσπιστους μέτοχούς της κκλησιαστικς μπειρίας πάρχει καί μία λλη ρμηνεία της μή διασπορς το κορωνοϊο κατά τή διάρκεια τς ρθόδοξης λατρείας στή χώρα μας. ς προσέξουμε τόν τρόπο συμμετοχς τν πιστν μας: πιστός μπαίνει στό Ναό, φήνει τήν ποια προσφορά του, παίρνει τό κερί πο δέν τό χει κουμπήσει κανένας λλος, τό νάβει καί πηγαίνει στή θέση του, που στέκεται ρθιος κάθεται στήν καρέκλα, χωρίς νά μετακινεται δ καί κε. Ο πιστοί κατά τή διάρκεια τς συμμετοχς τούς ( χρόνος ποικίλει πό ρισμένα λεπτά ως τρες ρες) δέν κουμπνε τίποτα καί πουθενά, δέν λληλοασπάζονται, οτε κάν χαιρετιονται, δέν κινονται, δέν ψάλλουν, οτε κάν μιλνε μεταξύ τους. Μόνο νασαίνουν ρεμα καί προσεύχονται σωτερικά! ννοεται τι ν παρουσιάσουν συμπτώματα βχα φτερνίσματος θά βγον ξω. ν συνεκτιμήσουμε τι ο Ναοί στή χώρα μς εναι μεγάλου ψους καί καλά εριζόμενοι, διερωτμαι, πς εναι δυνατόν νά πάρξει περίπτωση μεταδόσεως το ο; Εναι προφανές τι ρεμη ναπνοή πό μόνη της δέν παρέχει τό παραίτητο ικό φορτίο γιά νά πάρξει μετάδοση καί γι’ ατό δέν παρατηρήθηκε ποτέ καί πουθενά διασπορά ντός του Ναο!

 

Συνεπς, χι μόνο γιά πνευματικούς λόγους λλά καί γιά καθαρά φυσικούς εναι δύνατη διασπορά τς λοίμωξης κατά τήν ρα τς Θ. Λειτουργίας.

 

Συνεπς, χρήση μάσκας κατά τή διάρκεια τς Θ. Λατρείας εναι ντελς περιττή, δέν προσφέρει τίποτα θετικό, παρά μόνο πολλαπλασιάζει τό φόβο καί πανικό τς κοινωνίας, πομειώνει τή ψυχραιμία το λαο καί καταδεικνύει τήν μβλυνση τς πίστεως στήν πρόνοια το Θεο, τήν ποχώρηση τς λογικς καί κριτικς σκέψης, τήν ποταγή μας στόν παραλογισμό, τή συμμόρφωσή μας στά κρατικά καί παρακρατικά fake news! Μήπως, τελικά, ατός εναι καί πώτερος στόχος τς πιβολς της στούς ναούς; Δέν θέλω νά τό πιστέψω…

 

πιπλέον δέ, νευ πειστικν πιχειρημάτων προσπάθεια πιβολς ποχρεωτικς της μάσκας ντός τν Ναν πιτείνει τήν πιφυλακτικότητα καί καχυποψία σοβαρς μερίδας το λαο, προσθέτει πιχειρήματα σέ σους ρνονται γενικά τή χρήση της καί ναρκοθετε τή γενικότερη προσπάθεια τς Πολιτείας γιά χρήση μάσκας κε πο πράγματι εναι ναγκαία καί πιστημονική κοινότητα τήν προτείνει 5.

 

Δ. ντίλογος εναι γνωστός: Εχαμε περίπτωση διασπορς το ο κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας στή Ρωσία, στήν περίφημη Λαύρα το γ. Σεργίου Ράντονεζ, πως Ρσος πίσκοπος Πιτιρίμ Tvorogov πιβεβαίωσε. ρα πάρχει περίπτωση μεταδόσεως το ο!

 

πάρχουν μως δύο παράμετροι τίς ποες θέλουν νά παραβλέπουν σοι προβάλλουν ατό τόν σχυρισμό καί ο ποες δέν πάρχουν στή χώρα μας. μία εναι φυσική: πως δήλωσε πίσκοπος, μετάδοση στή Μονή γινε λόγω τς παρουσίας πολυμελος χορωδίας κατά τή διάρκεια τς Θ.Λ. Εναι πολύτως ναμενόμενο σέ μία χορωδία τν 50 τόμων που τά μέλη τς βρίσκονται νας κοντά ως κολλητά στόν λλο καί συμψάλλουν πί τρίωρο μέ νταση τό ικό φορτίο πο κπέμπουν πό τό στόμα κατά τή διάρκεια τς πολύωρης ψαλμδίας νά εναι πολύ μεγάλο καί νας μόνο φορέας εναι πολύτως βέβαιο τι θά κολλήσει τούς πλησίον του μέ λες τίς δυσάρεστες συνέπειες! Στήν λλάδα μως, δέν χουμε χορωδίες καί συνεπς τέτοιος κίνδυνος δέν πάρχει. ψάλτης καί ερέας, ο μοναδικοί πο ψάλλουν καί μιλον στό Ναό, στέκονται σέ μεγάλη πόσταση πό τούς κκλησιαζομένους καί εναι ντελς δύνατο νά τούς μεταδώσουν τόν ό πο πιθανόν χουν.

 

πάρχει μως καί νας λλος λόγος, πνευματικός, τόν ποο ς πιστός δέν μπορ νά παραβλέψω, διότι πιστεύω στήν παρξη καί λειτουργία τν «πνευματικν νόμων»: Δυστυχς κκλησία τς Ρωσίας μέ συνοδική πόφασή της προσέβαλε τό Μυστήριο τς Θ. Εχαριστίας καθιερώνοντας τήν πολύμανση τς γ. Λαβίδας! Ποιός, λοιπόν, μπορε νά ποκλείσει τήν λειτουργία πνευματικο νόμου; Ποιός πιστός μπορε νά ποκλείσει μέ βεβαιότητα τι τό λεος το Θεο πέτρεψε νά προσβληθε κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας χι νας τυχαος ρωσικός Ναός, λλά τό καύχημα το Πατριαρχείου τς Μόσχας, τό πιφανέστερο Μοναστρι τς Ρωσίας, Ι. Μ. γ. Τριάδος το γ. Σεργίου Ράντονεζ, γιά νά ταπεινωθον σέβεια καί νθρώπινη λαζονεία πο νομίζει τι περιφρονώντας καί σεβώντας στήν κκλησιαστική τάξη μπορε νά προστατεύσει τούς πιστούς; Προσεβλήθη περίφημη Λαύρα, πο μέχρι τό 1983 ταν δρα το Πατριαρχείου Μόσχας καί σήμερα στεγάζεται Θεολογική καδημία τς Μόσχας, γιά νά διδαχθον καί μπειρικά ο νέοι Ρώσοι θεολόγοι καί μελλοντικοί κληρικοί τι ταν ο κκλησιαστικοί γέτες δέν σέβονται τήν παράδοση τς κκλησίας μας ο συνέπειες γιά λη τήν κκλησία εναι καταστροφικές!

 

κκλησιαστική μπειρία γνωρίζει τι τό «που γάρ βούλεται Θεός νικται φύσεως τάξις», λειτουργε καί ντιστρόφως. κε πο κανονικά δέν χουμε μετάδοση τς λοίμωξης, πιτρέπει Θεός γιά παιδαγωγικούς λόγους τή μετάδοσή της, στε νά κατανοήσουμε λοι τι μόνο σεβασμός μας στήν κκλησιαστική μας μπειρία εναι γγύηση γιά τήν προστασία το λαο μας.

 

κουέτωσαν, λοιπόν, καί ο μέτεροι κκλησιαστικοί καί λοιποί γέτες, λλά καί λοι μες ο πιστοί, γιατί « Θεός ο μυκτηρίζεται»… Ετυχς, στήν πατρίδα μας δέν πρξε σέβεια κατά τς Θ. Κοινωνίας πό κκλησιαστικούς παράγοντες.

 

Ε. ν δέν πάρχει καμία περίπτωση μετάδοσης το ο κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας στή χώρα μας, λες ο ντιθέες καί ντιχριστες δυνάμεις πέλασαν κατά τν πιστν καί τς ρθοδόξου Λατρείας γιά τήν ποθετικά μικρή πιθανότητα, τήν λάχιστη μλλον πίθανη περίπτωση νά συμβε κάτι τέτοιο. Γιά φανταστετε πόσο θά λύσσαγαν καί θά ξερναγαν λη τή χολή καί τό δηλητήριο τς καρδις τους, ν εχαν στοιχεα τι μολύνθηκε στω καί νας νθρωπος στό Ναό! ντίθετα, ο διες δυνάμεις ποδέχθηκαν πανηγυρικά καί χωρίς κανένα προβληματισμό χι τή μικρή πιθανότητα λλά τήν πόλυτη βεβαιότητα τι μέ τό νοιγμα το τουρισμο, σωτερικο καί ξωτερικο, θά πάρξει σίγουρα ερύτατη διασπορά τς λοίμωξης, πως καί πραγματικά συνέβη καί τώρα τρέχουν νά τά συμμαζέψουν… Τήν 1.5.20 ο θάνατοι νά κατομμύριο πληθυσμο στή χώρα μς ταν 13, ν σήμερα, μετά τό νοιγμα το τουρισμο, σχεδόν διπλασιάστηκαν (25 θν./κατομ.)!

 

Ο «εδικοί» καί ο ρμόδιοι ξέχασαν τό σλόγκαν « γεία εναι τό ψιστο γαθό», τό ποο ντικατέστησαν μέ τό «τά ερώ εναι τό ψιστο γαθό». Κατά τά λλα Χριστός καί κκλησία Το ταν τό πρόβλημα. Ατή εναι σημερινή λληνική κοινωνία, δημοσιογραφία, πολιτική. λίμονο ν τμμα ατς τς πνευματικς σέβειας καί παρακμς ποτελέσει καί κκλησιαστική μας γεσία…

 

Τελειώνοντας, υικς ποβάλλουμε τά σέβη μας, εχαριστομε καί εγνωμονομε τόν Σεβασμιώτατο ρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. Ερηναο καί τούς λοιπούς λαχίστους, δυστυχς, ρχιερες τς κκλησίας μας, ο ποοι στέκονται στό ψος τς ρχιερωσύνης τους καί καθοδηγον ρθά τούς πιστούς τι χρος το Ι. Ναο εναι γιος καί γιασμο παροχος καί σοι πιστοί προσέρχονται μέ πίστη καί ελάβεια δέν χουν νά φοβηθον τίποτα καί συνεπς ο μάσκες εναι ντελς περιττές μέσα στούς Ναούς κατά τή διάρκεια τς Θ. Λειτουργίας!

 

Καλή μετάνοια καί φώτιση σέ λους μας!

 

_____________________________

1 https://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio-ts/arxiepiskopi-kritis/39084-to-creta24-adeiazei-ton-protosugkello-tis-arxiepiskopis-kritis-binteo

 

2 https://tasthyras.wordpress.com/2020/08/26/ρχιεπίσκοπος-κρήτης-μήν-φορτε-μάσκ/

 

3 νδεικτικά: π. Θεοδ. Ζήσης, στό https://katanixi.gr/synergates/p-theodoros-zisis/oi-maskoforoi-kai-oi-ypostiriktes-toys-den-akoysan-gia-ta-thaymata-tis-panagias/ καί https://tasthyras.wordpress.com/2020/08/27/ο-μασκοφόροι-καί-ο-ποστηρικτές-του/ . νδιαφέρουσες συνεντεύξεις το π. Σάββα γιορείτη καί το Καθηγητο Δήμ. Τσελεγγίδη στόν π. Πέτρο Χίρς στό orthodoxethos.com: βλ https://www.youtube.com/playlist?list=PLCFiE3qfVkDj6Ks WSDNsN-1PYjDDNVG_t. καί Καθηγητής Ν. Ξιώνης, στό https://www.pemptousia.gr/video/i-vlasfimia-tou-agiou-pnevmatos/

 

4 βλ. π. ν. Γκοτσόπουλος, «πειδή τό ψέμα χει κοντά ποδάρια...» 1.5.20, στό http://anastasiosk.blogspot.com/2020/05 /blog-post_35 .html καί https://tasthyras.wordpress.com/2020/05/02/χριστός-νέστη/#more-15399

 

5 Δέν χω, σφαλς, τίς γνώσεις οτε τά δεδομένα γιά νά ναφερθ στή χρησιμότητα τς μάσκας γιά τήν ντιμετώπιση τς πανδημίας. Μο προξενενον μως μεγάλη νησυχία ο πιφυλάξεις πο διατυπώνει Παγκόσμιος ργανισμός γείας (Π.Ο.Υ.) σέ video πο εναι ναρτημένο στήν πίσημη στοσελίδα του, πο ποτρέπει τή γενική χρήση μάσκας στούς γιες (βλ. https://www.youtube.com/watch?timecontinue=4&v=fJSvVAOXru8&feature=emb_logo). πίσης, σοβαρότατες πιφυλάξεις γιά τή χρήση φασμάτινης μάσκας (τέτοια θά φορον συνεχς τά παιδιά μας στό σχολεο) χει διατυπώσει κτός λλων καί Καθηγητής Πνευμονολογίας καί ντατικς Θεραπείας τς ατρικς Σχολς Πανεπιστημίου θηνν, Θεοδ. Βασιλακόπουλος, δηλώνοντας πί λέξει: «Μέχρι σήμερα δέν πάρχει καμία σοβαρή πιστημονική πόδειξη τι ο φασμάτινες μάσκες προστατεύουν. πάρχουν μάλιστα σοβαρές μελέτες, καλύτερη πο κυκλοφορε, πο λένε τι ν φοράω συνέχεια φασμάτινη μάσκα, γιά ρκετή ρα, χω 13 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα νά πάθω λοίμωξη το ναπνευστικο, π’ ,τι ν φοράω χειρουργική μάσκα καί 8 φορές πό τό νά μή φοράω καμία μάσκα... μόνη λογική πο μπορε νά χει μία φασμάτινη μάσκα εναι νά τή φοράω γιά πολύ μικρό χρονικό διάστημα, μέχρι νά νοτίσει. Μέχρι, δηλαδή, πό τήν κπνοή μου νά γρανθε. Πρίν λίγο καιρό, πίσημα ργανα τς πιστήμης δέν λεγαν γιά φασμάτινες μάσκες. πάρχει σοβαρή μελέτη πο εναι ναντίον τς χρήσεως καί πάρχει λεύθερα στό διαδίκτυο μελέτη πο συλλέγει τά ποτελέσματα πό λες τίς μελέτες πο χουν γίνει, πο φορον μως κυρίως τίς χειρουργικές μάσκες, καί πο λέει τι τό φελος εναι μλλον μικρό» (βλ. https://www.ethnos.gr/ygeia/103785_kathigitis-pneymonologias-13-fores-pio-pithano-na-nosisoyme-me-yfasma tini-maska).

πίσης βλ.https://tasthyras.wordpress.com/2020/08/28/quebec/#more-19061 καί https://enromiosini.gr/arthrografia/πιστολή-κπαιδευτικο-στό-πουργε/

 

Πηγή μας:

https://www.impantokratoros.gr/9E82BCA9.el.aspx